The way you make me feel - Chapter 14

När jag komfrån satte jag mig. Han kom närmare och kysste mig passionerat...





Jag besvarade kyssen. Känslan var underbar. Jag slöt mina ögon och bara njöt av att ha honom nära mig. Vi hade varit tillsammans i nästan en vecka nu. Jag gilla verkligen honom!

När vi avslutade kyssen kollade han mig djupt in i ögonen och sa ett varmt och mjukt hej, sedan kramade han om mig. Hans famn var alldeles perfekt och jag kände mig trygg.

Vi började dra oss hemåt, alltså hem till mig. Det hade börjat bli lite små kallt. så vi gick ganska snabbt. Hemma hos mig var det mörkt och tyst. Jag bad Justin gå upp på mitt rum, han gjorde som jag sa.

Själv gick jag lite längre bort i korridoren på övervångingen och knackade på Kevins dörr. Jag hörde att han var där inne... med en tjej. Efter att ha hört honom med Rebacca i sitt rum, göra samma sak som han gjorde nu, så visste jag att de inte var Rebecca han hade i sitt rum.

Jag knackade igen, inget svar. Inte ville jag bara öppna dörren och gå in heller. Speciellt inte om dom gjorde de jag trodde att dom gjorde. Det var illa nog när jag gick in när det var Jenny han hade i sitt rum. Det kan jag berätta för er, det är inte roligt att gå in i ett rum och inse att man just gått in i ett rum där ens bror och bästa vän har sex.

När jag ändå inte fick nått svar så gick jag tillbaka till mitt rum där Justin väntade. Han satt på min säng och kollade på kortet av mig och min mamma. Kortet var taget en vecka innan hon dött.
Jag var åtta och såg ut som en ful liten snorunge medan mamma verkligen var vacker på bilden, hennes långa bruna hår som låg spikrakt och perfekt, hennes vita tunika och hennes jeans satt perfekt på henne. Bilden var tagen på baksidan av huset. Det var åtta år sedan och två månader sedan hon dog.

"Hej" sa jag när jag kom in
"Hej" log han emot mig

Jag satte mig bredvid honom och kollade på bilden tillsammans med honom.
"Vem är det?" frågade han och pekade på min mamma
"Min mamma" svarade jag lågt
"Jag ser vart du fått ditt vackra utseende ifrån" log han
"tack" sa jag och små skrattade

"Bor hon också här?" frågade han sedan
"nej... alltså... hon dog en vecka efter att den där bilden togs" sa jag lite frånvarande
Jag kände hur hans arm slingrade sig runt min midja och sedan kramade han om mig och viskade 'förlåt' i mitt öra. Jag log och kysste honom.

När vi bara legat på min säng och kollade på varandra i säkert en timme, började Justin skruva på sig och sedan såg jag hur han samlade sig för att säga något.
"får... alltså... får jag fråga hur din mamma dog?"
Jag nickade och la mig på rygg och kollade upp i taket.
"Hon... alltså... ingen vet riktigt vad som hände. Men det var troligast en överdos säger läkarna, men dom vet inte. Jag visste inte ens att min mamma tog droger? Fast de behöver inte ha varit en överdos. Läkarna sa också att hon bara kan ha somnat in också, när jag kom hem den dagen trodde jag faktiskt att hon bara somnat på soffan"
"var det du som hittade henne?" frågade Justin lite nervöst
"ja... fast jag visste inte att hon var död förens pappa kommit hem och hittade henne"
"oj..." var allt som hördes

Vi låg tysta länge och sa inte ett ord till varandra. Justin höll om mig, men efter ett tag kände jag hur gräppet lättade och han andades tyngre och jämnare. Han hade somnat.

Själv beslöt jag mig för att gå och knacka på Kevins dörr igen.
Jag gick dit och knackade, den här gångnen hörde jag faktiskt ett svagt kom in. Jag öppnade dörren och gick in i rummet som var mörkt och kvavt. Där inne satt Kevin i sin soffa och spelade nått TVspel medans det låg en tjej på hans säng.

"Ehm, hej" sa jag
"hej" sa Kevin glatt
"Du Kev, jag har nått jag måste fråga dig om"
"vad?"
"vi tar de sen"

Jag vände blicken mot tjejen som låg i sängen. Hon kollade på mig med en liten skrajsen blick.
"Du och jag har inte blivit persenterade" sa jag sedan med ett leende
"Jag heter Julie" svarade hon
"Och jag är Liz"
"Jag vet" log hon

Jag himlade med ögonen och gick sedan ut ur rummet. Justin låg fortfarande och sov på min säng. Så söt han är.
Jag hörde hur Kevin och Julie gick ner för trappen och att dom sa hejdå och sedan smälldes ytterdörren igen. Jag gick ner och ser Kevin sitta på en stol i köket.
"Hey bro" sa jag lite ironiskt
"Hey sis" svarade han ointresserat

Jag satte mig ner och pratade lite lätt med honom innan jag skulle gå in på ämnet Jenny. När jag små pratat ganska länge drog jag upp det
"Du.. Vad var det mellan dig och Jenny egentligen?" frågade jag nervöst
"Liz... jag orkar inte"
"så säger du jämt!!! Nu får du fan i mej ta att orka!"
"Okej, vad exakt är det du vill veta?"
"Ehm, ja alltså. Vad som var på G mellen er, och du säg inte att de inte var nått för de vet jag att de var"
"Okej okej. Jag och Jenny har sedan ett år tillbaks eller nått 'hållt på' med varandra. Nått mer du vill veta?"
"Ehm.. Ja? Hur började det? Och varför var du otrogen mot Rebecca?"
"Det hela började med att Jenny kom över förra året, vid den här tiden på året ungefär, för att hon ville hänga med dig, men du var med pappa och gjorde något. Jag sa att hon fick vänta här om hon ville. Det ville hon, obviously. Vi började snacka och ja alltså... det ena ledde till det andra. Otrogen mot Rebecca. Alltså... Jag har inga känslor föör Rebecca längre"
"varför gör du inte slut då?" frågade jag lite smått irriterad
"för att... jag vet inte. Jag ska göra det, jag ska till henne om typ tio minuter"

Jag nickade bara och gick därifrån. Nu var jag så sjukt förrvirrad att jag inte visste vad jag skulle göra. Jag gick upp och la mig bredvid Justin.
Jag måste ha somnat för jag vaknade inte fören runt halv tre på natten. Justin var kvar vid min sida. Så jag somnade tryggt och tätt om intill honom...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0