The way you make me feel - Chapter 16

Jag kröp ner i min säng och somnade ganska snabbt. Jag hade helt glömt bort att Kevin sov i min soffa.




Dagen efter drog jag ner på stan med Philip. Philip och jag har blivit bästavänner igen, eller vad jag nu kan kalla det. Han kan ju såklart aldrig erkätta Jenny men jag är glad att ha honom i mitt liv igen! När jag kom ner till stan stod Philip och pratade med ett gäng killar. Killar som troligast gick på hans skola. Dom såg ut att vara elak.

När jag kom närmare hörde jag dom kalla honom 'bögjävel' och 'äckel' jag hörde hur han försökte försvara sig. Jag beslöt mig för att komma till undsättning.
"Hey baby" sa jag och kysste honom på kinden för att killarna skulle tro att jag var Philips flickvän.
"eh..." stammade Philip
Så jag gav honom en gest att han skulle spela med.
"Hey" fick han tillslut fram och kysste mig lätt på munnen.

Jag tog tag i hans hand och ursäktade oss för att vi skulle vidare. När vi kommit runt hörnet släppte jag hans hand och kollade på honom med en menande blick.

Han suckade och berättade för mig att dom killarna gillade att hacka på honom för hans musiksmak och så vidare. Jag blev ganska arg och var tvungen att knyta handen för att inte gå tillbaka och slå ner killarna.

Vi gick och tog en fika och jag shoppade, Philip kollade mest på allt jag köpte. Jag behövde lite nytt inför resan.

Efter en lång dag i centrum så drog jag hem till mig och Philip hem till sig. När jag kom hem var Justin hemma hos mig. Han och Kevin satt i vardagsrummet och spelade FIFA. Jag drog med mig Justin upp på mitt rum och visade honom vad jag köpt. Men han kollade mest på det jag redan hade på mig, en stor tröja, skinjacka och ett par jeans + ett par klackar. Och smycken såklart.

När jag visat allt log han bara sådär fånigt som han brukar göra.
"Du..." började han sedan...

Så vad tycker ni om novellen sofar?
två kommentarer för nästa del!!!!

Kommentarer
Postat av: Stina

meeer <33

2011-02-24 @ 16:07:02
URL: http://novelljustin.blogg.se/
Postat av: någon

den är jätte bra

2011-02-24 @ 18:24:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0