Chapter 9 - Please be in my musicvideo

"Nå väl, låt gå. Men det är du som får fråga henne om hon vill" svarade Scooter när jag berättat för honom om min idé. Det betydde att jag var tvungen att be en tjej som inte verkade tycka om mig om hjälp. 
"Bra, vad heter hon?" frågade jag och log
"Savannah" svarade Scooter och gick iväg för att prata med någon koreograferna. 
 
Jag ruffsade till håret lite innan jag gick mot dörren, förhoppningsvis skulle hon ha glömt allt som hänt igår. För då kanske det skulle vara lättare att få henne att vilja vara med. 
 
"Ursäkta, har någon av er möjligen sett en tjej som heter Savannah?" frågade jag några av de som arbetade på inspelningen
"Hon var vid maten för en stund sedan" svarade en kort kvinna med blondt hår och blåa stora ögon. Jag tackade så mycket och började gå mot maten.
 
Vid maten stod det en tjej som jag sett Savannah med dagen innan, men Savannah var inte där.. Jag letade överallt kändes det som, men jag kunde inte hitta henne så jag gick tillbaka till min trailer för att få henne att komma till mig, be dem skicka Savannah till min trailer med en vattenflaska. 
 
Hon var på plats inom bara tio minuter. Idag kom hon in med ett leende på läpparna och log ännu mer medan hon gav mig vattenflaskan. 
 
"Var så god" sa hon och vände snabbt på klacken för att gå.
"Vänta" brast jag ut, lite för snabbt tror jag..
"Vad?" svarade hon och suckade lite lätt, leendet hade försvunnit. 
"Jag har en fråga" sa jag mesigt
"Vad?" sa hon, nu märktes det att hon började bli på dåligt humör.. Hon hade alltså inte glömt bort vad som hänt igår.
"Ehm.. Jo, nu är det såhär, tjejen som skulle vara med i min musikvideo, har tyvärr ställt in och jag behöver en ny tjej som kan vara med, och.. Ja, då tänkte jag på dig" sa jag för snabbt för att det skulle vara förståeligt, jag som aldrig blir nervös...
"Och vad vill du att jag ska göra åt det?" svarade hon
"Vill du snälla vara med i videon?" frågade jag mer säkert än tidigare
"Nej tack" svarade hon
 
 
Justin frågade mig om jag ville vara med i hans musikvideo, varför skulle jag vilja det? Igår var han en otrevlig idiot och nu? Skulle han vara trevlig helt plötsligt?
 
"Fråga Alexis, hon skulle nog tacka ja" sa jag efter att ha tackat nej när Justin inte svarat på ett tag.
"Men det är ju dig jag vill ha med ju" svarade han då och såg väldigt förvirrad ut "jag vill att det är du som är med" sa han sedan, precis samma sak som innan fast med andra ord. Han verkade verkligen förvirrad.
"Okej, om du slutar vara så otrevlig och en idiot så" svarade jag ihopp om att kunna göra detta en trevligare arbetsplats med en bättre arbetsmiljö.
"Jag lovar!" svarade han och log lyckligt
 

Chapter 9. Förlåt att jag inte gör så långa kapitel, men det är verkligen svårt utan dator. Kommer med nästa kapitel så snabbt som möjligt! 

Kommentarer
Postat av: WaniaBieber

mer ! :D

2012-11-11 @ 21:35:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0