Chapter 2 - Family Friends

”Vill du ha någon hjälp med rummet?” frågade Barney innan jag gick upp
”Nej då, jag kan göra det själv med lite hjälp av Chaz” svarade jag och kollade på Chaz som röck till och kollade upp. Han log och nickade sedan följde han med mig upp och in i mitt rum.


Chaz Somers, Justin Bieber & Ryan Butler

Det hade nu gått ungefär fyra dagar sedan jag kommit till Stratford. Jag och Chaz hade faktiskt haft ganska roligt medans vi gjorde iordning mitt rum, men nu hade vi inte pratat på två dagar.

För stunden satt jag och lyssnade på musik, vilket jag gjort de senaste tre dagarna. Jag orkade inte med allt 'beklagade' alla i den här jävla staden verkade känna Chaz och hans crew. Uppenbarligen visste alla vad som hänt med mina föräldrar också... Så alltså får jag ett 'Jag beklagar förlusten..' vart jag än går nu för tiden...

Idag skulle tydligen några familje vänner till 'The Somers' komma över och  en grill kväll som det gjorde såfort alla var i stan samtidigt och hade tid. Personligen vill jag inte ens närvara vid denna gulliga lilla tillställning. Jag skulle bara få en massa 'Jag beklagar..' Jag orkar verkligen inte med att folk tyckte synd om mig. För det betyder att jag inte kan tycka synd om mig själv...

*KNACK KNACK*

"Kom in" ropade jag mot dörren från andra sidan rummet
"Stör jag?" frågade Theresa
"Nejdå, inte alls" sa jag och fejkade ett leende
"Åh vad bra, alla är här nu. Vi ska äta om ungefär 20 minuter och jag skulle verkligen bli glad om du vill komma ner och hälsa på alla" sa hon och log emot mig
"Okej, jag kommer ge mig några minuter till att byta om bara" sa jag och pekade på min pyjamas som jag var klädd i
"Åh, såklart" sa hon och stängde dörren efter sig när hon gick.

Efter att ha letat kläder i fem minuter - om inte tio - hittade jag äntligen en svart klänning som jag drog på mig och tog sedan ett skärp runt midian, efter det letade jag rätt på ett par skor, det fick bli dom svarta kilklackskorna som mamma köpt åt mig bara någon dag innan olyckan. Efter det tuperade jag upp håret så att det såg bra ut och sminkade mig lite snabbt men ändå snyggt. Jag kollade på mig själv i helfigurspegeln. Jag såg helt okej ut.



Bild 1 - Katie Clark - Makeup
Bild 2, 3 & 4 - Katie Clark - Outfit

Jag gick ut ur mitt rum och stängde dörren efter mig för att sedan gå ner för trappen. Jag gick försiktigt och långsamt så att de inte skulle höra mig. Jag smyg kollade ut igenom fönstret för att se vilka det var som var där. Jag såg bara Barney framför grillen och en annan man som stod bredvid honom.

Jag gick till dörren som ledde ut till bakgården och gick ut. När jag kom ut kunde jag höra att det var fler än bara en besökare här. Jag klev ut och såg Theresa komma gående emot mig.

"Hej vännen, vad fin du är" log hon "Kom och hälsa på gästerna" fortsatte hon sedan.

Jag suckade men följde efter henne och nu såg jag tre vuxna till plus 2 SMÅbarn. Men jag hörde även Chaz röst och två andra killars röster så jag antog att två av Chaz kompisar var här.

"Hej, du måste vara Katie" log en kvinna emot mig
"Ja..?" svarade jag nervöst
"Mitt namn är Kathrine Butler" log hon och sträckte fram sin hand
Jag tog hennes hand och log emot henne medans det kom fram en man och ställede sig vad hennes sida, han sträckte fram handen och sa "Pete Butler, trevligt att träffas" jag tog hans hand och svarade artigt "Katie Clark, detsamma"

Theresa kom fram till mig och drog med mig bort till en annan kvinna, hon var ganska kort och väldigt gullig. När hon fick syn på mig log hon och kom fram till mig, "Pattie Mallette" sa hon och sträckte fram sin hand
"Katie Clark" svarade jag och tog hennes hand.
"Det är verkligen trevligt att få träffa dig" sa hon och släppte min hand
"Detsamma" svarade jag och log.

Hennes, Pattie, leende blev allt större och sedan ropade hon på någon som tydligen hette Jeremy. En man, samma man som vid grillen, kom fram till oss med ett leende på läpparna.
"Tjena, Jeremy" sa han
"Katie" svarade jag
"Så det är du som är den berömda Katie Clark" sa han och log den här gången
"Sist jag kollade" sa jag "förlåt men jag uppfattade inte ditt efternamn?" sa jag sedan med en väldigt darrig röst.
"Åh förlåt mig, jag heter Bieber i efternamn, Jeremy Bieber" sa han och log.
"Oh, okej" svarade jag och log.

De två småbarnen kom fram springande till honom. Han satte sig på huk och bad dom att presentera sig för mig. Den lilla flickan log och mumlade något jag inte kunde förstå. Jeremy verkade ha fattat att jag inte fattade nått och sa sedan vad de båda barnen hette Jazmyn och Jaxon. Efter att dom blivit presenterade för mig sprang dom iväg igen. Likaså gjorde de vuxna och nu stod jag mitt på gräset alldeles ensam och kollade på bordet som hade en hel massa mat på sig.

"Katie"

Jag vände mig om och såg Chaz stå på andra sidan gården och vika att jag skulle komma. Jag gick långsamt mot honom. Och när jag kom fram så tog han tag i min hand och drog mig mot kortsidan av huset där två andra killar stod och sparkade en fotboll mot väggen. När det såg att vi kom stannade de genast upp och bara glodde på mig.

"Ryan Butler" sa han som tydligen hette Ryan och sträckte fram handen mot mig. "Katie" svarade jag och skakade hans hand lite lätt.
"Justin Bieber" sa den andra och nickade lite lätt mot mig. Jag kollade upp på honom och sedan nickade jag tillbaka.

Jag vände på klacken och började gå därifrån när Chaz tog tag i min hand och kollade på mig några sekunder innan han sa något. "Vill du vara med?" frågade han och log.
"Nej tack" svarade jag och log tillbaka.

Sedan fortsatte jag gå, men Chaz verkade inte ge sig så lätt, han gick istället vad min sida.
"Katie, har du nått emot mina vänner?" frågade Chaz och flinade
"Va? Nej? Varför frågar du?" frågade jag förvånat
"Nej jag bara undrade" log han "Jag tror att Justin tror att du är ett galet fan, det var någ därför som han höll sig borta och bara nickade lite lätt mot dig" fortsatte han sedan.

Vid det här laget stod vi utanför min dörr. Jag öppnade dörren och vi gick in. Chaz satte sig på min säng och jag drog av mig mina skor och drog sedan på mig ett par tygskor innan vi  gick ut på gården igen. Jag följde med Chaz till husknuten igen där Ryan och Justin fortfarande stod och sprakade en boll mot väggen. Chaz hoppade snabbt in i spelet medans jag själv suckade och skakade på huvudet.

"MAAAAT!!" Hörde jag Theresa ropa

Jag vände mig om och började gå mot bordet md killarna hack i häl. Jag satte mig på en stol, Chaz satte sig till höger om min och Ryan på min vänstra sida. Medans Justin satte sig mittemot mig. De vuxna satte sig också runt bordet. Jag tog för mig av maten precis som killarna gjorde. Helt ärligt, jag äter som en tonårskille... Lika slafigt och lika mycket. Ryan satt och försökte strata en konversation som alla 'ungdomarna' kunde vara med på men ingen tycktes bry sig om hand desperata försök att få igång en konversation. Jag satt tyst precis som Chaz, medans Justin snackade med sin mamma som satt bredvid honom.

Vi åt och alla skrattade och pratade, alla förutom jag, som satt tyst hela måltiden och gick upp på mitt rum direkt efter för att dra på mig pyjamas och sedan sova.


Chapter 2

Kommentera?
Jag vet att ni kan så kom igen, minst 7 kommenterer innan nästa Chapter ;)

Kommentarer
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-07-14 @ 18:04:46
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Anonym

meer :) jätte bra =D

2011-07-14 @ 20:54:47
Postat av: moa

dt var jätte bra mer =)

2011-07-14 @ 23:39:30
Postat av: Anonym

meer !

2011-07-15 @ 02:05:21
Postat av: Anonym

MEER! :)

2011-07-16 @ 21:31:19
Postat av: Hanna

Jätte bra! Mer!! :D

2011-07-16 @ 21:32:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0