Chapter 9 - Joy-Ride

"Vill du sova här inatt?" frågade jag appropå ingenting.
"JAAAA! Gärna! Sleepover" sa Brooke glatt.


Larry, Katie, Pitch & Sam

Fredag... Två dagars avstängning avklarad av mina två veckor. Plus ett lov direkt efter. Ganska nice. Ingen skola på tre veckor. Eftersom att Chaz är i skolan och Barney och Theresa på jobbet var jag helt ensam hemma. Ingen som sa åt mig att kliva upp eller göra nått annat tråkigt. Sam - Samantha - hade lovat att komma förbi med läxorna. För stunden satt jag i soffan och kollade på Nalle Puh... Vilket var ganska roande, ja eller inte..

Min mobil plingade till och jag sträckte mig efter den och kollade, ett oläst meddelande från Pitch stod det på skärmen. Jag tröck upp meddelandet och läste det. "BRRRRR! Vi ska dra ut ikväll, hänger du med?" stod det. Jag svarade "Visst, men vilka är vi?" det gick bara några sekunder innan han svarade igen. "Larry, Sam och jag" Sam och Pitch visste jag vilka dom var men vem fan är Larry? Antar att jag skulle få veta det ikväll runt åtta.

Jag gick upp på mitt rum och klädde på mig. Det fick bli en vit tråkig tröja och ett par jeans. Simpelt. Jag fixade håret och sminkade mig. Efter att jag fixat mig klart så var klockan sex och Theresa hade kommit hem. Hon hade börjat med maten. Fredags mat. Vilket betyde typ Tacos eller nått annat som ansågs 'lyxigt' Barney skulle komma hem vilken minut som helst tillsammans med Chaz som han hämtat hon Ryan. Samma dagliga rutiner varje dag. Förutom dom dagar Chaz åt eller sov hos Ryan. Eller dom gånger han sa att han var hos Ryan och sov där när han egentligen var hemma hos Ellie, hans flickvän. Som verken Barney eller Theresa viste nått om. Eftersom att Chaz lyckats kracha bilen igen så fick Barney hämta honom och lämna honom i stort sett överallt.

"Maten är klar!" ropade Theresa från köket.

Jag öppnade dörren till mitt rum och möttes av Chaz skarpa blick. "Vi måste snacka efter maten" snäste han åt mig och sedan sprang han före ner för trappen. Jag himlade med ögonen och gick ner jag med.

När jag kom ner möttes jag av en överraskning, Ryan satt vid mat bordet och kollade skarpt på mig. Jag suckade och satte mig. Herregud vad folk hade blivit konstiga. Det var tacos till middag som jag förutspått. Efter middagen ursäktade jag mig och gick upp på mitt rum igen. Det var en halv timme kvar tills jag skulle gå till parken och träffa Pitch, Sam och Larry.

"Kom in" sa jag när jag hörde att någon - Chaz - knackade på min dörr. In kom både Ryan och Chaz. Dom stängde dörren efter sig och satte sig på min säng. Sedan suckade dom båda så att jag skulle vända min skrivbordsstol. Jag vände den och kollade på dom medans dom satt där och såg ut att förbereda sig inför ett tal. 

"Katie..." Började Chaz. "Jag vet att det måste vara jobbigt för dig just nu, med tanke på allt du varit med om. Men du kan inte hålla på såhär. Jag hörde mamma och pappa snacka igår om att dom skulle bli strängare och att dom behövde hjälp med det, och jag vill verkligen inte att farmor ska komma!!! Snälla låt mig slippa det" fortsatte han sedan, själv kollade jag bara på honom innan jag svarade "är du säker på att det är mormor dom kommer att ringa för hjälp?" svarade jag och flinade. Jag hade inga som helst problem med våran mormor/farmor. Men Chaz tycktes ha det.. 

"Katie, jag är orolig för dig" inflikade Ryan efter det "Jag vill inte att nått ska hända dig, vi hade ju så kul i sommras..." sa han och kollade på mig. Jag suckade och vände mig mot klockan, fem i åtta. Jag måste gå! Jag reste mig hastigt upp och sprang in i garedroben där jag drog ut mina vita converse och drog på mig dom sedan masade jag ut Chaz och Ryan ur mitt rum tog tag i min skinnjacka och sprang ner för trappen och ut genom dörren.

När jag kom till parken var grabbarna redan där. Larry såg ut att vara omkring 20? Han presenterade sig som Larry, Brookes storebror. Då slog allt ner i skallen på mig. Hon hade ju berättat om honom. Vi började gå omkring och bara chillade.

"Ey, jag fick en idé" utbrast Larry efter en timme av att inte ha gjort nått alls.
"Vadå?" frågade både Sam och Pitch i kör
"Joy-Ride såklart"

Vi sprang in på en gård där det stod en gammal snygg bil med lite raggar stuk över sig. Larry började fippla med något, medans Pitch lyckades få upp bildörren och vi hoppade in. Sam satte sig vid förarsätet och när Larry lyckats tjuvkoppla bilen hoppade han också in. Sedan körde vi iväg. Larry slog igång radion på hög volym och alla vevade ner sina rutor så att det skulle höras. Sedan var det dags för att dra åt oss uppmärkasamheten ännu mer. Vi började alla tjuta och efter ett tag var det inte på låtsas längre, det var obeskrivligt kul. Efter att vi åkt klart åkte vi tillbaka med bilen och sedan stack vi från gården.

Men som vanligt med min tur så hade familjen som ägde bilen märkt att den var borta, vilket inte är meningen med en Joy-Ride så polisen var där. Självklart... Polisen skjutsade oss till stationen och när vi förklarat att det var en
Joy-Ride började den unga polisen skratta och sa att han ofta gjort sånt när han var yngre. Men hn ville ändå skjutsa hem oss och snacka med våra förmyndare, alla utom Larry. Han fick göra vad tusan han ville.

Efter att ha kommit hem med polisen och polisen förklarat för Barney och Theresa vad som hänt, samtidigt som Ryan och Chaz stått i trappen och tjuvlyssnat. När Barney sagt godnatt till polismannen så kollade han på mig, sedan på Theresa som nickade mot honom.

"Katie... Vi har bestämt med Pattie, Justins mamma du vet? Att du ska åka och vara med på Justins turne dom här tre veckorna. Du måste få byta miljö ett tag och Pattie tyckte att det var en bra idé att låta dig vara med på Justins turne" Sa han efter det. Först öppnade jag bara munnen, sedan hörde jag hur Chaz och Ryan började protestera och komma ingåendes. Tydligen ville dom inte att jag skulle få en semester. Men Barney och Theresa förklarade att det skulle vara ett miljö byte som kanske kunde få mig att se saker på ett annat sett. 

"Men pappa! Jag och Ryan ska ju till honom på lovet" Klagade Chaz
"Ni ska fortfarande få åka dit på lovet, men Katie kommer åka redan imorgon, och hon kommer åka med er tillbaka om tre veckor" svarade han och log mot sin son. Sedan vände han sig mot mig igen och kollade allvarligt på mig "Jag föreslår att du går upp och packar, ditt flyg går redan klockan åtta imorgon" Jag suckade och gjorde som han sa. 

Efter att ha packat för tre veckor kröp jag till sängs och önskade att jag skulle slippa åka. Utan Brooke i tre veckor, jag skulle bli galen. Pattie, Justin och resten utav alla som var med på hans turne skulle hata mig redan efter en dag... Bättre tre veckor kunde jag ju fått ha...


Chapter 9!

Kommentera? :)
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

du skriver som en gud kvinna! :)

2011-07-24 @ 23:00:41
Postat av: Johanna

mer :D

2011-07-24 @ 23:58:53
URL: http://johannaviveca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0