Chapter 21 - The Concert

När vi var på arenan körde vi soundcheck och efter det satt vi mest och drygade tillsammans med Justins dansare. Det var riktigt roligt.



Justin & Katie

Nu var det bara några timmar kvar tills det var dags att gå ut på scenen och köra igen. Jag hade vant mig nu så jag var inte speciellt nervös, men det finns alltid lite pirr i magen och det är vanligt hat Justin sagt. Men nu har jag ju Justin på min sida också. Så då blir det inte lika nervöst.

Jag och Justin bara satt där med Justins dansare. Efter ett tag skulle dom köra igenom danserna dom dansar en gång till så jag och Justin lämnade dom. Ingen av oss var på riktigt pepp humör vi borde vara så vi beslöt oss att gå ner till en sjö om vi skulle hitta någon sådan.

Vi gick längst någon gata men kom inte till nått vatten, till slut frågade vi några tjejer som så klart var alldeles tokiga i Justin och dom vilja ta kort med han och med mig, dom bad även om våra autografer men jag sa att jag hade skatat min handled för jag visste inte ens hur jag skulle skriva eller bara kom det? men dom fick nöja sig med Justins autograf.

"do you know the way to some water here?" frågade Justin
"yes, just go down this alley and then take left and about 100 meters away you will see the water" sa en av tjejerna
"thank you!" sa jag

Vi lyssnade vad tjejerna sa och där fanns det en liten strand fast det var inget hav utan som en sjö eller nått liknande, jag och Justin satt oss ner på den lilla stranden. Justin chockade såklart ännu en gång med att han hade en filt och lite fika med sig i sin ryggsäck.

Vi satte oss under filten och fikade, sen helt plötsligt började Justin sjunga det han skulle sjunga om några timmar.
"haka på du med!" sa han
Jag hakade också på och där satt vi och sjön och gungade i takt, det var en av mina bästa stunder med Justin. Tänk att han var min, eller i alla fall min när det bara var vi två. Men snart var han nog min inför resten av världen också, om inte annat måste nån mistänka nått snart.

Justin slängde sig över mig och han kysste mig länge, tills han kom på att det  fanns folk runt om oss.
"ojdå, jag glömde att det fanns folk här" sa han lite lågt
Jag bara flinade för egentligen vilja jag att hela världen skulle veta om oss , men det kanske var lugnast om ingen visste ännu. När vi gick hemåt gick vi och små sjöng och folk kollade på oss och fans knäppte kort på oss. Men jag var ju rätt känd nu jag också, haha jag känd? haha.

Justin tog tag i min hand när vi gick ute på gatan mot hotellet, jag funderade lite men gav han en diskret kind puss. Men självklart var det nån som fångade oss på bild. En hel jävla flock paparazzi som förföljt oss. Justin bad dom att ta bort bilden på oss av ett personligt själv men det gjorde dom inte utan bombade oss med kameran. Vi fick lite panik och började små springa, när vi insåg att det var omöjligt att springa ifrån dom så tog vi första bästa taxi. Paparazzin försökte klämma in sig i bilen men när inte det gick så sprang dom efter och knäppte kort. Justin blev lite arg och visade fingret.


Katie & Justin

Kanske att ingen skulle se att det var jag men vad skulle Pattie säga? vi som skulle hålla det hemligt ett tag också kommer dom där och förstör allt bara. det är det ända dom är bra på och att ta kort.

"förlåt, men jag visste inte att dom skulle komma" sa Justin
"Men Justin, det är inte ditt fel. Men vad ska vi säga om det här?"
"antar att bilderna kommer ut på hela internet och i tidningar, kanske vi bara ska erkänna?"
"är vi verkligen redo för allt sånt än?" frågade jag
"jag vet inte, men vi måste berätta till mamma innan hon får syn på bilderna"
"mm visst" svarade jag
Justin kysste mig och det pirrade i magen, det vara alltid som första gången han kysste mig.
"vi kanske ska vara lite försiktigare?" frågade jag
"ja men det är inte så lätt när jag bara vill ha dig i min famn hela tiden" sa Justin

Jag bara log och kysste honom lite mjukt. Tänk att det var jag och Justin Bieber nu, för några månader sedan pratade jag knappt men då hade jag ju varit ledsen också. Men Justin var mitt sätt att hantera min sorg nu,det här måste vara det bästa straffet någonsin tänkte jag för mig själv.

Sen när jag kom in på tankarna kring min mamma och pappa om dom var stolta över mig och om dom såg mig, gjorde mig bara ännu mer ledsen och tårarna trängde upp men jag kämpade imot. Tillslut kom dom fast jag kämpade imot men jag kunna inte göra nått nu, jag vände huvudet ut mot fönstret så att Justin inte skulle se, men han hörde ändå hur jag grät och nu bara brast allting för mig. Varför blev det så här jag vilja ju inte grina men ändå så gråter jag som en bebis nu.

"du har varit för stark förlänge nu, du är inte svag Katie. du klarar det här" sa Justin
Jag kände hur orden värmde inut i min kropp, han var så gulig mitt i allt jobbiga.
"tack Justin, men jag saknar dom så mycket så att det gör ont"
"älsklingen då, jag finns här för dig. Jag ska försöka hjälpa dig så gott jag kan"
"tack" svarade jag

Att Justin kunna vara så där söt visste nog inte många om, men det hjälpte när att var som jobbigast och nu började allt bli bättre igen. Och dessutom kan jag ju inte gråta på scenen så nu måste jag bita ihop dom få timmar det är i kvar.

När vi kom fram till hotellet skulle både jag och Justin fixas inför konserten som var om tre timmar bara. Dom sminkade mig rejält under ögonen troligen syntes det att jag varit ledsen men det struntade jag i just nu. Sen var det bara att dra på sig den speciella klänningen jag fått för att vara med Justin och sjunga.

En limo tog mig och Patti till arenan där vi skulle uppträda, Justin åkte i en annan limo. Jag hörde alla skrick och hur mycket folk det var som väntade på oss.

"herregud" sa jag till Pattie
"jaa, mest med folk hitills"

Jag nickade instämande och blev just då nervös när hon sa så. Jag gick och väntade på Justin och när han kom så kramades vi men ingen såg riktigt.

"kolla vad mycket folk det är" sa jag nervöst
"du fixar det här, det var inte så farligt" svarade han

Ja nu var det dags för oss att köra så att det ryker och det gjorde det också, det var rökmaskiner som bara sprutade med rök och jag trodde jag skulle rammla av scenen ett tag. Men allt gick bra som Justin sagt, tänk att han alltid hade rätt.

"vad duktig du var Katie!" sa Pattie jätte glatt
"tack, men det var för Justins hjälp" svarade jag och log med ett leende som kanske avslöjade någon.

Pattie kollade fundersamt på mig men gick sendan vidare till Justin. Efter ett tag sprang jag till Justin och slängde mig i hans famn.
"du är bäst" sa jag

Justin kramade mig ännu hårdare nu. sen släppte vi snabbt så att det inte skulle se ut mer än som en kompis
kram, fast vi skulle ju berätta för Pattie nu i kväll utifall att det skulle komma ut nå bilder på oss.
När vi kom till bussarna så bad Justin Pettie komma utinnan vi skulle åka.

"jo, det är så att jag och Katie är tillsammans nu" sa Justin
"va?"
"ja, vi tänkte berätta det för dig och att paparazzi fångade oss ute på stan idag också" sa Justin
"men Justin?! alla dina fans då?"
"jag tycker inte om nån av dom på det sätter jag tycker om Katie mamma. Jah tänker inte berätta nått för dom än, bara för dig tänkte vi" sa Justin
"okej vad bra då, men?"
"vadå?" frågade jag
"äsch, det var inget. Sovgott ungdomar" sa Pattie och gick raka vägen in till sin buss
"det var väl lätt" sa Justin lite chockat
"jaha du, verkligen" svarade jag
Vi gick in till våran buss och chafförerna byttes av.
"ja nu ska vi till spanien" sa Justin
"ja,  där hat jag varit när jag var liten med...mamma och pappa" sa jag och kände det jobbiga igen
"kom så kollar vi på en film" sa Justin

vi slog igång en film och mös i sängen, Justin kysste mig så passionerat men sen övergick det till lite smått vilt. Allt blev bara vildare och vildare tills vi nästan gick för långt. Men vi stoppade oss själv och fortsatte att bara mysa. Justin somnade med mig i hans famn så jag knäppte av TVn och sen pussade jag han på munnen och la mig för att sova också. För om mindre en en dag var vi i Spanien.


så vad tycks? lite svårt med fantasin så här på kvällen men det får duga.

Kommentera snälla? :)

Kommentarer
Postat av: Filippa

Vad bra!!!! Gud vad långt du skriver!! Bra!!

2011-08-01 @ 09:40:30
URL: http://novellbloggjustinbieber.blogg.se/
Postat av: Nina

alltså. sen ni blev två som skriver har jag upptäckt en massa stavfel, det distraherar läsarna och jag hoppas det blir bättre :)

2011-08-09 @ 14:31:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0