Chapter 45 - Chrissie Fair

Jag kan inte fatta att jag var så dum... Usch... Hur kunde jag? Jag loggade in på twitter igen för att kolla om Katie skrivit nått. Katie hade inte skrivit nått men det hade Brooke... Brooke var nu arg på mig, och om jag inte minns fel, så vill man verkligen inte att Brooke ska vara arg på en...





KATIES PERSPEKTIV

Efter att ha svarat på Chrissies tweet gick jag ner till köket där Barney satt. Jag tog tillfället i akt och skulle fråga honom ifall Chrissie skulle kunna komma och hälsa på.

”Barney?” frågade jag
”Ja?” svarade han och kollade upp från tidningen
”Skulle en utav mina kompisar från Los Angeles kunna komma och hälsa på?” frågade jag
”Visst, varför inte. Men då vill jag prata med hennes föräldrar”
”Okej”
”Får jag fråga vad hon heter?” frågade Barney
”Såklart, om hon ska komma hit så” sa jag och flinade ”Christiana Miller heter hon, men kallas för Chrissie” fortsatte jag sedan
”Okej, prata med henne och bestäm, sedan får jag prata med hennes föräldrar” sa Barney och log.

Jag nickade och gick därifrån för att ringa till Chrissie.

”Hallå?” svarade hon
”Hej” sa jag glatt
”Katie! Åh, jag vill gärna komma! Säg bara när och var och jag är där!” sa hon ivrigt
”Så snart som möjligt?” frågade jag
”Imorgon?” sa hon
”Jaaaa! Men då måste Barney snacka med din mamma” sa jag
”Okej, ge honom telefonen”

Jag gjorde som hon sa och gick ner till Barney som fortfarande satt i köket och läste tidningen. Jag gav honom luren och sa att det var Chrissies mamma.

Efter att Barney och Gloria (Chrissies mamma) pratat klart kom Barney till mig med telefonen och sa att vi skulle hämta upp Chrissie på flygplatsen imorgon på morgonen. Sedan gick han iväg till Theresa och berättade. Theresa reagerade och blev väldigt glad. Hon undrade till och med ifall vi behövde åka och köpa något nytt och nått speciellt att äta tills att Chrissie kom.

Efter att jag svarat att det inte behövdes gick jag upp på mitt rum och bytte om eftersom att jag skulle träffa Brooke, Sam och Pitch om en halvtimme. Jag drog på mig ett par jeans och sedan en kofta eftersom att det bara är februari, men det börjar bli bättre och snön börjar dra iväg.

”Jag går nu” sa jag och öppnade dörren och gick ut.

Jag började gå mot Pitch hus där vi skulle träffas. Det tog inte mer än sju minuter att gå. Jag knackade på dörren och efter bara någon sekund öppnade Pitch. Verken Pitch eller Sam visste nått om min och Justins riktiga breakup. Jag kan fortfarande inte fatta hur han kunde göra så mot mig.

”Hej Katie” sa han glatt när han öppnade dörren
”Hej” svarade jag och log mot honom.
”Välkommen in” sa han och jag gick in i hans överklass lyx villa
”Tack, är Brooke här?”
”Ja, hon är med Sam i vardagsrummet” svarade han 

Jag tog av mig skorna och jackan och gick direkt mot vardagsrummet. Där jag fann Brooke och Sam, dom kysstes. Såklart, jag antar att dom var inofficiellt tillsammans eftersom att ingen förutom jag och Pitch visste om det, inte ens Sam visste om det.

Jag måste medge att det är lite svårt att hålla reda på Sam och Sam men jag och Brooke har olika tonlägen när vi säger deras namn, men ibland blir man förvirrad, varför kunde inte en utav dem bli kallad Sam och den andra Sammie?

”Brooke..? Skulle jag kunna få prata med dig?” frågade jag när jag såg dem
”Visst” svarade hon och drog sig loss ur Sams grepp.

Vi gick ut ifrån vardagsrummet och in i köket som förövrigt var GIGANTISKT! Brooke kollade allvarligt på mig och jag kollade ner i backen.

”Har han gjort nått mer?” frågade hon
”Nej inte direkt, han ringer fortfarande tjugo gånger om dagen och skickar minst tio sms, men annars gör han inte speciellt mycket” svarade jag
”Han borde ju fatta att du inte vill snacka med honom, jag menar du har ju inte svarat på hans samtal på.. vad är det? Två veckor?” sa hon och kollade på mig
”Två och en halv...” svarade jag.

Brooke gick närmare och kramade om mig. Hon visste att det var precis en kram som jag behövde. Jag är helt krossad pågrund av Justin... Jag beslöt mig för att berätta för Brooke om att Chrissie kommer imorgon.

”Brooke..?” sa jag lite gladare och kollade på henne
”Ja?” svarade hon och flinade
”Du vet min kompis Chrissie från Los Angeles?” sa jag
”Ja, den blonda tjejen?” svarade hon
”Ja precis, hon kommer hit imorgon” sa jag och log lite
”Va? Jag vill mer än gärna träffa henne” sa Brooke och avfyrade ett enormt leende. 

När vi snackat klart gick vi tillbaka in till vardagsrummet där Sam och Pitch satt och kollade på en stilla bild eftersom att dom pausat filmen vi skulle se. Vi satte oss ner i soffan och Pitch tryckte ingång filmen.

Mitt under filmens gång ringde min telefon, Justin stod det på skärmen. Jag kollade på Brooke och hon kollade på mig. Sedan reste jag mig upp och gick ut till köket för att svara.

”Vad vill du egentligen?” svarade jag
”Säga förlåt...” hörde jag han spruckna röst pipa fram
”Du har sagt förlåt miljoner gånger, men vad vill du att jag ska göra?” frågade jag
”Förlåta mig?” frågade han och jag skrattade till
”Det kan du ju bara glömma” sa jag och la på luren och gick tillbaka till filmen.

Jag kunde inte fokusera alls på filmen, jag bara satt och stirrade. Jag ville verkligen inte alls att Justin skulle hålla på som han gjorde, han måste sluta.. Hur ska jag annars kunna komma över honom.



JUSTINS PERSPEKTIV

Jag och Miley hade blivit fixade i timmar för att gå på Oscars galan och sedan gå vidare till Vanity Fair partyt för Oscars galan. Äntligen var vi båda klara. Miley hade på sig en jätte väcker klänning som gjorde att jag tänkte på, ja jag fick bara inte tänka på Miley på det sättet. Jag älskar Katie.

Vi gick ner till bilen som skulle ta oss till tillställningen. I bilen satt vi alla ovanligt tyst. Ingen av oss verkade vilja säga något. Stämningen mellan mig och Miley var faktiskt rätt bra med tanke på vad som hänt.

”Nervös?” frågade Miley och log mot mig
”Ganska, det kommer komma väldigt mycket frågor om vårat 'förhållande'” sa jag och kollade på Miley
”Jag vet... Tur för oss att vi har bra svar” sa hon och log lite snett.

När vi klev ur bilen hand i hand riktades alla kameror mot oss och alla började skrika våra namn. Jag och Miley log mot varandra och sedan började vi gå in mot mitten där alla fotade som mest och där alla intervjuare från olika ställen stod.

”MILEY! JUSTIN! HÄÄR! MILEY! JUSTIN!” Skrek en kvinna och vinkade mot oss

Vi började vandra fram emot henne, jag höll ett hårt grepp om Mileys hand och hon höll hårt i min.

”HEEEJ” sa kvinnan och verkade väldigt överdriven
”Hej” svarade jag och Miley i kör
”Jag måste säga det, NI ÄR DET SÖTASTE PARET HÄR!”
”Tack” svarade vi och kollade på varandra
”Aw, så ska ni på Vanity Fair partyt efter det här?” frågade kvinnan
”Antagligen” svarade jag och ja armen om Miley
”Åh aw, ni är så söta”

Hon fortsatte att babblade och frågade oss om våra karriärer men hon klämde in en och annan 'aw' och 'åh' mellan. När vi äntligen lyckades slingra oss ifrån henne kunde vi inte låta bli att skratta.

”Herregud vilken kvinna” sa Miley och spärrade upp ögonen
”Ja” svarade jag och började skratta åt Mileys min.

Efter en långtråkig show där i stort sett absolut ingenting hände på tre timmar var det dags att åka till Vanity Fair partyt.

Vi kom in och dom fotade oss och sedan gick vi in till resten av folket där, vi minglade och hälsade på alla, folk vi kände och folk vi inte känner. Jag stötte på Emma Stone som jag stannade upp och pratade med, hon var verkligen jätte trevlig och rolig.



KATIES PERSPEKTIV

Chrissie kunde komma ut genom gaten när som helst. Och där kom hon! Hon måste var minst ett huvud längre än mig. Jag gick fram och kramade henne sedan hjälpte Barney henne med väskan och vi gick till bilen.

Jag och Chrissie satt och snackade hela vägen tillbaka till Stratford, vi hade nästan läskigt roligt hela vägen.

När vi kom hem så drog jag med mig Chrissie in på mitt rum där jag överraskades av Chaz och Ryan.

”WOW! Vad gör ni här inne?” frågade jag
”Vi var nyfikna på Chrissie” svarade de båda i kör.

Både jag och Chrissie började skratta och sedan hälsade hon på både Ryan och Chaz.

”Du vet min kompis Brooke?” frågade jag Chrissie när pojkarna gått
”Ja?” svarade hon och kollade på mig
”Vi ska till henne om ungefär en timme och äta” sa jag och log
”Åh” svarade Chrissie och började dra fram kläder ur väskan.

När vi fixat oss klart gick vi till dörren för att gå när Chaz och Ryan stoppade oss.

”Vart ska ni?” frågade Chaz
”Till Brooke” svarade jag och lipade
”Vet pappa om det?” frågade han
”Ja din dummer, vem tror du ska skjutsa oss?” frågade jag med en sarkastisk ton på rösten vilket fick tyst på honom.

Vi gick ut till bilen där Barney väntade och han skjutsade oss till Brooke.

”Ha så kul tjejer” sa han innan vi stängde bildörrarna och han åkte iväg.

Vi knackade på dörren och Brooke öppna. Hon log och kramade mig och sedan kramade hon även Chrissie och välkomnade henne. Vi klev in i köket, där stod det en liten flicka och en tonårspojke.

”Hej” sa jag åt dem men ingen av dem svarade.
”Det är mina kusiner, dom är bara här för middag” sa Brooke bakom ryggen på mig och jag nickade.

Vi slog oss ner vid bordet och började äta. Det var riktigt gott faktiskt. 


Ganska långt kapitel! Hoppas ni gillar det!

Kommentera? :)

Kommentarer
Postat av: Johanna

grymt :D

2011-08-18 @ 22:42:49
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Johanna :)

Superbra! MER! :D

2011-08-18 @ 23:33:58
Postat av: Melina

Grymt bra! (:

2011-08-18 @ 23:43:28
Postat av: Cecilia

Sjukt bra! :D

2011-08-19 @ 02:11:37
Postat av: Denise

Assbra meeer :D

2011-08-19 @ 10:14:11
URL: http://adaydreamawayfromyou.blogg.se/
Postat av: sofia

mer mer mer! så bra :D

2011-08-19 @ 15:38:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0