Chapter 78 - Seriously Ryan?

Han log emot mig och sedan kysste han mig på kinden. Tydligen så hade Justin beställt in kina mat när jag duschade. Vi åt den och skrattade och kollade ut över regnet som forsade ner, blixtrarna och dunderna var så otroligt mysiga. Vi satt tätt intill varandra och kollade ut genom fönstren. Helt fantaktiskt egentligen hur naturen funkar.


Ryan, Justin & Hannah

När vi vaknade nästa morgon klev vi upp och såg att solen sken. Vi drog på oss våra badkläder och gick sedan ner för trappen och ut på den gigantiska terassen, där poolen och soldecket är. När vi kom ner till terassen såg vi en vit handduk och lite kläder ligga på en utav solstolarna. Jag kollade ut över poolen, och där, vem är det som ligger i vattnet? Jo ingen annan än Ryan Butler. Jag stötte armbågen i Justin så att han vände sig om emot poolen för att se Ryan. Justin bet ihop och såg en aning förbannad ut.

"Ryan! Vad fan gör du här?!" halv skrek Justin mot Ryan
"Ey, Tack för inbjudan" sa han och log
"Vilken inbjudan?" frågade Justin förvirrat
"Ja, den måste ha kommit bort i posten. Men jag är ju här nu" sa han och log
"Du är inte inbjuden Ryan..." suckade Justin

Ryans ansiktsuttryck ändrades snabbt och han stelnade till. Nästan litegrand som om han skämdes. Han klev upp ur poolen och gick mot solstolen där hans kläder låg. Han tog upp handduken och virrade den runt höften sedan tog han upp sina kläder ifrån stolen och gick in. Jag och Justin gick in efter honom. Vi satte oss på varsin stol kring matbordet och väntade på att Ryan skulle komma ut ifrån toaletten. Han var där inne i ungefär 10 minuter och sedan kom han ut påklädd och fixad.

"Förlåt" sa han och satte sig i soffan för att kolla på TV;n.

Justin och jag växlade en blick med varandra och sedan gick vi fram till soffan där Ryan halvlåg. Justin smällde till honom lite på benen så att han skulle flytta på sig så att vi också kunde sitta.

"Ryan, som jag sa förut... Du är inte inbjuden" började Justin
"Justin, Justin, Justin. Ta det lugnt. Ni kommer knappt märka att jag är här" svarade Ryan nöjt
"Allvarligt Ryan? Driver du med mig nu?" frågade Justin
"Va? Nej"

Justin suckade och reste sig irriterat upp. Han stampade upp för trappen och sedan hörde jag honom inte längre. Jag vände mig om emot Ryan som nu var inne i TV;n igen. Jag suckade djupt och sedan beslöt jag mig för att han skulle ut härifrån. Han kan inte förstöra mer emellan mig och Justin nu. Han kommer ta oss till botten igen.

"Ryan... Vad Justin försöker säga är... Du måste härifrån, du är inte... Välkommen här för stunden" sa jag irriterat
"Jag vet" svade han nonchalant.

Det var droppen! Jag reste mig upp ifrån soffan och kollade argt på honom.

"Vad fan Ryan, DRA!" skrek jag rätt ut
"Nope" svarade han lika nonchalant
"Inte?"
"Nej, jag tänker inte dra"

Jag svarade inte utan gick fråm till hans väska med kläder. Jag drog med mig den bort till köket och öppnade lådan med saxar. Jag öppnade väskan och började klippa i alla hans kläder. Efter det ställde jag upp väskan med alla sönderklippta kläder på bänken och skrek åt Ryan att kolla. Han vände på huvudet och jag tog ut en ketchup flaska ur kylen och öppnade den. Sedan sprutade jag ut ketchup över hela väskans innehåll.

"VAD FAN GÖR DU?!" skrek han rätt ut
"Åh, du sa att du inte tänkte dra. Så jag tänkte visa dig min bästa sida"
"Du har ingen rätt att spruta ketchup på mina kläder" sa han och lyfte upp en del av hans ena byxa.

Hans reaktion var obeskrivlig. Han började skrika på mig och blev alldeles illröd i ansiktet.

"Så.. Du drar nu?" frågade jag
"Aldrig!!" skrek han
"Vill du verkligen utmana ödet pojk?"
"vad menar du med det?"
"Som jag sa, det här är min bästa sida. Vänta du bara tills min värsta sida visar sig"
"Visst jag drar väl då"
"bra" sa jag och log hånfullt.

Han stängde igen väskan och lämnade sedan huset. När han gått och jag låst dörren ropade jag på Justin. Justin kom ner och såg sig omkring. När han märkte att Ryan var borta började han le. När jag kollade på klockan insåg jag att den var väldigt sent. Redan åtta på kvällen. Hade jag verkligen försökt att bli av med Ryan i fem timmar? Herregud.

Vi gjorde iordning mat som vi satt och åt på terassen. Efter att vi ätit plockade vi undan och satte oss i soffan för att se en film. Vi beslöt oss för att se någon film som hette 'Only When I Dance', den var riktigt dålig. Vi båda vart så uttråkade att vi somnade medans filmen fortfarande var i full gång. 


Nytt Kapitel.

Tack för kommentarerna på förra kapitlet.

TAACK!

KOMMENTERA?!
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-06-01 @ 20:48:52
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: elena

super bra fortsätt

2011-06-02 @ 00:50:12
Postat av: feffe

varsegod, fast än du förjänar det :) jättebra!

2011-06-02 @ 00:51:08
URL: http://starstrories.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0