Chapter 2 - Last Day Of School



Sista dagen i skolan, dagen då jag äntligen får sommarlov, tre hela månader utan skola. Om tre månader blir jag en Senior på High School, äntligen. Men först sommarlov och jobb.

Varje natt den senaste veckan har jag drömt om vem kändisen kan vara, kanske Rihanna? Katy Perry? Jag drömmer på. Alexis har kommit med förslag på varenda kändis i Hollywood, hon är på helspänn, vem är det? En veckas sommarlov och sen får vi äntligen veta!

Alexis kom som alltid över innan vi åker till skolan, idag var hon klädd i en svart puffig klänning som hon velat haft i veckor och äntligen hade hon fått den, till skolavslutningen. Men innan vi fick åka till skolan denna morgon tjatade mamma på att få ta en bild på oss, hon ville minnas vår sista dag som Juniors i High School.


(Svart klänning; Alexis - Rosa klänning; Savannah)

Mamma log stort när hon tagit en massa bilder på oss vid poolen. Hon var stolt över oss båda. Alexis är som en extra dotter till min mamma, eftersom att Alexis mamma lämnade henne när hon var liten så har Alexis bara sin pappa, och då tog min mamma rollen som mamma åt Alexis också.

Vi fick nästintill springa till min bil för att komma ifrån mamma och hennes fotograferande, vi ville ju inte komma sent sista dagen i skolan.

Till min förvåning så var Ebony och Zoey där, på min skola? Dom går inte ens på Carmel High så vad gör de här?
- För er som inte vet, så är Ebony och Zoey tvillingar och går på den katolska skolan Junipero Serra skolan som ligger en bra bit ifrån Carmel High, Låt oss bara säga att jag och Alexis inte direkt kommer överens med Ebony och Zoey, end of story.

”Vad gör ni här?” frågade Alexis spydigt mot Ebony och Zoey

Verken Zoey eller Ebony svarade de bara gick, de visste att de gjort intrång på mitt och Alexis område. De vågade inte göra något, bra.

Hela ceremonin gick snabbt så vi skyndade oss hem för att hinna ta lite soltid på stranden innan avslutningsfesten hemma hos Andrew skulle vara ikväll. Så vi fick helt enkelt snabba oss hem, byta om och dra till stranden.

”Varför var Ebony och Zoey på VÅR skola?” frågade Alexis med en aningen hårdare betoning på vår.
”Ingen aning, men de insåg att de var på vårt territorium i alla fall, så dom var tyst”

Efter att jag sagt de så insåg jag att Alexis och jag definitivt hade övertag i den eviga fighten med Ebony och Zoey. Fördelar.

”Tror du att de kommer komma på Andrews fest ikväll?” undrade jag aningen oroligt
”Troligast, du vet ju hur dom är!”

Vi låg ett tag och stekte i den varma solen på stranden innan vi bestämde oss för att åka hem och göra oss redo för festen, poolparty för att vara exakt. Det är inte så att alla har pooler i Carmel, med folket i de lite ”finare” områdena har oftast de.

Men de flesta ungdomarna i Carmels lyxområden går på en privatskola med allt lyx. Jag tillhör det finare området, jag hatar verkligen att jag är ett rikemansbarn, jag förstår det verkligen inte.. Jag älskar i och för sig alla kläder, skor och sånt jag har, men ibland blir det för mycket.

Min mamma är en stor TV-producent och min pappa är en ”successful” advokat. Därav fint hus, fina vänner, fina saker och så vidare. Mina föräldrar har länge velat lämna Carmel för att flytta till Los Angeles men eftersom att jag protesterat så mycket så har de släppt tanken tills vidare. Tills jag börjar på College, det vill säga.

Både jag och Alexis har vuxit upp med rika och prydliga liv, men vi har ändå alltid hållit oss till det normala, som att vi båda går på Carmel High istället för en lyxig privatskola. 


Chapter 2, förlåt för att ni ännu inte fått veta så mycket om huvudkaraktären Savannah. Men det kommer, häng kvar. 

Snälla kommentera lite mer, vill gärna har mer kommentarer och synpunkter och sådant, tack på förhand!


Kommentarer
Postat av: Becka

Bra :)

2012-08-04 @ 12:32:13
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se
Postat av: Anonym

du är obeskrivligt duktig på att skriva! :')

2012-08-06 @ 00:06:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0