Chapter 11 - Just A Cigarette

Justin verkade inte överlycklig över att få se mig, undra vad jag gjort mot honom som gjorde att han inte gillade mig. Jag antar att Chaz och Ryan tämjt lite på sanningen när dom berättade för honom varför jag ska vara med honom i tre veckor på hans turne, vilket jag för övrigt inte fattar alls..?


Random Guys On The Street - Katie With A Cigarette

Morgonen efter vaknade jag av att någon dunkade på min dörr... Jag reste mig ur sängen och masade mig mot dörren. Jag stannade upp vid spegeln och kollade på mig själv. Vilken morgon frisyr... Jag fortsatte sedan mot dörren. Jag öppnade och kollade på Scooter som stod och kollade lite smått irriterat på mig. Såklart skulle han vara irriterad.

"Katie, dags att kliva upp" sa han sedan. Jag suckade och nickade, som ett bevis på att jag faktiskt var vaken och uppe. Sedan gick han och då passade jag på att hoppa in i duschen. Efter en lång och härligt dusch klev jag ur och drog på mig ett par svarta jeans och en vart T-shirt med armarna avklippta sedan till det en jeans väst. Jag smyckade mig med lite armband och sedan ett hårband och satte upp håret i en knut. Sminkade mig och tog mina solglasögon. Det fick bli mina ballerina skor. Jag kollade mig i spegeln innan jag gick ut ifrån hotellrummet.

Utanför stötte jag på Pattie och Scooter. Jag förklarade för dem att jag ville gå och se mig omkring, men jag lovade också att vara på hotellet lagom tills vi skulle åka till arenan för Justins konsert.

Vädret i Tyskland var faktiskt riktigt fint. Det var varmt och det fanns folk överallt. Man borde väl tycka att det var jobb och skoltider? Jag gick omkring ett tag innan jag såg två killar i min ålder, kanske lite äldre, sitta och röka. Jag som faktiskt alltid velat testa gick fram till dom och frågade om jag kunde få en cigarett av dom.

"Sure" svarade den ena killen med en dålig engelskbrytning och sträckte fram en cigarett åt mig. Jag stoppade den i munnen och tog emot tändaren som den andra killen sträckte åt mitt håll. Jag sög in samtidigt som jag eldade på cigaretten. Sedan lämnade jag tillbaka tändaren och tackade igen för cigaretten innan jag gick vidare.

Jag hittade en väldigt vacker plats vid en park där jag satte mig och kollade ut över allt folk som gick omkring och snackade på tyska. När jag kollade på klockan igen så insåg jag att jag var tvungen att vara på hotellet om en halvtimme. Jag fick verkligen inte vara sen. JAg började gå med raska steg mot hotellet och hann precis dit innan dom skulle åka.

Justin var i sin louge och gjorde sig iordning, resten av alla människor sprang omkring som galningar och såg till att allt var klart inför showen. Vilket det verkade vara. En man som jag inte träffat tidigare kom fram till mig och satte sig på den lediga stolen bredvid mig. Jag kollade på honom och han kollade på mig.

"Du måste vara Katie" sa han och sträckte fram handen.
"Ja..." svarade jag och kollade frågande på honom
"Oj förlåt, jag måste presentera mig. Ryan Good" sa han och hans leende blev ännu större.
"trevligat att träffas" sa jag och log vänligt tillbaka.

Plötsligt fick han ett ryck och sprang iväg igen. Själv gick jag och ställde mig bakom scenen på ett sånt perfekt ställe att jag kunde se hela publiken men ingen kunde se mig. Jag var faktiskt rätt så fasinerad över hur många som kommit. Helt galet.

"Fantastiskt va?" hörde jag en röst säga bakom mig, jag snurrade runt och såg Justin stå där och le.
"Otroligt" svarade jag och vände mig om igen. Från den här  platsten skulle jag kunna se hela konserten plus alla i publiken.



Konserten drog igång och alla i publiken skrek som galningar och Justin gjorde sin grej. Han var faktiskt riktigt duktig. Jag trodde inte att han skulle vara så duktig live. Men det var han och jag är nog skyldig honom en ursäkt. Kanske inte bokstavligen men...

Efter konserten packade alla ihop sina saker. Vi åkte till hotellet och hämtade sakerna där ifrån och sedan skulle vi alla kliva på turnebussarna. Jag och Justin skulle dela. Egentligen lite skumt att två tonårningar av olika kön skulle dela på en buss. Men det fanns ju en chafför också.

Vi klev in på bussen och jag vart nästan mållös när jag såg hur snyggt det var där inne. Ännu en sak som jag inte förväntat mig.


Chapter 11

Tänkte bara säga, är du intresserad av att gästblogga?
Lämna en kommentar så att jag vet att du är intresserad. Mejladress är ett måste då så att jag kan höra av mig :)

Kommentarer
Postat av: bieberdrug.blogg.se - Novellblogg om Justin Bieber

Förlåt, men jag tog bort hela kategorin You're My Dream och då försvann hela novellen :( Tänkte inte på det, men det fanns inte ett "slut" utan jag slutade bara skriva, jag hade ingen inspuration till novellen.- :)

2011-07-26 @ 22:29:03
URL: http://bieberdrug.blogg.se/
Postat av: aalexandra

jätte bra ;)

2011-07-27 @ 00:28:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0