Chapter 7 - Brooke Knows Best

I bilen påväg hem verkade Chaz sur.
"Vad är det?" frågade jag
"Jag vill inte att du hänger med Brooke och hennes gäng, okej?"
"Varför inte?" frågade jag 
"Jag vill det bara inte, okej?"
"Du kan inte säga åt mig vilka jag kan och inte kan hänga med, okej?"
Efter att jag snäst ur mig det var vi tysta resten av bilresan och tystnade spredsig över middagen och resten av kvällen också...


Brooke - Katie & Brooke - Katie

Veckorna i skolan hade gått, jag och Brooke hade i stort sett blivit oskiljaktiga. Brooke får mig verkligen att brundra henne. Hon lyckas vara skolans bråkstake och ändå lyckas hon hålla sig från både att bli avstängd och relegerad i från skolan. Galet. Chaz var fortfarande förbannad på mig för att jag var så mycket med Brooke, men han hade börjat vänja sig.

Brooke och jag började dra oss igenom korridoren, tio minuter senare än alla andra. Brooke verkade på ett underligt bra humör idag. Vi hade precis ätit lunch tillsammans med Pitch och Sam - Samuel - eftersom att Sam - Samantha - var sjuk så var hon inte med.

"Jag hatar historia med Mrs Klaine" stönade Brooke. Jag kunde inte hålla mig för skratt, det var samma visa varje historia lektion, Brooke klagade på Mrs Klaine och Mrs Klaine kastade ut henne. Vilket ofta ledde till att min telefon började plinga okontrolerat och jag blev också utkastad.

Brooke röck upp dörren till klassrummet där Mrs Klaine stod och undervisade om första världskriget för våran historia klass.
"Trevligt att ni kunde titta förbi Miss Strike och Miss Clark" sa Mrs Klaine irriterat
"Alltid ett nöje" hånlog Brooke och klassen brast ut i skratt.

Vi satte oss och jag började genast fippla med mina naglar. Jag orkade inte med Mrs Klaine tjat om första världskriget. Förra året på min förra skola hade jag haft prov plus redovisning om första världskriget, jag kunde allt hon sa redan.

"Pssst" hörde jag Brooke låta (?) samtidigt som hon knackade mig på axeln
"vad?" svarade jag
"Lust att reta Klaine lite?"
"jag är på" svarade jag och log
"Okej, haka på" sa hon och jag väntade på att hon skulle göra något.

Jag satt och fokuserade på vad Brooke skulle göra. Jag hade verkligen ingen aning. Vad hade hon kommit på nu då? Vi skulle helt klart bli utkastade ifrån lektionen. Vilket betydde ännu ett samtal hem till Barney. Barney som ursäktat med att jag förlorat mina föräldrar varje gång dom ringt, vilket var varje dag. Han blir inte ens arg på mig.

"Hur orkar man egentligen vara som dig Mrs Klaine?" hörde jag Brooke säga högt och tydligt från raden bakom mig. Antar att det var hennes hint, då var det min tur efter att Klaine svarat.

"Ursäkta?" svarade Klaine och såg aningen förvirrad ut.
"Men Kline lilla, du är så dryg och jobbig, hur orkar du?" fortsatte jag på Brookes kommentar och gav det som svar till Klaine. Klaine blev tyst och Brooke fortsatte att prata högt och tydligt fast nu med mig.

Vi hade en hög och öppen konversation i klassrummet om allt mellan himmel och jord. Hela klassen skrattade och verkade road. Men Klaine var mindre road.

"Miss Strike och Miss Clark, gå ut NU!" röt Klaine.

Som vanligt började Brooke gå emot dörren. Själv tänkte jag göra nå mer dramatiskt. Jag gick till det öppna fönstret och klättrade upp på fönsterbrädan och hoppade ut. Jag hörde hur klassen började garva och hur Brooke snabbt sprang ut genom dörren i ett skratt anfall.

"Miss Clark, vad i hela friden håller du på med?!" röt Klaine mot mig
"Du sa att jag skulle gå ut" svarade jag och började gå mot skolingången igen, samtidigt som jag var tacksam över att vi hade historia på bottenvåningen.

Jag mötte Brooke i korridoren, hon skrattade fortfarande och gav mig en high five. Efter det bestämde vi oss för att gå till Pitch och Sams klassrum för att jaga ut dom.

Efter att ha försökt i tio minuter fick vi äntligen ut dom. Då bestämde vi oss för att skippa resten av dagen och åka iväg och ha roligt istället. Vi satte oss alla i Pitch bil, Sam satt fram, Pitch körde och jag och Brooke satt i baksätet. Brooke berättade om hur jag gått ut ifrån klassrummet och dom var både imponerade och roade av det.

Efter att ha varit ute och gjort i stort sett ingenting alls i en hel massa timmar skjutade dom hem mig och där inne väntade Barney och Theresa på mig...


Vad tycks???

Kommentera? Snälla!

Kommentarer
Postat av: mathilda

jätte bra!!

skulle vilja ha lite längre delar :)

2011-07-20 @ 23:47:51
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-07-21 @ 00:05:54
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: aalexandra

sjuuukt bra, more.

:d

2011-07-21 @ 01:09:29
Postat av: Alexandra

skit bra :) meer =D

2011-07-21 @ 01:53:33
Postat av: StoriesbyJulia - En novellblogg

Gillar du Justin Bieber noveller? Då är min novellblogg helt rätt för dig!

Just nu håller jag på med en jättekort novell som inte har något med Justin att göra, men nästa som jag planerar att börja på nästa vecka kommer handla om Justin. Fast på ett lite annorlunda sätt.

Kika in min novellblogg om du är intresserad!

Kramar från Julia :)

2011-07-22 @ 00:21:58
URL: http://storiesbyjulia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0