Chapter 35 - Come With Me, Please?

Jag orkade inte sitta kvar på stranden så jag bad Justin följa med till bilen så att vi kunde åka iväg och köpa glass och sedan kanske bara ta det lugnt och kolla på film? Justin var helt med på den ideen och vi gick iväg till bilen.


It's getting closer!

När vi satt i bilen körde Justin bilen hem till mig där vi skulle sätta oss och se på en film. När vi kom hem så skrek jag rätt ut på mamma för att se om hon var hemma, vilket hon inte verkade vara, eftersom att jag hittade en lapp på köksbordet. "Ledsen gumman, dom behövde mig på sjukhuset... Kommer hem sent. Kram Mamma" Jag log lite för mig själv. För det betydde att jag och Justin hade hela huset för oss själva. Jag gick ut till TVrummet där han satt i soffan och väntade på att jag skulle komma.

"Vad vill du se för film?" frågade jag
"Vet inte? Någon ehm... Romantisk?" svarade han och kollade ner i sitt knä
"Okej" sa jag och skrattade "The Notebook eller A Walk To Remember?"
"A Walk To Remember" svarade han

Jag tryckte igång filmen. Vi satt nära varandra hela tiden. Jag började snyfta i mitten av filmen och jag såg hur Justins ögon blev blanka. Han är så sööt! Jag tog tag i hans hand. Hans hand var varm och jag blev glad av att han var i närheten av mig.

Jag kollade upp på honom och hans ögon var fortfarande blanka. När filmen var slut så stängde jag av TVn och vi satt båda fortfarande kvar i soffan. Ingen av oss sa något eller orkade flytta på oss.

"Hannah..?" sa Justin efter ett tag
"Ja?" svarade jag lite små trött eftersom att jag höll på att somna.
"Ehm, jo... Du vet att Vanity Fair Oscar Party snart är... och.. jo alltså, jag vill att du går med mig, om du vill alltså?"
"Men Justin.. Jag har ju sagt att jag inte är redo att berätta än..."
"... Ja men jag tänkte att du kanske vill gå ändå..?"
"Kanske" svarade jag och sen var det inget mer med det.

Justin tog mitt svar rätt bra för han fortsatte att vara lika glad och jag bad honom sova över eftersom att mamma inte skulle komma hem fören sent inatt. Jag ville helst inte vara ensam.

Jag gjorde mig iordning inför att sova, likaså gjorde Justin och sedan kröp vi ner i sängen för att sova. Vi båda var så trötta att vi somnade såfort vi la huvudet på kudden.

Morgonen efter vaknade jag av att jag ramlade ur sängen. När jag satte mig upp såg jag att Justin låg utsträckt över hela sängen. Jag kollade litegrand på honom. Han var så söt när han sov.

Efter ett tag puttade jag honom åt sidan och kröp ner  i sängen igen eftersom att klockan bara var halv fem på morgonen och söndag. Ingen mening att kliva upp än. Jag somnade om ganska snabbt men vaknade igen halv sex av att Justin hade lagt sin arm på min hals. Den pojken kunde verkligen inte sova stilla...

När jag lyckats flytta på hans arm så somnade jag om och vaknade inte fören halv två. Denna gång av att Justin låg och kollade på mig. Jag log när jag såg honom le emot mig. Han var vekligen vacker.

Vi klev upp och drog på oss kläder och gick ut i köket, där vi fixade frukost. Efter det fixade vi oss för att gå ut. Vi beslöt oss för att gå ut och gå ner till centrum.

Vi gick förbi en designer affär med klänningar. Jag kollade på Justin och sedan på affären så han fattde att jag ville gå in, vilket han också gjorde. Vi gick in och kollade oss omkring.

Jag såg en jätte fin grön klänning, men när jag gick in lite mer i affären såg jag sedan en jätte vacker röd klänning som jag blev helt galen i. Jag kollade på den i säkert tio minuter innan jag gick till Justin igen som fastnat vid en liten hylla med godis. Typiskt killar...

Jag sa att jag kollat klart och vi gick såfort Justin köpt en Tic Tac ask som han stoppade i jeans fickan. Vi fortsatte gå ner mot centrum. Vi gick och satte oss på en bänk och bara halv dåsade. Det kom fram ungefär 10 000 belibers till Justin medans vi satt där.

Efter en och en halv timmes sittande på bänken gick vi vidare till Justins hotell.


Kommentera?

Kommentarer
Postat av: thea

fortsätt nuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

2011-04-05 @ 23:29:11
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-04-06 @ 07:50:40
URL: http://johannaviveca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0