Chapter 29 - Mother Klaryssa

När vi släppt av Emily på flygplatsen skjutade mamma mig till skolan...



1. Justin 2. Hannah and her mom Klaryssa 3. Hannah

Jag öppnade dörrarna till skolan och gick som utav en ren vana till DDs gamla skåp innan jag insåg att lektionerna snart skulle sluta och att DD inte längre var kvar. Han var i North Carolina... Ungefär en miljon triljon mil ifrån mig. Han var helt och hållet borta. Inte ens hans doft fanns ikvar. Min bästavän har stuckit, Emily min andra bästavän stack nar jag var sju och nu har hon åkt igen. Justin... Han var fortfarande kvar i LA, men hur länge till?

Jag ville inte ens tänka på det. Så istället skickade jag iväg ett sms till DD; Hur är North Carolina? Är skolan bra? Skrev jag och gick till mitt skåp för att hämta mina grejor. Jag hade religion första lektionen. Inte något jag gillade att ha. Jag är inte direkt så mycke för att lyssna på när en lärare som får allt att flyta ihop berättar om att i stort sett alla religioner är i grunden samma religion bara det att dom har växt ifrån varandra? Typ delat på sig. Innan jag hann tänka klart den tanken vibbrerade min telefon, svar från DD; North Carolina SUGER! Vart är du när jag verkligen behöver dig? Skolan suger också... Hur funkar allt i LA? Stod det. Jag fick ett leende på läpparna innan jag svarade; Allt suger utan dig... Jag saknar dig! Jag fick snabbt svar; Jag saknar dig med.

Med ett leende gick jag in i klassrummet och satte mig på min vanliga plats. Efter ett tag känner jag hur jag bara vill därifrån. Jag börja må illa och ville helst gråta. Jag kan inte ens sätta fingret på varför? Jag tog mina saker och sprang ut ur klassrummet.

"Hallå?" svarade hon
"Mamma, snälla kan du komma och hämta mig?" frågade jag
"Såklart jag kan gumman. Har något hänt?"
"Snälla kom nu, vi snackar sen!"

Efter det så la jag på luren och väntade på att mamma skulle komma och hämta mig. Efter tio minuter så kom hon. Hon såg orolig ut. Tänk så mycket som förändrats sedan Caleb tog tag i allt och mamma fick veta sanningen om pappa. Mamma har verkligen blivit den bästa mamman man kan önska sig.

"Gumman, vad har hänt?" frågade hon ängsligt när jag satte mig i bilen
"Inget, allt kom bara på samma gång. DD har flyttat till North Carolina och Emily har åkt tillbaka till Florida" svarade jag

Mamma verkade förstå vad jag menade. Hon log men sa inte så mycket mer under bil turen. När vi kom hem gick jag till mitt rum och drog på mig mjukiskläder för att sedan gå till mamma som satt vad köksbordet och skrev på någon lapp.

"Hannah, den här pojken du har umgåts mycke med senaste tiden, du skulle inte vilja bjuda över honom på middag ikväll?" frågade hon när jag suttit i köket ett tag, hon log emot mig och jag nickade och sa att jag skulle fråga.

Eftersom att jag inte orkade prata med någon för tillfället så skickade jag ett sms till honom; Vill du komma över på middag hemma hos mig ikväll? frågade jag och fick snabbt svar; Gärna, vilken tid?

"Mamma vilken tid ska vi äta?!" skrek jag
"Runt sju!"
"Okej!"

Jag tog upp mobilen igen och skrev; Runt sju. Kom halv ;) Sedan la jag undan telefonen och hoppade in i duschen. Jag duschade ganska länge. Sedan klev jag ur duschen och torkade håret för att sedan gå in i garderoben och hitta något gulligt att ha på mig. Klockan var visserligen bara strax efter två men vad spelar det för roll? 

Jag valde en gul klänning att ha på mig. Jag satte upp håret i en fläta och sminkade mig lite sådär små gulligt. När jag fixat mig klart stod jag länge och kollade på mig själv i spegeln.


Hannahs outfit och face-look

Jag insåg efter ungefär tio minuter senare att jag såg ganska bra ut. Det funkade liksom. Jag gick sedan ut till mamma som fortfarande satt i köket och skrev nått. Hon kollade upp och log emot mig. 

"Vad tycks?" frågade jag
"Du är jätte vacker gumman!"
"Tack" sa jag och log

Sedan så satte jag mig vid bordet och kollade på vad det var hon skrev, det var en inköpslista. Hon skulle tydligen handla inför middagen. Jag fundera på att följa med. Men i min klänning och klackskor blev jag lite fundersam. Men eftersom att jag gärna ville följa med mamma så struntade jag i det.

"Ska vi handla något?" frågade jag
"Ja, jag håller på och skriver en inköpslista"
"När ska du åka?"
"tio minuter kanske, vill du följa med?"
"Jaa"

Hon satt och skrev fortfarande lite på på lappen. Hon skrev massa saker. Hur mycke mat tänkte hon egentligen göra? Jag kollade på lappen hela tiden. Det såg ut att bli forrätt, varmrätt och efterrätt. Det kunde nog bli riktigt lyckat. Jag undra bara vad hon tänkte göra...

"Ska vi åka?" frågade hon

Jag nickade bara och gick efter henne hela vägen ut till bilen.

 
1. Hannah kliver ut ur bilen 2. Hannah går mot affären (ser någon hon känner) 3. Hannah ser någon hon känner

Vi åkte mot affären. Det var riktigt mycke folk som sprang omkring. De flesta hade kameror med sig, papariazzi såklart... Jag och mamma började gå lite långsamt mot affären för att inte gå in i alla människor.

När vi gått ett tag ser jag vem det är som alla paparazzis går runt. Miley. Jag tog upp handen och vinkade mot henne. Hon såg mig och vinkade glatt tillbaka. Jag gick fram till henne och vi kramades.

"Hej!" sa hon
"Hej, hur är det?"
"Bara bra, själv?"
"Riktigt bra faktiskt"
"Låter bra. Vad fin du är!" sa hon och kollade på min klänning
"tack" log jag

När vi pratat ett litet tag gick jag tillnbaka till mamma och vi gick tillsammans in i affären. Vi plockade kundvagnen full och gick sedan till kassorna för att betala. När vi betalat gick vi till bilen och packade in maten. Sedan åkte vi hem igen för att börja göra maten.

När vi kom hem så packade vi upp maten och ställde allt där det skulle vara innan vi började laga den. Jag började med efterrätten och mamma med förrätten.


1. Förrätt - Avokadosoppa
2. Varmrätt - Kött med Blomkolsmos
3. Efterrätt - Vit Chokladtårta

Justins outfit på middagen

När jag var klar med efterrätten var klockan tjugo över sex. Mamma höll på med varmrätten och det plingade på dörren, Justin. Jag gick och öppnade dörren och där stod han i helsvarta kläder och ett par gula skor. Han var jätte fin där han stod med ett leende.

Jag log mot honom och kramade om honom. Han kramade mig tillbaka och sedan gick han in genom dörren. Jag tog med han ut i köket där mamma stod och höll på med maten.

"Mamma?"
"Ja" sa hon och koncentrerade sig riktigit mycke på det hon gjorde
"Justin är här"
"Oh" sa hon och vände sig om

Dom skakade hand och presenterade sig för varandra. Mamma log emot honom och sa att maten snart skulle vara klar. Sålänge så gick jag och Justin in i mitt rum.

"Vad fin du är" sa han när jag stängt dörren
"Tack, ddu med" svarade jag

Han sa inget utan kom fram och kysste mig. Jag besvarade hans kyss. Vi gjorde inte mycket alls fram till att mamma ropade att det var mat. Vi gick ut i matsalen och började äta utav förrätten, avokadosoppa, som faktiskt var riktigt god.

Vi åt under skratt och prat. När vi kom till efterrätten dukade mamma fram den. Justin sa att han tyckte att den var sjukt fin. Då sa mamma att det var jag som gjort den, en aning pinsamt faktiskt...

Vi åt den och den var faktiskt riktigt god. När vi ätit klart så hjälpte jag mamma att bära ut allt till köket och sedan så gick jag och Justin in på mitt rum och kollade på en film.

"Jag gillar din mamma, hon är riktigt snäll" sa han sedan.

Jag svarade inte utan log bara. Min mamma ver verkligen snäll. Vi hade gått från ungefär gränsen till fiender till att bli riktigt bra vänner...

När kvällen började närma sig sitt slut så följde jag Justin till hallen där vi kramades och sa hejdå.


Innan Justin åkte

När Justin åkt så gick jag till mamma som satt i vardagsrummet och kollade på något program på TVn. Hon log emot mig när jag kom och satte mig bredvid henne. Jag lutade mig mot henne och hon höll om mig.

"Han verkar vara en härlig pojk" sa hon sedan och log emot mig.



Dålig uppdatering idag, jag vet, hemskt ledsen för det!

Kommentera?

Kommentarer
Postat av: elena

du skriver så bra fortsättt :)

2011-04-04 @ 00:23:01
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-04-04 @ 07:20:41
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: någon

jättebra!

2011-04-04 @ 17:00:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0