The way you make me feel - Chapter 32

Jag kysste honom mjuk och sedan vände jag mig om mot pappa och kramade om honom och sedan gick jag in i gaten.



Jag klev av flyget och gick för att hämta min väska. Jag glömde helt bort att slå igång min mobil. När jag klev ut ifrån flygplats byggnaden kände jag hur värmen attakerade mig. Jag log lite för mig själv innan jag fick syn på mormor och morfar som stod vid deras gamla äckliga bil. Jag skulle tydligen bo hos dom tills skolan började om en vecka. Jag suckade lite lätt och klistrade fast ett leende i mitt ansikte för att dom inte skulle märka hur olycklig jag egentligen var för stunden.

"Hej gumman!" nästan skrek mormor när jag stod alldeles brevid henne.
"Hej" svarade jag kort och besvarade hennes kram. 

LA var sig likt. Sist jag var här var när mormor fyllde 65 för tre år sedan. Pappa hade aldrig tid att göra nått med oss längre. Mormor pratade på som vanligt, nej vänta hon skrek. Antagligen för att hon hade sån dålig hörsel att hon var tvungen att skrika för att höra sig själv. Vilket under de måste vara att inte morfar gått och blivit döv han också. 

Morfar körde upp på deras uppfart till huset. Huset var gammalt men väldigt väl renuverat och fint ändå. Mamma brukade älska att åka hem så ofta som möjligt. Men efter att hon dog slutade vi åka hit. Farmor och farfar hade sagt upp kontakten med oss helt. Mormor och morfar hade vi fortfarande lite kontakt med trots att min mamma deras dotter gått bort för åtta år sedan. 

"Här har du gumman!" skrek mormor och räckte mig två mackor. 

Jag tackade och tog emot mackorna och började dra mig mot vardagsrummet för att kolla på TV:n. Jag zappade runt lite mellan deras fem olika TV kanaler. Självklart fanns de inget att kolla på. 

Jag beslöt mig för att gå in och kolla på min nya skolas hemsida. Den såg förjävlig ut... Då kom jag på att jag inte berättat för Lucas, Philip och Toby att jag... ehm... flyttat till Los Angeles... Jag hade inte sagt nått till Eric och Josh heller... Jag tog upp telefonen ur fickan och startade den. När den startat såg jag att jag hade två missade samtal ett från Justin och ett från Lucas. Sedan hade jag tre olästa sms också ett från Toby och två från Philip.

"Liz! Vi måste repa STOR show ikväll ju!"

"LIZ!!!!!! VAD FAN! HÖR AV DIG!"

"Liz... Vi ska spela om en timme!! Vart fan är du?"

SHIT jag hade helt glömt bort att vi skulle spela ikväll! Fan också. Jag gillade verkligen inte pappa för stunden. Jag beslöt mig för att skicka ett sms till grabbarna i bandet och ett annat till Eric och Josh.

Till bandet skrev jag "Ledsen grabbar, men pappa har skickat iväg mig till LA. För jag ska tydligen börja på någon internat skola här... Kommer hem nångång på obestämd framtid..."

Och till Josh och Eric skrev jag lite kort "Ni får klara er utan mig det nya skol året. Pappa skicka iväg mig till LA. Ses kanske nångång i framtiden"

Jag suckade lite lätt och medans jag väntade på svar klev jag in i duschen. I duschen stod jag och tänkte på hur mycke jag egentligen behövde Jenny för stunden. Jenny skulle ha skrattat till ideen om att jag skulle börja på internat skola. Internat skola är väl när man bor på skolan och har typ skoluniform? Tänkte jag i duschen sedan kände jag hur tårarna sakta föll ner för mina kinder. Fan också, vilken mjukis jag har gått och blivit.

När jag klev ur duschen letade jag reda på kläder jag kunde dra på mig för att gå ut och spana omkring i LA. Jag kollade på mobilen. Jag hade bara fått svar av Lucas, han hade inte tagit min flytt så bra av vad jag kunde tolka smset med... "VAD FAN! vi har ju precis återförenat bandet och nu sticker du igen" jag svarade lite kort och små irriterat "De är fan inte mitt fel att min pappa skickar iväg mig!" Sedan kastade jag telefonen på sängen medans jag knöt på mig mina röda converse som passade väldigt bra till de svarta jeansen och det röda linnet jag valt. Jag dtog på mig en svart kofta ifall att de skulle bli jätte kallt helt plötsligt.

Jag tog min telefon från sängen och gick ner till nerevåningen för att hitta morfar halv sovande över tidningen vid köksbordet.
"Morfar, skulle jag kunna få pengar till glass?" frågade jag
"Visst sötnos" sa han och gav mig 20 dollar. Han hade tydligen ingen mindre sedel sa han.

Jag log och tackade sedan stack jag ut ur huset och gick till närmsta busshållsplats. Jag väntade i kanske fem minuter innan bussen kom. Jag klev på och åkte in mot centrum.


Undra jag vad som kommer hända nu när Liz är i LA och Justin i Atlanta. Vad händer när Liz börjar i skolan och vad händer när Justin fortsätter sin tune?

Kommentera ifall ni vill.

Skriver nästa del senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0