The way you make me feel - Chapter 35

När jag kom in hade dom gjort iordning frukost, bacon, pannkakor med sirap, omelett och massa annat gott. Mums, sa jag innana jag slog mig ner till bords för att börja äta. 



Uppenbarligen ville inte mormor sitta med mig efter att jag sprungit för hon tjatade om att jag behövde duscha och sedan drog hon in i hennes och morfars sovrum, troligast för att sura. Så typiskt mormor, mamma var väldigt lik henne när hon levde, sådan mor sådan dotter.

När jag ätit upp masade jag mig upp på badrummet för att duscha. Jag måste ha stått länge i duschen för mormor var jätte sur när jag kom ut. Jag smög mig in på 'mitt' rum för att dra på mig kläder. Det fick bli simpelt, ett par ljusa jeans shorts och ett svart linne. Sedan drog jag på mig en kofta som var marinblå.

Jag fixade till mitt smink och sedan slog jag mig ner som död på sängen. Jag kollade mobilen, 7 olästa sms. Snacka om att jag bytt miljö, ingen mobil? De är galet.

sms 1; "Liz, jag saknar dig!" - Lucas

sms 2; "Bandet går under utan dig..." - Philip

sms 3; "Los Angeles och Liz, här kommer jag! :D" - Kevin

sms 4; "Va? Vadå skickad till Los Angeles? :o" - Josh

sms 5; "LA... Intressant" - Eric

sms 6; "Vi saknar dig Liz... speciellt Lucas ;)" - Toby

sms 7; "Jag tänkte åka till LA för att träffa dig, vill du att jag ska komma?" - Justin

Shit... Jag borde verkligen kolla mobilen oftare. Kevin satt troligast redan på flyget. Lucas saknade mig, jag har pojkvän så jag ignorerade det, Philip... Jag beslöt mig för att skriva; Jag går under utan bandet... Och till Eric skrev jag inget för han gjode mig irriterad. Till Josh skrev jag; pappa är en idiot. Sedan skrev jag bara; HAHAHA till Toby. Men till Justin skriv jag; Jag vill inget hellre än att ha dig här hos mig... Kom snälla! Om du vill komma, kom nu på en gång! Jag saknar dig!

Jag la telefonen på nattduksbordet och slöt ögonen. Det som snurrade runt i mitt huvud var Justin och mormor... Självklart mormor. Jag röck till när mobilen pep till. Det var ett sms från Justin, det stod att han skulle ta nästa flyg. Jag kunde inte låta bli att le. Justin tänkt komma. Underbara Justin.

När jag slutit ögonen igen för att ta en vilopaus började telefonen ringa. Jag kollade på telefonen, okänt nummer? Vem kunde det vara?
"Hallå?" svarade jag lite spänt
"Tja, de ät Jaden"
"Jaden, hur fick du mitt nummer?"
"Internet... Vill du hitta på något?"
"Ja, visst varför inte"

Vi bästämde tid och plats att träffas på. Innan jag började fixa så att jag såg bra ut för att kunne gå ut lade jag till Jadens nummer ifall han skulle få för sig att ringa igen. Så att jag skulle kunna veta att de var han. Jag log lite för mig själv när jag fixade håret. Lilla Jaden ville umgås med mig? En helt obetydlig flicka som var Justin Biebers flickvän dock men annars var de väl inget spciellt kul med mig? Will Smiths son hade ringt mig. WOW.

Jag sa till morfar att jag skulle ut och träffa en kompis innan Kevin kom till LA. Morfar nickade bara och gav mig en slant som jag fick göra vad jag ville med. Morfar är verkligen bäst. Jag åkte in mot centrum där jag träffat Jaden igår. Vi skulle ses om tio minuter när jag anlände till våran mötesplats. Så medans jag vänta bestämde jag mig för att jobba lite på brännan.

Jaden kom och vi gick mest bara runt och kollade i affärer, då och då blev han stoppad av til fans och sånt. Runt omkrng honom gick de några paparazzis. Men han brydde sig inte så mycket om dom. Vi kollade på kläder i kläd affärer och bara hängde.

"Är det din flickvän Jaden?" frågade en utav paprazzisarna
"Nej, de är en kompis flickvän" svarade han på paparizzins fråga och sedan förtsatte han att gå rätt fram.

När vi gått omkring ett tag fick jag ett sms av Kevin, På LAX nu, kommer du och hämtar mig snart? Jag kände hur paniken steg inom mig. Jaden såg det och frågade vad som stod på. Jag berättade för honom om Kevin som väntade på LAX. Han erbjöd sig att vi skulle ta hans privatchafför och hämta Kevin.

På LAX hämtade vi Kevin. När jag och Kevin satte oss i bilen igen och Kevin fick syn på Jaden tappade han hakan. och började stamma. Han var van vid att se Justin, men Jaden en liten kille tappade han hakan för? Hahaha.

"Du är... Will Smiths son!" fick han ur sig tillslut
"Japp" log Jaden

Vi åkte hem till mormor och morfar där Jadens chafför släppte av oss och sa sedan att han var tvungen att dra hem. Inne blev Kevin överrumplad av kramar och pussar från mormor. Hennes favorit barnbarn hade anlänt. Justin skickade ett sms och skrev att han var i LA nu. Jag sa att jag skulle dra ut ett tag. Mormor ignorerade mig totalt så jag stack. Knepingt, morfar var inte hemma.

Jag mötte upp Justin utanför ett starbucks där vi gick in och köpte take-away coffee. Vi tog våra muggar och gick hand i hand mot stranden. Det kom massa paparazzis och fans som bokstavligttalat kastade sig över Justin.

"JUSTIN OCH HANS FLICKVÄN!" Skrek en utav paparazzisarna.

Folk blev som galna och Justins fans började bli närgångna. Vi började springa mot stranden men skakade av oss alla innan vi svängde av mot stranden.

På stranden satte vi oss och drack det vi hade kvar i våra starbucks muggar. Vi hade två dagar att ta igen. Jag kunde inte låta bli att le. Jag och Justin satt brevis varandra och allt var som det skulle.


bra/dåligt?

Kommentera!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0