The way you make me feel - Chapter 9

*Wow... Jag tror jag börjar falla för dig*




Jag vaknade nästa morgon av att jag var pigg. Klockan var halv sex. Jag trodde inte att de var sant. Halv sex på morgonen hade jag inte vaknat sedan jag var ungefär sju eller nått. Skumt.

Jag klev upp runt fem över sex eftersom att jag ändå inte lyckades somna om. Jag gick in i badrummet och duschade. När jag duschat drog jag på mig en stor T-shirt och ett par mjukisbyxor som jag kunde ha på mig medans jag gick ner för  att äta frukost.

Pappa satt i köket när jag kom ner. Han log mot mig och jag satte mig ner för att börja äta av omeletten och av baconen. När jag ätit klart kom Kevin ner för att börja äta. Klockan hade hunnit bli sju. Så jag gick upp för att börja fixa mig. Jag lockade håret i skruvlockar. Sedan sminkade jag mig lite lätt med mascara, kajal och eyeliner. Jag blev nöjd med resultatet.

Jag öppnade garderobs dörren och gick in för att hitta dom perfekta kläderna. Om Jenny var här skulle hon säga att jag skulle ha en rosa liten gullig klänning och ett par ballerinaskor till, men jag har beslutat mig för att gå tillbaka till min gamla stil igen.

Jag letade reda på min gröna body och drog på mig den. Sedan tog jag ett par svarta jeans med hål i. Yetterplaggen var ganska lätt att bestämma, det fick bli ett par skor med kilklackar och en skinnjacka. Jag kollade mig i spegeln, nöjd med resultatet.



När jag var helt klar gick jag ner i köket och satte mig på en stol mittemot pappa. Han log när han såg mig.
"Vad fin du är gumman" sa han
"Tack" svarade jag
Jag hörde hur det tutade utanför. Nu var dom här. Jag sa till pappa att han skulle säga till Kevin att jag åkte med några kompisar. Han nickade.

Även fast att Philip, Lucas och Toby inte går på min skola erbjöd dom sig ändå att skjutsa mig. Det var härligt att ha dom tillbaka vid min sida igen.
När vi åkt en bit ringde min telefon. Det jag Eric.
"Hallå?" svarade jag
"Hej, när kommer du till skolan?"
"Snart?"
"bra"

Jag svarade inte utan la bara på. I bilden skrattade vi och hade jätte roligt. Gud vad jag saknat dom under de tre senaste åren. Dom hade till och med gått och blivit riktigt snygga på sista tiden. Rockers rätt igenom. Dom släppte av mig utanför skolan och jag gick in. Folk kollade lite konstigt på mig, troligast mitt byte av stil. Fast folk fick veta vem jag var. Fast folk kanske trodde att de berodde på Jenny?

Jag gick till mitt skåp där Josh och Eric stod och väntade på mig. Jag log mot dom och gav dom en varsin kram. Dom frågade idag precis som igår vad jag hade på mig. Jag ignorerade frågan och tog istället mina börcker ur skåpet.

Skoldagen flög iväg. Jag hade bestämt att jag skulle vara med Justin idag så jag skulle ringa honom när jag slutade skolan. En lektion ikvar. Den här dagen hade faktiskt berömt mina kläder. Folk verkade faktiskt gilla min stil? Jag gick in på lektionen, fysik. Vi höll på med akustik. Ganska roligt faktiskt.

"Hej?"
"Hej, de är Liz"
"Hej"
"Jag har slutat nu"
"Okej, jag är på din skola om tio minuter"

Jag gick till mitt skåp för att kasta in mina grejor och ta ut min väska. Jag röck åt min min svarta läderväska. Josh kom gående mot mig precis när jag stängde skåpet var han framme vid mig.
"Du har blivit så annorlunda" sa han och kollade på mig med en nerövs men ändå allvarlig blick. 
´Jag nickade bara till svar och började gå. Men han gick efter mig. Han överrumplade mig med massa frågor. Jag svarade bara väldigt lätt på alla med ett 'jag vet inte' eller 'nej' eller såklart ett 'ja'.

När vi kom ut på skolparkeringen såg jag Justins bil och drog mig ditåt. Jag lyckades på Josh att nte följa efter. I bilen kramade Justin om mig innan han startade bilen och körde iväg. Han körde in på en stor gård till ett stort hus. Jag kom på mig själv med att gapa. Justin skrattade när han såg mig.

Inne i huset var det stort, luftigt och otroligt fint. Det kom en otroligt söt kvinna emot oss. Justin kramade om henne och hon presenterade sig som Pattie, Justins mamma. Jag hälsade på henne och gick sedan efter Justin upp för trappen. Han öppnade en dörr och vi gick in. Det var troligast hans sovrum. Det var jätte fint där inne. Pojken hade verkligen stil. 

Vi kollade på en film och lyssnade på musik. När vi började snacka kom vi in på samtalsämnet om våra "kyssar". Vi satt och pratade lite om det och sedan sa han det.
"Jag tycker verkligen om dig"
"Jag tycker faktiskt om dig också" svarade jag och gav honom ett nervöst leende.
Han log och kysste mig. Kyssen blev allt intensivare och nu låg han på mig i sängen. När vi slutat kyssas låg vi bara och kollade på varandra. Han var så perfekt. 
"Du.. Liz..." började han "Vill du.. liksom... bli.. min flickvän" förtsatte han sedan väldigt nervöst.
Jag kunde inte låta bli att le. JAg kysste honom och sedan svarade jag att jag ville vara hans flickvän. 

Vi var med varandra hela kvällen tills Justin skjutsade hem mig. När jag kom hem sprang jag direkt upp på och knackade på Kevins dörr.
"Kom in" skrek han
När jag öppnade dörren ser jag Rebecca där inne, rummet var alldeles varmt och det var kvaft där inne. Dom var tillsammans igen. Det kunde man se på Rebeccas ruffsiga hår. 
"Ehm, Kevin kom" sa jag och började gå ut ur rummet

"Vad?" frågade han
"Är du och Rebecca tillsammans igen" sa jag med ett leende
"Ja..."
"Vad bra. Vet du vad?" 
"Nej, vad?"
"Jag har skaffat kille..." sa jag och kollade lite försiktigt på honom
"Jaså, Philip? Toby? eller Lucas?" frågade han
"Justin"
"Justin Bieber?" sa han lite ironiskt (Rebecca var ett fan)
"Yep"
"Nej men seriöst, vem?"
"Justin Bieber"
"driver du med mig?"

När jag förklarat för honom om allt som hänt från festen och att vi hängt under helgen fattade han sakta men säkert att jag talade sanning. Sedan gick han in i sitt rum igen där Rebecca satt och väntade. Själv gick jag och gjorde mig iordning för att sova.

När jag låg i sängen tänkte jag på Justin. Min pojkvän Justin.
Jag somnade med ett leende på läpparna.



Nu när dom är tillsammans kan dramat börja!!!

2 kommentarer annars blir de ingen till del. Men vi brukar vara snälla ändå.

TAAAACK FÖR ATT NI FINNS UNDERBARA LÄSARE!

Kommentarer
Postat av: Emma

Merr! :)

2011-02-19 @ 16:18:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0