Chapter 39 - Why Did I Tell?

Någon minut innan limosinen kom kysste Justin mig rätt på munnen. Folket omkring började skrika och det började blixtra ännu mer. Jag kunde inte hjälpa mig själv. Jag stod nu och log som ett fån inför alla människor.


Två omslag på skvaller tidningar

Det första jag såg när jag vaknade var ett gäng skvaller tidningar. Med mig på framsidan? Eller mig och Justin. Oj... Det var på första sidan på typ 10 skvaller tidningar... Jag började kolla lite på omslagen.

"Justin?" frågade jag
"Ah" sa han och dök upp i dörröppningen.
"Varför liggar alla dom här, här?" frågade jag
"Kenny kom med dom och jag la dom i sängen i brist på annan plats"
"Oh..."

Jag öppnade en utav tidningarna och kollade. Sedan kollade jag i alla andra tidningar. Det stod ungefär samma sak i alla tidningarna. Att Justin hittat sin dröm tjej typ. Inte direkt så att någon tidning kom med en egen historia.




Tidningarna verkade ju faktiskt tycka att det var roligt att Justin hittat nån han vill dela med resten av världen. Vilket jag accepterade. Men jag visste fortfarande inte hur alla Belibers har reagerat. Jag vågar inte logga in på twitter... Eller gå utanför dörren för den delen.

Jag tog tag i min mobil och jag hade 4 olästa sms. Alla var från okända nummer... Jag tröck upp det första smset. Vilket jag önskar att jag inte gjort.

HÅLL DIG BORTA FRÅN JUSTIN! ANNARS SVÄR JAG PÅ ATT JAG DÖDAR DIG!

Jag tröck upp det andra.

JAG SKA DÖDA DIG. DET ÄR LIKA LÄTT ATT HITTA DIG SOM DET ÄR ATT HITTA DITT NUMMER! DU KAN INTE GÖMMA DIG!

Det tredje

OM DU SÅ MYCKET SOM SKULLE TÄNKA PÅ ATT SÅRA JUSTIN KOMMER JAG DÖDA DIG!

Och tillslut det fjärde

DU DIN ÄCKLIGA SLAMPA HÅLL DIG BORTA FRÅN MIN JUSTIN!

Jag visste inte riktigt hur jag skulle reagera. Jag hade inte märkt att Justin kommit in i rummet medans jag läste smsen.

"Vem var dom ifrån?" frågade han
"Okända nummer.." svarade jag kort
"Mina fans?"
"Jag tror det..."
"får jag se?" frågade han, jag nickade och gav honom min mobil.

När han tröck upp det första sg jag hur hans ansiktsuttryck ändrades från orolig till arg. Jag såg hur gnistrorna i ögonen blev fler och fler. Han var arg nu. Jag fick tillbaka mobilen och Justin tog upp sin.

"Vad gör du Justin?" frågade jag
"Twittrar" svarade han kort och sammanbitet
"om vadå?"

Han svarade inte utan gick ut ur rummet med mobilen i handen. Jag loggade snabbt in på min twitter för att se vad han skrivit. Jag orkade inte bry mig om dom 268 hot som jag fått. Jag kollade direkt på vad justin skrivit.
"Seriously? How can you be so mean? Be happy for me, please?" hade han skrivit. Jag kollade på det ett tag innan jag reste mig uppifrån sängen.

"Justin?" frågade jag
"mm" hörde jag honom säga ifrån 'vardagsrummet/köket/hallen'

Jag gick ut och han satt på en stol. Jag satte mig på stolen mittemot och kollade på honom. Jag tog hans hand och kollade på honom tills han kollade upp på mig. Jag log medans jag kollade in i hans ögon.

"Kom igen Justin, det är inte så farligt" sa jag och pressade fram ett leende. Jag ville verkligen inte att han skulle veta hur rädd jag egentligen var.


Kort del, jo jag vet...

Förlåt för dålig uppdatering...

Kommentera?

Kommentarer
Postat av: elena

men den var bra fast kort men as bra fortsätt nuuuuuuuuuuuuu

2011-04-09 @ 18:21:16
Postat av: Stina

Meeeeeer

2011-04-09 @ 19:28:45
URL: http://novelljustin.blogg.se/
Postat av: Johanna

mer :D

2011-04-09 @ 20:47:08
URL: http://johannaviveca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0