Chapter 10 - Is It Too Late To Stay?

Efter att ha packat för tre veckor kröp jag till sängs och önskade att jag skulle slippa åka. Utan Brooke i tre veckor, jag skulle bli galen. Pattie, Justin och resten utav alla som var med på hans turne skulle hata mig redan efter en dag... Bättre tre
veckor kunde jag ju fått ha...


1&2 Katie at the airport - 3 Justin waiting

När Barney väckte mig klockan fyra på morgonen och stressade mig igenom alla dagliga morgon rutiner, som att äta, klä mig, sminka mig och så vidare. För halv fem skulle vi åka till Toronto. Närmsta flygplast. Barney bar ut min väska till bilen och jag tog min mobil och det sista som jag skulle ha i min 'handbagage' väska. Sedan gick jag ut i bilen där Barney satt och väntade. Vi lämnade huset exakt 04.27 vilket var rekord för mig att både fixa mig och kliva upp ur sängen.

"Snälla snälla tvinga mig inte att åka!" tjöt jag fram, mesigare än jag tänkt mig
"Ledsen Katie, det är nog bra för dig att byta miljö" svarade han
"Men jag vet ju inte ens vart jag ska?" försökte jag
"Du ska till Europa, Tyskland om man ska vara exakt" svarade han
"jag vill inte till Tyskland" protesterade jag
"Vilken tur att du ska bo på en turnebuss som faktiskt flyttar på sig"
"vad menar du med det?"
"Pattie har lovat att hon och Justin ska se efter dig, du ska bo med dom i Justins turne buss, du kommer få se en hel del städer, och länder. Inte bara tyskland"
"Yay, tre veckor i en turnebuss med Justin... kunde ni inte bara ha skickat mig till mormor/farmor?"
"Nej, Chaz blir så nervös i hennes närhet, och dina föräldrar ville att du skulle bo med mig och Theresa"
"Fine.." sa jag och gav upp.

Lika lite som jag ville dela turnebuss och badrum med Justin Bieber kunde jag inte låta bli att tycka att det skulle bli skönt att slippa Chaz och Ryans obehagliga blickar... Men Justin hade väl troligast redan fått reda på allt och skulle troligast ge mig samma obehagliga skuldbeläggande bickar... Men men... That's life.

Efter att ha hjälpt mig ut med väskan ur bagageutrymmet på bilen så sa Barney hejdå och åkte tillbaka mot Stratford. Han hade lämnat mig på Torontos flygplats... Tack så mycket. Jag gick in och antog att jag inte kunde slingra mig ifrån det här. Jag började gå mot väsk incheckningen där jag checkade in min väska och sedan gick jag igenom säkerhetstullen och sedan mot gaten. Det var en halvtimme tills planet skulle gå. Alltså skulle jag behöva sitta ett tag.

Jag beslöt mig för att skicka ett sms till Brooke och berätta varför jag inte kunde vara med henne under de kommande tre veckorna. Det blev ett långt sms som jag tror att hon faktiskt skulle bli en överraskning när hon vaknade och kollade på telefonen. När jag skickat smset ringde det. Det var Chaz...

"Hej" svarade jag irriterat
"Du vet väl att jag gärna skulle byta plats med dig, eller hur?" sa han lika irriterat som jag
"Då är vi två" sa jag och la på luren.

Det var en sex timmars flygresa som jag skulle klara av. Sex timmar innan jag klev ur planet och skulle spendera tre veckor tillsammans med Justin och hans mamma, + hans team och crew och allt vad det nu kallas. Inte för att jag förstod varför jag skulle vara med dom? Ville Barney och Theresa bara slippa oroa sig över mig ett tag.

Jag klev ombord på flyget och hoppades på att jag skulle kunna sova hela flygresan. Vilket jag faktiskt lyckades med. Jag vaknade inte fören det var 10 minuter kvar till landning. Vilket jag var ganska glad över att jag lyckats med. Dom tio minuterna som var kvar gick snabbt och att hitta min väska gick ännu snabbare. Sedan gick jag ut för att se ifall jag såg Justin. Vilket jag gjorde, bredvid en stor man och hans mamma plus en till snubbe som jag inte visste vem det var. Jag gick fram och hälsade på Pattie som kramade om mig, Den stora mannen sträckte fram handen och presenterade sig som Kenny medans den andra mannen sa att han hette Scooter. Justin kollade inte ens åt mitt håll. Antar att han var lika glad att ha mig här som jag var att vara här.

Det var en tio minters lång biltur från flygplatsen till hotellet vi skulle bo på tills imorgon när Justin hade sin konsert och efter den skulle vi tydligen åka direkt från Tyskland till Frankrike eller nått. Det kanske var Nederländerna dom sa. Jag brydde mig inte så mycket så jag orkade inte lyssna när Scooter satt och pratade. Det enda som jag hörde som jag faktiskt ville höra var att på varje hotell skulle jag få bo i ett lyxrum alldeles själv. Men på turnebussen skulle jag bo med Justin. Pattie skulle tydligen bo i en annan. Han sa nått om att jag och Justin verkligen behövde vara ifrån vuxna ett tag, även om vi bara skulle sova under tiden. Jag fattade inte mycket alls av vad dom sa men...

På hotellet drog Justin och Kenny iväg snabbt medans Pattie och Scooter stod med mig tills jag fått min nyckel, sedan åkte vi upp till våran våning. Jag hade rummet mittemellan Justin och Pattie. Kunde det bli bättre? Nej, såklart inte.

Jag satte mig inne på hotellrummet och slog igång TVn.

Justin verkade inte överlycklig över att få se mig, undra vad jag gjort mot honom som gjorde att han inte gillade mig. Jag antar att Chaz och Ryan tämjt lite på sanningen när dom berättade för honom varför jag ska vara med honom i tre veckor på hans turne, vilket jag för övrigt inte fattar alls..?

Vad kommer egentligen hända dom här tre veckorna..?

Kommentera?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0