Chapter 7 - No Thank You

Justin, ville han verkligen göra nått med mig?


1. Hannah & Keith        2. Justin

Jag svarade lite snabbt att jag gärna ville träffa honom efter skolan imorgon. Vi bestämde att vi skulle träffas vid en parkering i cantrum när jag slutat skola för dagen.

Jag åkte hem och gick till sängs ganska direkt efter att jag kommit innanför dörren. Morgonen efter ringde klockan och jag masade mig in i duschen.

Jag duschade och fixade mig. Jag drog på mig ett vitt linne, en blå kofta med vita små söta prickar och étt par enkla jeans färgade jeans. Sedan bar det av mot skolan.

Jag var en aning sen till skolan så jag sprang till mit skåp och drog fram böckerna och sedan skyndade jag mig till klassrummet. Jag öppnade dörren och gick till första bästa lediga plats.

"Tack för att du beslutade dig för att komma miss Cooper" sa mrs Gold sarkastiskt när jag satt mig.

Lektionen rullade på som allt precis som allt annat gjorde fram till lunch då jag mötte upp DD som väntade vid mitt skåp.

"Du kommer sent? din lektion slutade för fem minuter sendan..." sa DD lite smått retsamt när jag kom
"Var glad att jag kom överhuvudtaget kompis" sa jag och gav honom ett sarkastiskt leende.

Vi gick till matsalen där vi tog vad vi ville ha och betalde sedan för maten innan vi gick och satte oss vid det bord vi alltid satt vid.

Efter att vi ätit stack DD iväg för att jobba klart med någon historie uppgift han fått av läraren samma morgon. Typiskt DD att göra allt samma dag som han får det.

Själv drog jag mig bort mot mitt skåp för att kolla mitt schema. När jag insäg att jag skulle ha idrott vart jag bara en aning deppig med tanke på att jag inte hade nå idrottskläder.

Jag började gå lite långsamt mot omklädnings rummet innan Keith stoppade mig.
"Hej Hannah" log han emot mig
"Keith" sa jag och log
"Så... Hannah vill du gå med mig på balen?"
"Keith... Jag har planer att gå med någon annan. Jag trodde du skulle gå med Christy?"
"Hon och jag är slut... Ska du gå med DD?"
"Det får du se" sa jag och sedan slank jag undan och in på tjejernas omklädningsrum

Efter att ha försökt förklarat för Mr Kent varför jag inte hade nå idrottskläder med mig i 20 minuter fick jag äntligen gå. Jag gick och satte mig i en utav sofforna som fanns på skolan. Där väntade jag tills min nästa lektion skulle börja.

Efter skolan gick jag till parkeringen där jag och Justin skulle träffas. När jag kom dit såg jag honom stå vid en svart bil. Han vinkade till mig och jag gick dit. Vi satte oss i bilen och Justin körde en bit utifrån centrala Los Angeles.

Han sa att vi skulle kunna vara ostörda på ett litet fik han kände till. Det var ett väldigt gulligt fik måste jag säga. Vi beställde en varsin milkshake. Sedan satt vi bara och pratade om allt mellan jord och himmel, eller rättare sägt jag pratade, han lyssnade mest och skrattade lite då och då.


Kort men del 8 kommer snart och då får ni en längre del

Kommentera?

Kommentarer
Postat av: någon

jätte jättebra skrivet

2011-03-19 @ 21:33:26
Postat av: Stina

Jätte bra skrivet meer

2011-03-19 @ 22:41:36
URL: http://novelljustin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0