Chapter 3 - You Again...

Jag tog ett djupt andetag och la ner huvudet på bänken för att jag ville sova, eftesom att Juatin Bieber hållt mig vaken hela natten. Varför var jag tvungen att stöta på honom igår?



1. Hannah och DD äter frozen yogurt    2. Justin och Ryan äter frozen yogurt

Jag vaknade till när Mr Henri smällde en pekpinne i min bänk och började skrika på mig. Han bad mig sedan att stanna kvar efter lektionen. Ketih satt och små skrattade medans han försökte jobba vidare det lilla som var kvar av lektionen. Själv suckade jag och la ner huvudet på bänken igen.

När klockan ringde och hela klassen sprang ut satt jag kvar i min bänk ett tag till. När de sista personerna tagit sig ut ur klassrummet reste jag mig och gick fram till Mr Henri som satt vid sin karteder. 

"förlåt Mr Henri, det ska inte hända igen" sa jag lite drygt
"Hannah... så säger du jämt, men dagen efter är det likadant igen. Jag borde nog ringa din mamma"
"Mr Henri jag respekterar det men, min mamma kommer inte bry sig"
"Det tror jag nog miss Cooper" log han och gjorde ett tecken om att jag skulle gå.

Utanför klassrummet stod Keith och väntade på mig. Jag suckade och himlade med ögonen, jag lovar att om han börjar snacka om att vi måste ha ett möte om allt som ska fixas innan balen kommer jag skrika och gårta. Inte rent fysiskt men inombords.

"Vi måste faktiskt fixa inför balen snart, den ska vara om två veckor"
"Keith, jag vet de. Men snälla du kan vi ta det på måndag?"
"Men de är ju en hel helg emellan där ju"
"Ja, idag är det fredag, imorgon är det lördag sedan söndag och sen är det måndag. Vi tare då"

Jag började gå med raska steg mot mitt skåp där DD stod och väntade på mig. DD står alltid vid mitt skåp när det är nått han vill. Vad kan det vara denna gång som han vill?

"Hannah, vad gör du efter skolan idag?" frågade han väldigt spralligt
"Inget tror jag, vadårå?" svarade jag frågande
"Vi ska gå och äta frozen yogurt" sa han stolt
"Okej" sa jag och öppnade mitt skåp

Frozen yogurt, det skulle nog funka bra en fredag efter skolan. Jag tog mina saker och vi började gå mot kemin. DD var duktig i kemi därför var jag glad över att läraren hade gjort mig och DD till labbpartners. DD är egentligen duktig i alla ämnen. Fattar inte riktigt hur han lyckas. Hans namn är ju liksom Dan Dunkan, det låter faktiskt inte så smart. Okej egentligen är det Daniel Dunkan men han vill aldrig erkänna de så han kallar sig Dan, fast Dan Dunkan ledde till DD så nu kallar alla honom för DD och inte Dan som han kämpade med så mycke för att få folk att kalla honom. Tur att han gillar att vli kallad DD.

Skoldagen gick ganska snabbt. Jag och DD hade rätt så trevligt. Christy och Keith gjorde slut precis som dom gör varje fredag men på lördags festerna - som jag själv aldrig går på - blir dom tillsammans igen. Det så ungefär så deras förhållande funkar.

Jag samlade ihop mina saker i skåpet som jag skulle ha med mig hem under helgen. Sedan letade jag upp DD som stod vid sitt skåp och visste inte vad han skulle ha med sig som varje fredag. Det slutar alltid med att han inte tar med sig någonting, precis som idag alltså. 

Vi gick till skolparkeringen och satte oss i DDs bil. Han körde in mot centrum där våran favorit frozen yogurt ställe ligger. Gick vi in och tog det vi skulle ha. Sedan betalde vi och började gå mot utgången. I utgången gick jag in i någon och föll pladask på golvet och min frozen yogurt landade på min tröja.

"Tack för den" sa jag lite små irriterat och kollade upp "du igen" sa jag sedan när jag såg vem det var.
"Oj, förlåt" sa han "det var verkligen inte meningen"
"Jag som trodde att du gillar att skämma ut mig" sa jag en aning sarkastiskt
"förlåt igen, låt mig köpa en ny glass åt dig"
"Nej tack jag klarar mig nog"
"Låt mig åtminstonde gott göra dig"
"tss, med vadå?"
"Kom till min konsert imorgon, backstage pass och allt"
"vad får dig att tro att jag vill komma?"
"det skulle göra mig glad?"
"Jaså, jag får väl komma då" sa jag och började gå men han stoppade mig
"kan jag inte få ditt nummer så att jag kan fixa så att du kommer in"
"visst" sa jag och gav honom mitt nummer sedan tog jag tag i DDs arm och gick med snabba steg mot hans bil.

DD var ganska tyst. Troligast var han i nån form av chocktillstånd. Men jag antar att han skulle komma över det så småning om.

"Hannah, du var riktigt taskig mot Justin Bieber, JUSTIN BIEBER!" fick han fram tillslut
"Han får skylla sig själv som fällt mig två gånger på tv dagar"

Det fick DD att få ögon stora som hus. Jag kunde verkligen inte hålla mig från att skratta, han såg så sjukt rolig ut. DD skjutsade mig hem. Jag bytte om om snabbt efter som att jag hade frozen yogurt över hela mig. Sedan kastade jag mig i sängen och slumrade till.


Del 3.

Vad tycker ni än så länge?
Kommentera!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0