Chapter 9 - I'm Taking You Out On A Date

Ingen tycktes vilja svara på den frågan så jag gick direkt till arbete och likså gjode resten av gruppen också förutom Keith som fortfarande stod kvar bakom scenen.



Keith stod bakom scenen hela tiden som jag var i aulan. Han måste ha blivit sur. Eller så skämdes han bara över de han gjort. Jag ville inte gå bak och fråga. Det skulle troligast sluta med att jag skulle skälla på honom ännu mer.

Vi jobbade oss igenom de två timmar vi hade med att fixa de viktigaste dekorationerna till balen. Egentligen så var de ganska långt innan balen var. Men eftersom att aulan är striktligt förbjuden att gå in i brukar vi alltid fixa dekorationerna snabbt så vi kan ligga lågt och bara slappa.

Jag gick hem efter en slitsam dag. Allt hade gått bättre ifall Keith inte hade stått och tjurat hela tiden. Jag låste upp dörren och gick in. Jag kände en doft som luktade fantastisk. Wow. Mamma hade lagat mat.

"Hallå?" sa jag
"Vad gör du hemma?" hörde jag mamma säga ifrån köket

Jag gick in i köket och kollade frågande på henne. Hon hade lagat mat och dukat för två. Uppenbarligen hade hon inte räknat med att jag skulle vara hemma nu. För bara några sekunder efter att jag kommit in i köket plingde på dörren och mamma bad mig gå till mitt rum och stanna där inne.

Jag gjorde som hon sa och gick in på mitt rum. Jag ser knappt min mamma och när jag väl gör de finns det alltid nått bättre i hennes liv än mig.

Jag hade ingen lust att göra något. Som tur var så var jag inte ett dugg hungrig. Efter att ha suttit på mitt rum nån timme ringde min mobil.

"Hallå?" svarade jag
"Hej, de är Justin"  hörde jag Justin säga
"Hej" sa jag igen
"Vill du kanske möjligen gå med mig på bio? Kanske"
"Ja, när då?"
"Filmen börjar klockan sju"
"Okej"

Vi bestämde att han skulle hämta mig klockan sju. Jag beslöt mig för att byta om. Jag drog på mig en slapp aktig tröja och ett par svarta jeans sedan drog jag på mig ett par ballerina skor. Jag fixade till håret och sminket.

Sedan gick jag ut för att vänta på Justin i den varma solen. Jag såg en svart bil komma åkandes, samma som när vi varit och fikat. Han stannade bilen och jag satte mig fram.

Vi åkte till bion och köpte våra biljetter + dricka och snacks. Sedan gick vi in i salongen. Filmen var bra men en aning lång.

Justin körde mig hem och följde med mig till min dörr. Han lutade sig fram mot mig och jag kände hans hand på min nacke och inte långt efter kände jag hans varma lena läppar mot mina. Jag har aldrig känt den känslan som for igenom min kropp förr. Det var en fantastisk känsla.

När vi avslutat kyssen gick han tillbaka till sin bil och körde iväg. Själv gick jag in och föll dirikt på sängen med världens leende.


Förlåt för kass uppdatering... har haft 2 prov den här veckan + nationella imorgon igen. Men jag ska bättra mig!

Kommentera?

Kommentarer
Postat av: Linnea

Meeeeeer!!

2011-03-22 @ 17:03:40
Postat av: Stina

meer jätte bra :)

2011-03-22 @ 17:40:48
URL: http://novelljustin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0