Chapter 6 - Arrogant

”Justin Bieber?” sa jag mer förvånat än något annat, ”hur vet du det?” la jag sedan till.
”Affischerna? Folket? Skrikande tjejer? Kom igen inte direkt svårt att lista ut” sa hon och log.

Jag såg mig omkring men såg inga affischer någonstans, vad pratade hon om? Eller, jag såg inga affischer fören jag vände mig om och kollade åt samma håll som Alexis, där var en stor, nej GIGANTISK affisch på honom. Justin Bieber.

När jag sedan började se mig omkring kunde jag känna igen folk som varit på samma bilder som Justin. Alexis hade rätt, det var Justin Bieber. Jag visste inte riktigt hur jag skulle reagera, jag menar. Justin Bieber, rätt sätt att reagera på skulle väl vara genom att skrika och svimma, men det är för det första inte riktigt min grej och för det andra så betyder inte direkt namnet Justin Bieber något för mig. Jag känner honom inte. Jag gillar inte att ha åsikter om någon jag aldrig träffat eller haft en vettig konversation med, så ingen speciell reaktion fick duga.

”Så, vi ska agera springpojke åt Justin Bieber” sa jag och log lite snett mot Alexis som strålade av förtjusning. Vi hade hamnat i hennes dröm.

Efter tre timmars arbete - eller snarare spring och hämta saker åt Justin Bieber - så var det aningen underligt att vi fortfarande inte sett skymten av honom. Jag förstod det verkligen inte. Vart höll han hus. Jag hämtade saker åt en assistent.. Hur orkar man gömma sig en en husvagn - gigantisk men ändå - hela dagen? Det är inte normalt.

Jag som är som jag är tröttnade och slet upp dörren till husvagnen och gick in. Där inne satt Justin Bieber och spelade något töntigt TV-spel. Fantastisk.



”Så du kan inte ens be om saker själv? Eller tacka den som hämtar det åt dig personligen du inte?!” sa jag högt och bestämt till honom, och han hörde mig, han vart nog lite chockad eftersom att han troligast inte hört mig komma in.
”Och du är?” svarade han arrogant och kollade på mig lite som om jag var smuts, ”ett galet fan?” sa han sedan.
”Nej, jag är Savannah Curtis, din springpojke som vill ha ett tack” sa jag och bara stirrade irriterat på honom.

Han himlade bara med ögonen och återvände sedan till sitt spel. Jag var nära att slå till honom men då avbröt han mina tankar och sa spydigt; ”vad gör du fortfarande kvar, hämta en handduk åt mig”

Jag himlade med ögonen som svar och sa att han kunde använda den jag hämtat 10 minuter innan och sedan gick jag.

”Alexis!” ropade jag när jag kom ut och såg henne stå och prata med en stor svart man, ”Alexis!” ropade jag igen och sprang fram till henne.
”Åh, hej Annah, det här är Kenny, Justins livvakt” sa hon och gjorde en gest mot mannen.
”Hej trevligt att träffas” sa mannen, Kenny, och sträckte fram sin hand.
”Detsamma” svarade jag artigt och tog hans hand.

”Jag skulle behöva prata med dig Alexis” sa jag och kollade på henne så att hon skulle förstå att hon skulle ursäkta oss. Vilket hon gjorde.

”Vad?” sa hon och log när vi stod ensamma vid maten.
”Justin Bieber, ett svin.” sa jag till henne
”Hur vet du det?” sa hon chockat
”Jag gick in i hans husvagn och bad om ett tack och han var arrogant och otrevlig”
”Jaså? Justin Bieber, otrevlig?” sa hon och himlade med ögonen
”Ja, otrevligt” svarade jag irriterat.


Chapter 6 - Kommentera!

Jag har bestämt mig för att ge Justin Bieber en lite annorlunda roll, men ni kommer nog förstå bättre sen!


Kommentarer
Postat av: Becka

Bra :)

2012-08-16 @ 21:13:52
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se
Postat av: Sanna Svedin

Superfin blogg du har! Är allt bra med dig? :)

2012-08-16 @ 21:26:30
URL: http://gottagetdown.blogg.se
Postat av: Ilham sabah <3

Mer mer mer

2012-08-18 @ 00:13:29
Postat av: Ilham sabah <3

Mer <3

2012-08-18 @ 00:19:53
Postat av: En som älskar noveller (speciellt om jb)

Heej jag läser dina noveller och tycker att dom är jätte bra (lite svårt att se vad det står ibland,, men) jag har läst en och är inne på den andra,, iaf dom är jätte bra undrar mest hur många du har skrivit?? Det här är väll den sjätte?? Tacksam för Svar:)<33 du kanske inte kan se det här( dom skulle ju ta din dator) men om du gör det kan du väll svara,, och jag hoppas att du fortsätter att skriva för jag älskar dina noveller, hoppas du blir glad och uppskatar det jag skriver:)

2012-08-22 @ 23:47:21
Postat av: donna

meeeeer snälla nu !!

2012-09-23 @ 15:33:04
Postat av: Maja Pedersen

Hej! Jag har precis börjat på en ny novell som heter 'You lied' och handlar om Justin Bieber. Första kapitlet är uppe och jag skulle bli jätte glad ifall du läste den och kanske kommenterade?
Förlåt ifall du blev irriterad över detta meddelandet! Kram!
www.lovefromjustin.blogg.se

2012-09-27 @ 14:49:26
URL: http://lovefromjustin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0