You and I - Chapter 2

Sarah släppte mig inte med blicken, Mary hade dragit och Sarah satt nästn i mitt knä nu. Herregud kunde hon inte beundra mig på lite avstånd? Jag hade ju i alla fall haft lite avstånd när jag beundrade Mary.
"Du skulle inte kunna flytta dig lite" bad jag Sarah.
Hon såg lite besviken ut men gjorde ändå som jag sa och satt sig lite längre bort, hon log mot mig och vände sig mot filmen som snart var slut. Jag reste mig upp och gick ut i köket där mamma, Josephine och Pete satt och pratde. Mamma log mot mig.
"Varför är du inte med flickorna?" frågade hon
"Jag ska bara hämta en flaska vatten" sa jag och log.
Jag öppnade kylen och tog en flaska med vatten och lämnade sedan köket. Jag gick förbi vardagsrummet där Sarah satt och gick upp för trappen mot mitt rum istället. Jag tog min gitarr och satte mig på sängen och spelade lite av en av mina låtar. Det knackade på dörren.
"kom in" ropade jag
Det var Mary som stack in huvudet
"Öm... din mamma vill att du kommer ner" sa hon och gick.
Jag gick ner och ut i köket igen där alla satt. Mamma kollade snabbt på mig men inte länge nog för att jag skulle kunna läsa av hennes humör...






SARAHS PERSPEKTIV


Justin sårade mig med sina ord, dom var så hårda dom gick rakt in i mitt hjärta. Jag fick en hemsk känsla, hat. Jag kännde hur mina tårar började krypa fram, Mary kom in i vardagsrummet igen och jag kunnde inte hålla mina tårar inne så jag sprang snabbt därifrån in till toaletten. Jag kollade på mig själv i den stora spegeln, hur kunnde han? tänkte jag. Jag som gillade han och hur kunna han vara så grym mot mig när jag försökte visa min kärlek till honom. Jag hörde att någon var på väg mot toaletten så jag sköljde snabbt mitt ansikt med lite vatten.
"Sarah, är du där"
sa min oerhört snälla syster till mig. Jag torkade snabbt ansiktet och spolade på toaletten så¨det skulle låta som att jag varit på toa. Jag öppnade dörren och där stod min syster.
"vad har hänt"
frågade Mary. Jag svarade som det var att Justin varit dum mot mig och sårat mig med sin ord. Sen gick vi båda in i köket där, Pattie, Josephine och Pete satt och pratade för fullt. Mary gick och satt sig med dom.
"humm"
Alla kollade på mig. Jag började prata och sa allt Justin hade sagt åt mig.
"Mary, skulle du kunna gå upp och hämta Justin"
bad Pattie till Mary. Mary gick sakta och tungt upp för trappan.
"vi ska nog börja gå hem nu"
sa Joephine till Pattie

JUSTINS PERSPEKTIV


Jag funderade vad det var nu, mamma bad mig att sätta mig ner. hon var riktigt upprörd så jag funderade på vad det kunna vara men jag kom inte på nått. Marys familj gick ut i hallen och började klä på sig, efter fem minuter var dom ute ur vårat hus. Mamma kom in till köket och satt sig mittemot mig. hon började prata om att Sarah var ledsen för jag hade sårat henne, jag tänkte efter och det enda jag sa var ju att hon skulle flytta på sig.
"har inte jag lärt dig nånting"
sa mamma besviket
"jo, men det du säger stämmer inte med det jag sa"
svarade jag. Mamma kollade på mig ännu upprört, och då berättade jag det jag hade sagt till Sarah. hon rest sig upp och tog fram ett gals men vatten och bara satt tyst och kollade på mig. Tillslut sa hon
"du har inte tänkt på att hon kan ta det på ett annat sätt än du tog det"
Jag fattade inte, men jag tänkte om det vara Mary som hade gjort så mot mig så hade jag nog också blivit lite ledsen.
"okej, jag ska tänka mig för innan"
sa jag. Det var nån minuts tysnad innan m,amma svarade och då sa hon
"bra Justin, lova att tänka dig innan nästa gång, tjejer är mycket sårbarare än killar så det gäller att tänka"
sa min mamma klokt till mig. Och jag nickade och frågade om det var nått mer och det var det inte så jag reste mig upp och gick upp på mitt rum, jag satte mig i min fåtölj och började spela lite gitarr. Jag kännde för att få ut mina känslor och vad är inte bättre än att skriva en låt tänkte jag. Så jag tog fram mitt block och började att skriva, jag fick inte riktigt ihop men jag började med "om du var min" det var det endå jag kom på, sen fastnade jag i mina tankar om Mary var min. Det knackade på dörren, det var min mamma som kom in och sa godnatt och bad mig att sova snart, för vi ska upp tidigt imorgon sa hon.
"varför"
frågade jag, hon sa att det var en överaskning och att jag fick veta det imorgon. Jag plockade undan  mina saker och la mig i sängen och började tänka på Mary, sen somna jag.


MARYS PERSPEKTIV


När vi kom hem var klockan runt tre på natten, mamma och pappa sa åt oss att gå och lägga oss. Så jag gick in på badrummet och tog bort mitt smink och borstade tänderna, sen gick jag ut till Sarah och sa godnatt som redan sov. Fönstret hade varit öppet i mitt rum så det var riktigt kallt där, jag stängde igen fönstret och kröp ner i min iskalla säng. Jag vaknade att mamma och pappa väckte mig runt tio, dom sa att vi skulle iväg. Så jag hade inget val att kliva upp, jag drog på mig min luvtröja och gick ner till köket där frukosten stod fram dukad på bordet, jag tog en macka och rostade den under tiden värmde jag oboy. Efter jag ätit frågade jag vart vi skulle men fick inte veta, det var en överaskning sa dom. Roligt tänkte jag, lika tråkigt som alla andra överaskningar. I hallen stod en väska som var packad men jag visst förtfarande inte vart vi skulle så jag gick upp och gjorde mig i ordning, jag gjorde en snabb fläta och tog på min mina jeans och ett linne. Sen gick jag ner till vardagsrummet och satt mig och kollade på tv under en filt. Alla andra sprang runt och letade saker. efter en halvtimme var det  någon vid dörren så jag gick och öppnade, där stod Pattie och Justin.
"hej Mary"
sa Pattie glatt
"världens bästa överaskning"
sa jag lite tyst och vände mig om och gick tillbaka till soffan.


JUSTINS PERSPEKTIV


Jag fastnade med min blick på Mary som var ovanligt fin idag, jag hörde vad hon sa och hon verkade inte tycka om den lilla överaskningen så jag spelade med. Jag gick in till vardagsrummet och satte mig bredvid Mary och sa
"så vad är det vi ska göra"
och la till en djup suck som om jag tyckte det var jobbigt fast jag inte tyckte det.
"pöh, hade jag vetat att vi skulle vara med er hade jag stannat kvar i sängen"
sa Mary. nu visste jag hur det hade kännst för Sarah. Sarah kom flygande ner för trappan och ställde sig framför tv, hon sa
"vi ska åka nu"
så vi reste oss och gick ut till våran bil, jag satt bak med Sarah och Mary och dom vuxna satt farmme.
"nå ungar vi ska till..."


Om ni kommenterar så kommer det kanske ett till redan ikväll :D

Kommentarer
Postat av: Andrea

snälla kom mer!!!!!!

2010-12-05 @ 20:40:27
Postat av: Mariè

AWESOME! vill ha mer nu!

2010-12-05 @ 20:41:06
Postat av: ida

jätte bra hoppas ni fortsätter med denna serie eler nått sånt xD skit bra!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2010-12-05 @ 20:42:21
Postat av: ida

jätte bra hoppas ni fortsätter med denna serie eler nått sånt xD skit bra!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2010-12-05 @ 20:42:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0