The way you make me feel - Chapter 33

Jag log och tackade sedan stack jag ut ur huset och gick till närmsta busshållsplats. Jag väntade i kanske fem minuter innan bussen kom. Jag klev på och åkte in mot centrum.



När jag nådde det såkallade 'centrum' klev jag av bussen och kollade mig omkring. Fanns inget roligt att se. Jag gick in i en klädaffär med rätt snygga kläder. Jag hittade dock inget i min smak. Istället för att fortsätta plåga mig själv med att gå in och ut från affärer beslöt jag mig helt enkelt för att sätta mig på en bänk och bara njuta av min frihet som tyvärr skulle ta slut nästa vecka när jag ver tvungen att börja på en skabbig internat skola.

Mina tänkar avbröts av att någon harklade sig intill mig. Jag var tvungen att kolla upp, jag kände ingen förutom mormor och morfar här i LA så vem kunde det vara? Jag öppnade försiktigt ögonen och såg Jaden Smith stå där med ett nervöst leende.

"Hej..." sa han en aning nervöst
"Hej" log jag till svar
"Du är Justins flickvän va? Alltså Justin Bieber," sa han lika nervöst men ändå nyfiket
"Eh, ja. Och du, du är Jaden Smith" sa jag med ett leende
"Det är jag det" log han samtidigt som han slog sig ner brevid mig på bänken.

Vi satt ett tag under tystnad på bänken, troligast för att vi egentligen inte hade nått alls att säga till varandra. Vi kände ju liksom knappt varandra. Jag kände hur han då och då sneglade på mig. Jag kunde faktiskt inte låta bli att le. Han var ju faktiskt väldigt söt, men liten. Så han var söt på ett gulligt sätt.

"Hänger du med och köper frozen yogurt? My treat" sa han sedan med ett leende på läpparna.

Jag kunde inte tacka nej till att käka frozen yogurt med Jaden Smith. Vi började sakta masa oss mot den närmsta frozen yoghurt baren. När vi gick in fanns det mycke att välja på. Vi båda valde att ta jordgubbssmak. Sedan sa Jaden att han ville gå och käka glassen istället för att sitta still. Jag nickade instämmande och sedan gick vi ut genom dörren.

Vi började gå åt en riktning jag faktiskt inte hade gått åt förut men jag visste att den ledde till Hollywood Walk Of Fame. Jag hade varit där förut men aldrig gått dit. Efter ungefär 20 minuter av promenerande var vi framme vid den första stjärnan den där de stod 'Hollywood Walk Of Fame'. Jag log lite smått för mig själv.

"Så... Vad gör du i LA?" frågade Jaden efter en lång stund av tystnad
"Eh, min pappa skickade iväg mig för att han tyckte att jag skulle börja på någon skabbig internat skola" sa jag lite spydigt men ändå med en aning skämtsam ton.

Jaden nickade bara till svar och vi gick runt och kollade på alla stjärnor. Det var riktigt coolt även den här gången. Men fötterna svällde i hettan och jag kände hur det var ett dåligt drag att ta svarta jeans och en svart kofta. Jaden såg på mig att jag var trött för han frågade ifall jag ville hänga med hem till honom.

Jaden Smith, Will Smiths son ville att jag skulle hänga med honom hem. WOW! Jag log och nickade ganska ivrigt märkte jag när Jaden kollade lite skumt på mig.

Jadens chafför kom och hämta upp oss. Sedan körde han till ett gigantiskt hus. Will Smiths hus, WOW, igen.



Alltså huset var verkligen GIGANTISKT! Dom kan ju knappast hitta varandra i huset utan att använda sig av telefoner eller nått. Jag menar, en familj på fem personer, eller nått, kan ju knappast hålla reda på vart alla är hela tiden. Jag tror faktiskt inte att jag skulle hitta mitt eget rum ifall jag bodde i deras gigantiska hus.

Jaden släppte in mig och visade mig runt lite grand. Han var verkligen en härlig grabb, rolig och trevlig.
"Vill du ha nått att äta?" frågade han efter den lilla rundturen som slutade i köket.
"Nej tack" sa jag och lät min blick följa fönstren ut. Utanför fanns en gigantisk pool. Jaden kollade på mig med ett flin sedan föreslog han att vi skulle ta oss ett dopp. Jag tackade inte nej till det, men tackade Gud för att jag tagit på mig min bikini.

Jag hoppade i poolen och sedan flöt jag bara omkring. Jaden plaskade och lekte precis så som ungar gör. Han är ju trottsallt bara 12 eller 13 år.

När jag spenderat klart dagen med Jaden åkte jag hem till mormor och morfar igen. Dom satt vi köksbordet och spelade alfapet. Typiskt dom. Jag sa hej och sedan gick jag upp på mitt såkallade rum för den närmasta veckan, mormor och morfars gästrum, såklart.

Jag la mig ner på sängen kollade klockan på väckarklockan på nattduksbordet och sedan somnade jag fast att klockan bara var sju på kvällen, jag hade inte ens ätit middag än.


Så, blir hon kompis med Jaden? Vad kommer Justin tycka om att hon hänger med Jaden?
Bra fråga!

Kommentera?


Kommentarer
Postat av: vanessa

är det här sant ?

2011-04-04 @ 14:47:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0