Chpter 59 - I Need A Break

Konserten körde igång och allt gick bra fram till Favorite Girl, när jag började gråta... Tusan också. Nu kommer alla märka att nått är fel, helvete!

 
Bild 1 - Justin Crying
Bild 2 - Hands Slipping Away From Each Other
Bild 3 - Hannah Crying

Efter att alla planerade låtar var slut kände jag inte för att sluta med tanke på att både mamma och Hannah skulle komma med frågor. Så jag beslöt mig för att köra några extra nummer, jag gick fram till bandet och berättade vad jag tänkt mig. Dom tycktes faktiskt tycka att det var en bra idé så dom nickade och frågade vilka låtar vi skulle köra.

Jag snackade lite i microfonen och sedan körde vi igång igen, fansen var verkligen på topp. Deras energi och glädje gjorde mig glad och jag ville verkligen bara fortsätta hela natten. Vi körde dom tre extra låtarna, allt gick super.

"Jag önskar jag kunde stanna hela natten och spela för er... Men det kan jag inte eftersom att jag drar vidare redan ikväll, ni har varit toppen!!" skrek jag och sprang av scenen.

Fansen skrek som galningar och jag hade ett leende på läpparna när jag gick av scenen, enda fram tills att jag kom ihåg allt. Tusan. Leendet försvann och jag blev helt tom.

"Vad hände där ute Justin?" var det första jag hörde när jag kom in bakom scenen igen, det var mamma.

Jag ignorerade henne och gick in i mitt dressingroom för att ta på mig mina vanliga kläder. Jag drog på mig mina egna kläder och sedan gick jag utan att säga något mot turne bussen som blivit parkerad utanför. Där inne satt mamma och Hannah. Jag visste inte vad jag skulle säga, jag kunde ju inte bara ignorera dom föralltid.

"Vad hände där ute Justin?" sa mamma igen
"Inget, jag... jag bara kom och tänka på en sak" svarade jag
"Vadå för något?" frågade hon
"Inget speciellt" svarade jag och kollade på mamma med en menande blick, en blick som bad henne att gå.

Mamma reste sig upp och sedan gick hon ut, hon log emot oss men hon såg orolig ut. Jag satte mig mittemot Hannah där mamma suttit, jag kollade på henne och hon kollade frågande på mig, som om hon förstod precis vad det var jag skulle säga och göra, men hon vile förneka det.

"Hannah..." började jag
"Ja?" svarade hon nervöst
"Jag vill ta en paus..."
"jag förstår inte?"
"jag vill ta en paus, för nu..."
"så.. du gör slut?"
"Ja... jag tror det"
"Okej" sa hon med darrande röst, hon reste sig upp och gick iväg.

Mina tårar började spruta hejdlöst. Jag kunde inte fatta vad jag precis sagt och gjort. FAAAN! Vad i helvete har jag gjort, jag älskar henne mer än allt, och nu har jag förstört ALLT!

HANNAHS PERSPEKTIV

Jag insåg inte fören jag kom hem vad Justin hade sagt, han att gjort det så smärtfritt, som om han inte var ett dugg bekymrad över det. Varför grät han på scenen? Var det pågrund av mig? Helvete... Vad har jag gjort?

Rätt som det var när jag satt där och drunknade i mina egna tårar och tankar lyser min telefon upp, jag kollade på den, ett oläst meddelande från Ryan Butler. Jag tröck upp smset och läste det.

"HANNAH! DU ÄR PÅ TV IGEN!!!" stod det, det fick mig att le litegrand

"Det kommer nog vara slut med det nu..." svarade jag

"Va? Vad har hänt?" skrev han

"Justin och jag har gjort slut"

"VA? VARFÖR??????"

"Vet inte, det sa han aldrig..."

Efter att ha skrivit det orkade jag inte hålla mina ögon öppna längre. Jag beslöt mig för att sova, jag kröp ner i sängen och grät tills jag somnade...


Vad kommer hända nu????????

Helt ärligt, jag vet inte alls vad som kommer hända nu... :p

Kommentera? :D

Kommentarer
Postat av: Stina

Vet inte heller vad du ska skriva men du skriver så bra så du kommer nog på nåt :)

Meeeeer!!

2011-05-08 @ 23:40:37
URL: http://novelljustin.blogg.se/
Postat av: Johanna

jättebra :d

2011-05-09 @ 21:40:45
URL: http://johannaviveca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0