The way you make me feel - Chapter 26

Vi gjorde ungefär ingenting fram till klockan tolv då vi körde en gång till. Sedan åkte jag hem och ringde Justin. Men la på snabbt när han svarade utan att han visste det och jag hörde ett tjejskratt...


Justin och Liz

Jag kände hur arg jag blev av att höra tjej skrattet. Jag visste att de inte var Pattie eller nån tjej i hans crew. Men jag kände igen det från någonstans. Justin hade sagt nått om sitt ex Selena Gomez? Jag hade kollat upp henne, en disney-stjärna. Jag kände igen skrattet, de var Selenas. 

Jag beslöt mig för att ignorera det hela. Istället körde vi showen.

JUSTINS PERSPEKTIV

Det var meningen att jag skulle till Liz spelning på klubben ikväll, men Selena ringde och fråga om vi kunde snacka. Jag tänkte att de var lika bra att vi snackade och redde ut allt som hänt mellan oss.  Så jag bad henne komma över. Vilket hon också gjorde.

"Hej" sa jag och kramade henne lite lätt
"Hej" sa hon och besvarade kramen.

Vi satte oss i köket och bara chillde. Vi snackade lite om nå ytliga saker. Jag berättade om Liz och hur fantatisk hon är. Selena log för det mesta och sa att hon var glad för våran skull.

Kvällen slutade bra, vi skrattade och hade väldigt roligt. Vi var verkligen bra vänner igen. Det kändes verkligen bra. Även fast att jag hade skuld känslor för att jag ljugit för Liz om vart jag var och med vem, jag sa att jag skulle till studion vilket jag inte skulle.

Runt 00.00 åkte Selena hem. Hon skulle tillbaka till LA tidigt imorgon. Själv gick jag runt och fann ingen ro alls. Jag försökte ringa Liz men hon svarade inte. Så jag skickade ett sms istället. Jag bad henne komma ifall hon ville när hon var klar med spelningen på klubben.

Jag fick inget svar och runt tre tiden somnade jag. Uppenbarligen var hon sur. Nått hade hänt. Hon hade genomskådat min lögn...

Nästa morgon vaknade jag runt halv två och klev upp för att duscha sedan ringde jag Liz, denna gång svarade hon faktiskkt.

"Hallå?"
"Hej, de är Justin" sa jag lite osäkert
"vad?"
"vill du göra något?"
"Mhm, visst varför inte?"
"Okej, jag kommer till dig om en timme" sa jag och sedan la vi på.

Jag drog på mig ett par svarta jeans, en vit t-shirt och en svart skinn aktig jacka. Sedan drog jag mig mot bilen som stod väldigt gulligt och väntade på mig. Sedan bar de iväg hem till Liz.

LIZ PERSPEKTIV

När jag vaknade var pappa hemma. Honom hade jag inte sett på över en månad. Undra vad som drog hem honom nu? Jag satte mig mitt emot honom vid köksbordet och kollade bara argt på honom.
"Vart fan har du varit den senaste månaden?" frågade jag sedan.
Han kollade bara upp i någon sekund på mig sedan vände han blicken ner i tiidningen igen.

"Hallå? Jag pratar faktiskt med dig!"
"Du behöver inte skrika" sa pappa irriterat

Jag orkade inte med honom så jag reste mig upp för att gå iväg. Halv vägs i trappen mötte jag Kevin som såg en aning arg ut.
"Vet du att pappa har tagit sig hem?" frågade jag när vi gick förbi varandra.
"Ja..." svarade han kort

Japp, helt klart förbannad. Jag gick upp på mitt rum och duschade. När jag duschat drog jag på mig ett par gråa jenas, ett vitt linne och en skinnjacka. Väldigt enkelt. När jag sminkat mig och vart helt klar ringde Justin. Jag beslöt mig för att svara.

Vi bestämde tydligen att han skulle komma till mig. Efter en timme ungefär ringde det på dörren och jag sprang ner och öppnade. Det var Justin som stod där. Jag släppte in honom och vi skyndade oss upp på mitt rum. Jag ville inte inte stöta på pappa.

Vi snackade lite och Justin förklarade helt och hållet vad som hänt går dagen. Utan att han visste att jag visste att han varit med Selena. Han var helt ärlig. Jag blev så glad så jag kysste honom varmt och mjukt på kinden.


LIz pappa är hemma av en anledning...

DRAMA KOMMER!!

Föresten, vad tycker ni om att Justin och Selena dejtar?
KOMMENTERA!

Kommentarer
Postat av: Aha^^

Novellen är jätte bra:D

Men...Bilden överst är överallt,jag hatar den.Vet inte varför,Selena verkar så snäll.Varför får jag en konstig känsla om att allt kommer gå snett?

2011-03-03 @ 23:03:54
URL: http://sweetannies
Postat av: någon

novellen är asbra, jag tkr att det e deras privat liv om de gillar varan så får de det , för jag e ändå inte ett justin ¨fan¨ fast jag hatar inte honom för man kan inte säga att man hatar ngn man inte känner , men e ett selena ¨fan¨

2011-03-04 @ 22:05:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0