Chapter 16 - He Kissed Me

Wellcome to Sweden” sa Justin när han kom ut bara någon minut efter mig. Jag log emot honom och kollade ut igenom fönstret.  


Katie & Justin Kissing

”Det är väldigt mycket skog här” sa jag och kollade ut på skogen
”Precis som i Kanada” svarade Justin och log
”Sant” sa jag och log

Vi satt och kollade ut. Vi hade två timmar kvar till Stockholm och då skulle vi stanna och äta. Sedan skulle vi checka in på ett hotell. Eftersom att Justin hade någon intervju eller nått dagen efter så vi skulle stanna en natt vilket jag absolut inte hade något emot alls. Jag ville sova i en säng som inte var på vägen.

Vi satt och snackade i två timmar. Sedan stannade bussen vad arenan som såg ut som en jätte stor golfboll. Ganska roligt. Där parkerades bussarna och vi skulle sova på hotellet som var fastbyggt i bollen.

”Ganska roligt att det ser ut som en golfboll” hörde jag Justin säga och flina.

Vi gick upp på våra rum. Jag hade åter igen rummet emellan Justin och Pattie. Efter det drog alla i hela Justins crew och åt på McDonald's som låg mittemot. Det var väldigt mycket folk som stod vid ingången till arenan och mycket folk överallt som tog kort och allt vad dom nu gjorde.

Det fanns ungefär 20 miljoner (jag överdriver) säkerhetsvakter överallt som såg till att ingen skulle bli skadad och så att Justin och hans crew kunde flytta sig från olika ställen utan att bli attackerade av galna fans. Han stannade och tog bilder och skrev autografer med en massa utav fansen. Dom frågade till och med mig efter bilder och autografer. Vilket skrämde mig med tanke på att jag varit med och sjungit på två av Justins konserter. Men jag skulle ju vara med på alla fram tills att jag åkte tillbaka till Kanada.

Vi gick in på arenan och kollade oss omkring. Det var väldigt stort, precis som alla andra. Det var ungefär 100 utav Justins fans där inne. Dom som till och med ville kolla på soundcheck. Han körde igenom lite för att få till ljudet. Jag gjorde det samma för att ljudet skulle vara bra på min mikrofon också. Alltid lika roligt. Justin svarade på en massa utav fansens frågor.

”Är du och Katie tillsammans?” frågade en tjej om och om igen, men Justin vägrade att svara på den. Han ignorerade henne och när fler började fråga så sa han att det var dags för honom att gå. När han kom in bakom scenen kollade han på mig och sedan gick han bara vidare. Jag förstod inte alls vad som just hänt men jag tolkade det som om Justin absolut inte var intresserad utav mig. Vilket sårade mig lite, eftersom att jag verkligen fallit för honom...

Medans vi väntade på att konserten skulle dra igång så satt jag och snackade med Pattie. Hon undrade om allt var bra med mig och om jag hade lyckats hantera sorgen bättre. Jag svarade ärligt att jag mådde bra och att jag börjat må mycket bättre sedan jag kom ut på vägen och hade pratat ut om med med Justin. Och såklart att jag fick sjunga. Eftersom musik är något jag alltid älskat och det är alltid roligt att uttrycka sig via musik.

Pattie verkade väldigt nöjd med våran pratstund. För när det var dags att gå och byta om så sa hon att hon skulle gå och ringa Barney och berätta att jag mådde mycket bättre.

Jag drog på mig klänningen. Dom fixade mitt hår och mitt smink. Jag kollade mig i spegeln. Jag var faktiskt nöjd med resultatet. Klänningen som jag nu fick bära var väldigt fin. Jag älskade den verkligen. Den fick mig att känna mig som en prinsessa som jag alltid ville vara när jag var liten.

Konserten gick bra. Justin gjorde allt perfekt som vanligt och jag körde min del ur låten som jag var med på så gott jag kunde. Det fick i alla fall ett bra slut resultat.

Efter konserten satt jag och Justin inne i Justins hotellrum och spelade TV-spel. Vilket var riktigt roligt. Jag var faktiskt duktig på TV-spel. Men Justin var såklart bättre. Han vann flest gånger även fast att jag lyckades vinna två.

När jag skulle gå till mitt rum gick Justin med mig till dörren, och innan han släppte ut mig så.. kysste han mig. Han kysste mig bokstavligen på munnen. Efter kyssen kollade han mig i ögonen och log. Då kysste jag honom. Han kysste tillbaka.

Efter att vi stått ett tag och kysst varandra gick sa vi godnatt och jag gick iväg till mitt rum. Väl inne på mitt rum trodde jag att jag skulle svimma.

Jag ställde mig i duschen eftersom att det var jobbigt på scenen med alla strålkastare och man blir svettig. Efter min varma dusch gick jag iväg till sängen och kröp ner. Innan jag somnade kollade jag på mobilen och såg att Justin skickat ett sms, där det stod godnatt.


Kommentera?

Kommentarer
Postat av: Johanna

mer :=)

2011-07-28 @ 19:03:34
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Anonym

Toppen bra :)

2011-07-28 @ 20:20:18
Postat av: emma

Omg asbra!! Nu kysste dom iallafall :D

2011-07-28 @ 22:16:33
Postat av: Anonym

Bra!! Men jag fattar inte, har inte följt din blogg men började nu, iaf, varför är det en massa bilder på Selena om hon heter Katie?



KOlla in min novell blogg!! =)

2011-07-31 @ 17:57:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0