Chapter 64 - Emotions, What 2 Do 'bout 'em?

Mamma log emot mig och sedan fokuserade alla på sitt istället för på mig. Själv visste jag inte ifall jag skulle  börja gapskratta eller storgråta när jag tänkte på vad jag sett tidigare på kvällen...


Hannah - What 2 Do?

HANNAHS PERSPEKTIV

Nästa morgon vaknade jag med ett leende på läpparna. Kvällen igår hade varit så mysig, DD och jag hade verkligen pratat om  våra känslor och vad som på gick emellan oss. Det kändes bra. Allt Kändes bra, förutom den delen då mitt samvete hoppade ikapp mig och plågade mig om Justin.

Jag gick ner till köket där DD satt och kollade på något program på deras köks TV. Lördag. Undra jag vad vi skulle göra. Chloé hade sagt att hon skulle jobba hela dagen så att vi skulle vara ensamma hela dagen och hela natten. Jag satte mig på en utav de lediga stolarna och tog för mig av den goda frukosten som var fram dukad. Känns lite om om DD undvek mig lita.

"Ska vi hyra film idag?" frågade jag
"Aa, det låter kul" svarade han frånvarande, alltså hade han inte lyssnat på vad jag sagt.

Jag suckade lite och åt upp det sista utav min frukost. Sedan gick jag upp och tog en dusch. Efter det satte jag upp håret och drog på mig kläder. Jag sminkade mig lite lätt, borstade tänderna och sedan gick jag ner igen till DD. Den här gången kollade han inte på TVn utan den här gången satt han bara och gjorde ingenting. När han såg mig lös hela hans ansikte upp och han log ett enormt leende mot mig. Hans vita tänder fick mig att vilja skratta, för dom var läskigt vita. Jag log tillbaka och satte mig på samma stol som jag suttit på tidigare.

"Vad ska vi hyra för filmer?" frågade jag och log emot honom
"Skräckisar?" frågade han med ett lekande leende på läpparna.

Jag nickade och sedan gick han iväg för att fixa sig, efter ungefär 40 minuter kom han ner igen och vi gick tillammmans ut och till DDs bil som nu blivit lagad. Vi åkte emot centum där videobutiken låg. Vi gick in och hyrde ett gäng skräckfilmer. Dom såg riktigt läskiga ut om jag bedömde efter framsidan och texten på baksidan.

Efter det åt vi lunch på McDonald's. Det var gott, jag har inte ätit McDonald's på en evighet. Så det var verkligen super gott.

"Hannah du ser hypnotiserad ut av maten" skrattade DD
"Hahahahahhaha, jag och mat... du vet"

DD började skratta och jag kände hur nöjd jag blev, han skrattade åt mig. Inte för att han inte gjort det förut men på något sett kändes det annorlunda den här gången. Det pirrade i min mage när jag såg honom. Men pirrningen i magen blev bara starkare och strkare när jag såg vem som precis gick in på restaurangen, Justin. Justin kom in på samma McDonald's som mig. Jag visste att han var på samma ställe som mig men vem kunde ana att vi skulle vara på samma McDonald's just precis nu.

Jag kollade på DD med en menande blick, vi båda duckade och sprang ut ifrån restaurangen. När vi kom ut hoppade v snabbt in i DDs bil och DD körde snabbt därifrån.

Kvällen kom och vi började kolla på den första filmen, den var inte så jätte läskig men dom blev läskigare och läskigare vilket var lite creepy.

När vi sett alla filmer så gick vi upp för att sova. Innan jag gick in i gästrummet stoppade DD mig och, vi kysstes igen. Lika perfekt som första gången. Men nu vet jag, det är inte DD som jag vill ha, det är Justin. Min Justin.


Kommentera????

Kommentarer
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-05-17 @ 15:41:06
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Stina

jätte bra meeer :)

2011-05-17 @ 19:00:40
URL: http://novelljustin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0