Chapter 58 - It's Just A Text Message

Efter att ha skrivit det smset somnade jag väldigt sött i min säng.


Bild 1 - Soundsheck
Bild 2 - Justins Face
Bild 3 - Justins Face
Bild 4 - The Concert
Bild 5 - Justins Outfit
Bild 6 - Justins Hairflip

Jag vaknade av att väckar klockan gick igång. Jag masade mig upp ur sängen och in i duschen. Jag duschade ett tag och sedan gjorde jag mig iordning för att åka till skolan. När jag kom till skolan såg allt ut som det gjorde sist jag var där, vilket var bra länge sedan. Känns som om jag bara kommer och går som jag vill. Om jag fortsätter såhär kommer jag säkert få gå om ett år... Det vill jag ju verkligen inte... Första lektionen var Samhälls Kunskap.

JUSTINS PERSPEKTIV

Jag vaknade av att mamma klappade mig på kinden, jag blev väldigt glad över att se henne, jag hade verkligen saknat henne så otroligt mycket.

"God morgon" sa hon och log
"God morgon" svarade jag

Jag klev upp och duschade och fixade mig. Efter det var det dags att åka på soundsheck eftersom att jag skulle börja min tour igen under en veckas tid nu. Jag tror det var en vecka i alla fall. Det skulle bli skönt att träffa alla fansen igen. Jag har verkligen saknat dom! Men att dra iväg på tour kommer bara få mig att sakna Hannah... Men tur att det bara är för en vecka, jag är tillbaka i LA redan nästa vecka troligast, hoppas jag.

"Gubben, vi måste åka nu! Scooter och Kenny väntar utanför!" sa mamma
"Okej, jag kommer!"

Jag sprang ut i hallen och drog på mig mina skor och sedan gick vi ut där Scooter och Kenny stod. Jag gjorde det vanliga handslaget med dom och sedan drog vi iväg till arenan. Fast att det var skoltid var det verkligen myket fans som stod och skrek mitt namn.

Vi kom in på arenan och fixade litegrand innan vi började köra igenom lite smått. Vilket var riktigt roligt. Det var massa fans inne i byggnaden. Det var så härligt ett höra deras skrik, jag pratade lite med dom och dom skrek lite till. Det var verkligen roligt.

Efter att soundsheck var klart åkte jag till Hannahs skola och smög in, det verkade som om alla hade lektion. Skolan var tom. Jag gick till receptionen och frågade vart Hannah höll till, hon sa "klassrum 3214 på tredje våningen" jag tog mig dit, mamma, Kenny och Scooter satt i bilen och väntade. Jag knackade på dörren till klassrummet och en dam i 50 års åldern öppnade.

"Och vad vill du, unge man?" frågade hon spydigt
"Ehm, jag behöver låna Hannah Cooper en snabbis" sa jag och log
"Kommer inte på frågan" sa hon lika spydigt igen
"det går snabbt, jag lovar" sa jag och la på lite extra charm

"AAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHH, DET ÄR JUSTIN BIEBER!! AAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHH" hörde jag en tjej skrika och jag kunde inte sluta le.

Till och med den spydiga lärarens mungipor började rycka liten, efter ett tag så såg jag Hannah stå där mittemot mig och log. Jag log tillbaka emot henne. Hon kom fram emot mig, jag kysste henne rätt på munnen och alla i klassrummet började oha eller nått, en kille skrek "GO HANNAH!" vilket jag faktiskt tyckte var lite små roligt med tanke på att killar inte direkt gillar mig..

"Får jag låna henne ett tag?" frågade jag vänd mot läraren efter att jag släppt Hannah
"Såklart du får" sa hon och log.

Hannah kom ut och läraren stängde dörren efter oss.

"Vad gör du här?" frågade hon och log
"Jag kom för att hämta dig"
"Men, Justin, jag måste vara i skolan"
"Men jag behöver verkligen låna dig" sa jag och kysste henne på pannan.

Hon nickade och vi gick tillsammans till bilen. Hannah hälsade på Kenny och Scooter. Medans hon kramade om min mamma. Mamma och Hannah kom verkligen bra överräns, vilket jag verkligen gillade!

Vi åkte hem till mig, mamma, Kenny och Scooter började göra iordning mat. Jag och Hannah satt i soffan, Hannah satt mest och knappade på sin telefon.

"Vem smsar du?" frågade jag och  log
"Ingen speciell" svarade hon och log emot mig.
"Okej?" sa jag och sedan fortsatte jag kolla på TVn.

Hannah gick iväg efter ett tag och lämnade sin telefon efter sig, jag vet att det är fel att snoka men jag kunde inte låta bli. Jag gick in på senast mottagna sms, jag kunde knappt tro mina ögon! Ryan Butler stod det... Vad tusan? Jag tröck upp det senaste som han skrivit, "Hahha, vad söt du är" stod det... Jag visste inte vad jag skulle ta mig till. Jag la snabbt ner telefonen igen och bara några sekunder efter kom Hannah in i rummer igen och kröp ner i soffan tätt intill mig.

Jag visste helt ärligt inte vad jag skulle säga eller göra. Vi åt och skrattade och pratade, jag låtsades som om llt var som det skulle så att ingen skulle misstänka något och efter det åkte vi iväg för att konserten snart skulle börja, eller om typ tre timmar. Men vi åkte dit och började fixa allt.

Konserten körde igång och allt gick bra fram till Favorite Girl, när jag började gråta... Tusan också. Nu kommer alla märka att nått är fel, helvete!


Vad tycks?

Kommentera?

Kommentarer
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-05-08 @ 15:02:03
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: elena

fortsätt super bra han får inte gråta :(

2011-05-08 @ 17:44:46
Postat av: Stina

Meeer :)

2011-05-08 @ 21:36:52
URL: http://novelljustin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0