Chapter 55 - The Orphans

Kvällen tog slut och vi var alla jätte trötta, Ryan och Chaz somnade i soffan och jag med kläderna på raklång över Justins säg med Justin sovande brevid.


Bild 1 - Justin, Ryan & Chaz
Bild 2 - Hannah & Hennes mamma, Klaryssa
Bild 3,4,5,6 - Hannah & Hannah träffar föräldralösabarn i Albuquerque

När jag vaknade sov fortfarande Justin, jag gick upp och kollade om Ryan eller Chaz var vaken. Det var bara Ryan som var vaken utav dom två. Han satt i köket och kollade på någon liten lapp han hade i handen. Jag gick dit och satte mig mittemot honom och log.

"God morgon" sa jag när jag satt mig
"God morgon" svarade han utan att kolla upp
"Vad gör du uppe såhär tidigt?" frågade jag
"Chaz snarkar, kunde inte sova..." sa han och log emot mig
"Hahahah såklart"
"Du då?"
"Vaknade av att jag frös" sa jag och log lite lätt

Vi satt och snackade ett tag sedan frågade han om mitt nummer som jag gladerligen gav till honom. Efter bara någon timme dök Justin upp, han satte sig bredvis mig och la armen om mig.

"Hur länge har ni varit vaken?" frågade han vänd emot Ryan
"Jag har varit vaken sedan sju" svarade han
"Du då?" frågde han och kollade på mig
"Sedan åtta"
"Herregud vad tidigt ni vaknade"
"Bara för att du sover till ett" sa jag och log retsamt emot honom

Nu väntade vi bara på att Chaz skulle vakna så att vi kunde dra ut och hitta på något. Vi tänkte dra ut och köpa glass och sätta oss i en park. Men Chaz tycktes inte vilja vakna, så vi gick in i vardagsrummet och kollade om han var kvar, vilket han var, han låg snarkandes i soffan och dreglade på Justins soffkuddar vilket fick mig att vilja skratta litegrand.

"Ey Chaz?" sa Justin rätt ut ganska högt, men inten respons ifrån Chaz inte...

"CHAZ!" sa Ryan ännu högre, åter igen ingen respons.

Då var det min tur att försöka, jag funderade i någon sekund innan jag gick fram till Chazoch böjde mig ner över hans huvud och viskade i hans öra;

"Du har just missat middagen" viskade jag och han röck genast till och vaknade.

Jag kunde inte låta bli att flina, jag vände mig stolt om och kollade på Justin och Ryan som stod och gapade och såg allmänt förvirrade ut. Det var faktiskt riktigt roligt att se dom se så chockade ut. Antar att jag verkligen förvånade dom. Vi fixade oss och sedan åkte vi in till stan och köpte glass.

Justin höll min hand hela tiden och Ryan kollade på mig hela tiden medans Chaz bara fokuserade på sin glass, eller bägaren till glassen, det såg lite ut som om han grubblade över hur i hela friden själva glassen kunde ha försvunnit... Chaz var mig en härlig pojk.

Efter en lång dag ute åkte jag hem till mamma som dock inte var hemma. Det låg en lapp på bordet;

Hannah,

Jag visste inte ifall du skulle komma hem ikväll eller inte.
Jag och Caleb har åkt iväg till Carmel för helgen.
Du har lägenheten för dig sjäv i tre dagar,
Ses på söndag älskade du.

Puss & Kram
/Mamma.

Stod det. Vad roligt att mamma och Caleb ska göra något, med tankte på att dom inte haft en sådan bra relation på sista tiden. Jag satt och drunknade i tankarna när jag hörde att min mobil pep till, själv så röck jag till. Jag tog upp mobilen och läste på skärmen, ett oläst meddelande från Justin, jag log och tröck upp smset.

"Hej, släppte precis av Ryan och Chaz på LAX, kan jag komma över?" skrev han

"Såklart att du kan" svarade jag.

Efter det gick jag in i mitt rum och drog på mig ett par mjukisbyxor. Sedan gjorde jag inte så mycket mer innan jag hörde att det plingade på dörren. Jag gick och öppnade, där stod han den snyggingen, han kysste mig och jag besvarade kyssen innan vi gick in i vardagsrummet och satte oss i soffan för att se på film, Oliver Twist, jag grät större delen av filmen. Justin höll om mig hela filmen. Jag tyckte mig höra honom snyfta till lite då och då.

"Hannah..." började Justin
"Mhm..." svarade jag trött
"Jag åker till Albuquerque imorgon, för att träffa föräldralösa barn som gärna vill träffa mig, vill du följa med mig?" frågade han
"Visst, om jag får, det skulle vara jätte kul!" sa jag och log emot honom.

Han svarade mig inte utan kysste mig lite lätt på munnen. Vi bestämde oss sedan för att vi skulle åka hem till Justin och sova. Så jag gick till mitt rum och packade. För en natt i Justins lägenhet och sedan för att vara i Albuquerque i över en natt. Två nätter skulle jag vara borta, bäst att jag skrev en lapp till mamma ifall hon skulle komma hem innan mig på söndag. Jag skrev bara lite enkelt att jag snart skulle komma hem. Sedan gick jag till hallen och drog på mig mina skor och tog en jacka. Sedan gick vi ner till min bil, jag gav Justin nycklarna och han körde iväg till sin lägenhet.

När vi kom fram gjorde vi oss iordning för att sova eftersom att Scooter och Kenn skulle komma och hämta oss halv åtta på morgonen imorgon. Vi båda somnade ganska snabbt. 

Vi klev upp halv sju och gjorde oss iordning, duschade och så vidare. Vi var båda klara precis halv åtta när Scooter och Kenny kom. Vi hejade och sedan gick vi ner till bilen som dom hade. Vi åkte mot LAX och sedan chackade vi in och gick igenom tullen, sedan var det bara att gå in igenom gaten. Jag kände mig mycket säkrare nu än vad jag gjorde när jag åkte till England, min första flygtur, dels för att jag nu visste hur det funkade och såklart för att jag hade Justins med mig den här gången. Vi satte oss på våra platser och sedan flög vi i cirka en timme innan vi var framme i Albuquerque, New Mexico, där värmen slog emot oss när vi kom ut ur flyget. Det var stor skillnad mellan LA och Albuquerque, vilket jag tyckte var ganska konstigt, men så var det. 

Vi åkte emot ett ställe där Justin skulle hälsa på sina föräldralösa fans här i Albuquerque. När vi kom in i ett rum var det kanske 10 barn där inne som var väldigt söta. När dom såg oss lyste deras ansikten upp och dom såg riktigt glada ut. Dom hälsade på mig och ville ha kramar av mig vilket jag tyckte var riktigt roligt.

"Du är så fin" var det en tjej på kanske fyra år som sa till mig.

Jag kunde inte låta bli att le. Vi tog bilder med dom och jag och Justin hade verkligen roligt. Efter ungefär tre timmar där åkte vi till hotellet där vi skulle bo över natten och lämnade våra grejer för att sedan gå ut och äta.


Vad tycks?

Kommentera?  

Kommentarer
Postat av: elena

bra fortsätt

2011-05-06 @ 23:51:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0