You and I - Chapter 21

Allt var löst! Tänka sig att vi båda varit "unfaithful"? Vad är oddsen? Jag var så glad att jag inte kunde sluta le. Jag måste ringa Catlin när jag kommer hem! Men nu var jag med underbara Justin! Vi satt tysta i hans säng länge innan någon av oss vågade röra oss eller säga nått, men tillslut så kysste han mig och jag besvarade kyssen...






JUSTINS PERSPEKTIV


Jag vaknade ganska tidigt morgon efter och kunde inte somna om... Jag klev upp och tog en dusch, det var varmt och jag kunde slappna av igen. Jag vart trött. Jag klev ur duschen torkade håret och drog på mig kläder, sedan bara kastade mig på sängen, klockan var tio över sju... Jag blundade och somnade.

Jag vaknade klockan ett igen av ett ryck och var alldeles kallsvettig. Jag klev yrvaket upp och hoppade in i duschen igen, torkade håret igen, och klädde på mig igen...
Jag började leta efter mobilen men kunde inte hitta den någonstans... Jag letade och letade men den var helt borta. Vart fan kan jag ha lagt den? Plötsligt hörde jag min sms signal, den låg i byxfickan på byxorna jag haft på mig igår. Jag hade fått sms från Mary.
"Vill du med o fika?"
Jag log och svarade självklart att jag vill hänga med, jag var hemma hos Mary en halvtimme senare. Catlin och Christian var också där när jag kom, jag log och kramade Catlin och gjorde ett handslag med Christian. Jag kramade om Mary och kysste henne på pannan, sedan drog vi till stan i min bil och fikade på nått litet gulligt café, vi tog ett bord som stod ute på en gräsplan, vi tog en varsin dricka och cheesecake och spelade "dam" det var roligt. Jag vann hela tiden, skills! Men efter ett tag tröttnade vi och åkte hem till mig.

När Catlin och Christian gått hem var det bara jag och Mary kvar.
"Vill du gå någonstans?" frågade jag
"Ja visst" log hon
Vi började gå, och bara gick tills vi kom till en park men en sjö och jätte mycke fina blommor. Vi satte oss ner på en bänk och bara satt. Det var fortfarande varmt ute fast att kolckan var över nio på kvällen, det blev mörkare och mörkare så vi la oss i gräset och kollade på stjärnorna som lyste stort och klart över hela den mörkblå himmlen. Det började bli svalare ute, nästan kallt.
"Burrrrrrrrr" fick Mary fram medan hon hackade tänder och satte sig upp
"Fryser du?" frågade jag och satte mig också upp
"Ja..." fick hon fram
Jag tog av mig min jacka och hängde den över hennes axlar och höll om henne. Hon slutade skaka och hennes värme började komma tillbaka. Jag log emot henne och sökte ögonkontakt med henne, men hennes blick var fäst rätt ut i på vattnet i sjön. Jag tog tag i hennes haka och vände hennes ansikte emot mitt och kysste henne.



MARYS PERSPEKTIV


Justin kysste mig, jag besvarade kyssen och kramade sedan om honom. Min telefon plingade till jag släppte greppade jag hade om honom. Jag tog upp telefonen "Sarah" stod de på displayen, vad ville hon nu då? Jag tryckte upp smset och läste de, "Mary, förlåt... men jag... de var inte meningen!" stod de i smset, vad har hon gjort nu då? Jag svarade kort med ett "Vad är de du har gjort?" sedan lade jag ner telefonen i byxfickan igen och lutade mig emot Justins axel, han såg bara allmänt förvirrad ut så jag förklarade att de var Sarah som skickade sms och sa förlåt.
"Vad har hon gjort?" frågade Justin efter ett tag
"Jag vet inte" svarade jag och kollade på mobilen ifall jag fått svar, de hade jag inte... Vad i hela världen kan hon ha gjort? Jag ringde upp henne men hon svarade inte, vad har hon gjort???? Jag började bli orolig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0