Chapter 8 - Expulsion

Efter att ha varit ute och gjort i stort sett ingenting alls i en hel massa timmar skjutade dom hem mig och där inne väntade Barney och Theresa på mig...


Katie & Brooke

Allt med skolan hade gensat blivit värre på bara en vecka. Jag gillade verkligen att inte bry mig om vad folk sa. Men allt jag och Brooke gjort den senaste veckan hade kanske varit att gå över styr? Jag vet inte men jag vet att det var roligt. Vi hade roligt när vi var elaka mot lärarna, vi hade roligt när vi förstörde, vi hade roligt när vi var hänsynslösa... Pitch var också helt klart med på våra hänsynslösa handlingar, vilket inte Sam och Sam va. Något mer jag fått lära mig under den senaste veckan var att Sam och Sam faktiskt är syskon. Det skiljer ett år emellan dem. Sam - Samuel - och Pitch är lika gamla som Chaz och Ryan medans Sam - Samantha - är lika gammal som mig och Brooke.

Första gången jag träffade Brookes mamma förstod jag varför Brooke är som hon är. Hennes mamma bryr sig inte ett skit om henne och Brooke gör det hon gör för att försöka få uppmärksamhet av sin mamma och för att vara en rebellisk tonåring såklart. Precis som att jag gör det jag gör för att kunna läka sorgen jag bär inom mig.

Dagens största 'skämt' skulle inträffa exakt fem minuter efter att klockan ringt ut och det var en tio minuters rast mellan lektionerna. Brooke och jag hade valt ut fem skåp som råkat ut för en lite olycka. Jag hade faktiskt inte velat vara med på det här från början, men Brooke och Pitch hade fått med mig på det... Grupptryck... Brooke är faktiskt väldigt manipulerande.

Klockan ringde ut och det var dags för 'skämtet' alla började gå ut ur klassrummen och plötsligt skakades hela folksamligen, lärare som elever. Fem skåp hade just gett ifrån sig höga smällar. Jag, Brooke och Pitch satt bara och skrattade i ett hörn. När vi skuggades av någon.
"Ni följer med mig" sa en rasande Mrs Klaine. Såklart skulle det vara Klaine som kom på oss...



Inne på rektorskontorert kunde jag inte låta bli att kolla omkring. Rektorn på den här skolan hade verkligen ett lyxigt kontor. Vi satt inne hos rektorn och rektorn hade pratat med oss, snarare skällt ut oss. Nu väntade vi bara på att våra föräldrar skulle komma, eller i mitt fall min morbror och moster. Rektorn hade sagt nått om relegering, med det kunde även sluta som bara en eller två veckors avstängning. Jag hade inte lyssnat så noga. Jag hade mest tänkt på vad jag gjort och insett att det var fel.

Eftersom att Barney och Theresa var dom första på plats fick dom komma in först och Brooke och Pitch fick gå ut och vänta på sina föräldrar.

"Så... Kathrine har andvänt sig av mini-smällare på skolans område. Detta ser vi som ett problem" Började Mr Harrison - rektorn - förklara för Barney och Theresa. Under hela samtalet satt båda två och bara nickade åt var Mr Harrison sa. Tills Barney tillslut öppnade munnen.
"Ni är väl medvetna om att Katie nyligen förlorat sina föräldrar i en väldigt tragisk olycka, jag tror att det är hennes sett att hantera sin sorg, Mr Harrison." Mr Harrison såg uppriktigt förvånad ut när Barney berättade för honom om mina föräldrar. Han kollade sedan på mig och beklagade sig. Innan han sedan vände sig mot Barney och Theresa igen och sa att jag kunde få två veckors avstängning med omedelbar inverkan. Han sa även att jag måste hitta ett nytt sett att hantera min sorg på i frotsättningen. Barney och Theresa tackade.

"Vart du relegerad?" var det första Brooke frågade när jag kom ut med Berney och Theresa tätt bakom mig.
"Nej, två veckors avstängning med omeldebar inverkan" sa jag och flinade
"Lindrigt. Jag kommer helt klart bli relegerad" sa hon och flinade. Pitch som inte sagt mycket alls öppnade sin mun och kollade på mig. "Lindrigt" sa han och suckade. Jag nickade mot honom och vände mig sedan mot Brooke. "Ring mig sedan och berätta ditt staff" sa jag och hon nickade.

Efter middagen ringde Brooke och frågade ifall hon kunde komma över. Jag sa att hon kunde komma, men jag sa även att hon skulle ta med sig sin bikini så att vi kunde bada i poolen, även fast att det var oktober och ganska kallt gick hon med på det. Inom en radie av 10-15 minuter stod Brooke utanför dörren. Jag öppnade och vi badade länge fast att det var äckligt kallt både i luften och i vattnet.

Efter det gick vi in på mitt rum och satte igång en film som kunde spelas i bakgrunden medans vi pratade.
"Så.. Vad fick du för straff?" frågade jag
"Samma som du... Han ville relegera både mig och Pitch men eftersom att du kommit undan så lindrigt sa han att han inte kunde ge oss ett värre straff... Så nu har jag två veckor så jag inte behöver göra ett skit, plus att när vi egentligen ska komma tillbaka till skolan är det lov. Så vi har alltså typ tre veckors lov" sa hon med det bredaste leendet jag någonsin sett.

"Vill du sova här inatt?" frågade jag appropå ingenting.
"JAAAA! Gärna! Sleepover" sa Brooke glatt.


Snälla kom med ideer. Och var inte rädd för att säga vad ni tycker!!

Kommentera? Snälla

Kommentarer
Postat av: feffe

jättebra, em.. typ att justin kommer och hälsar på igen och ser hur katie beter sig, och blir orolig (som chaz blev) och sen pratar med katie o sånt..(dåligt vet)

2011-07-24 @ 00:05:02
URL: http://starstories.blogg.se/
Postat av: malin

ja jag håller med feffe!

2011-07-24 @ 21:04:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0