The way you make me feel - Chapter 24

Efter bara fem minuter kom Justin upp, han såg en aning förvirrad ut men ändå glad. När han fixat sig och lagt sig la jag mig på hans arm och han kysste mig på pannan. 

Inte långt efter det somnade jag.


Liz och Jenny

Jag vaknade pigg klockan halv åtta på morgonen. Jag vände och verd på mig men kunde inte somna om. Jag beslöt mig sedan för att kliva upp. Justin sov som en stock. Jag ville inte väcka honom så jg skrev en lapp att jag gått hem, men att han gärna fick ringa när han vaknat.

Jag smög mig ut ur huset och började dra mig och min resväska hemåt. Hemma var det mörkt, pappa var troligast inte hemma och Kevin sov väl antar jag. Klockan var ju bara strax efter åtta. Jag gick upp på mitt rum och tog en snabb dusch. Sedan torkade jag håret sminkade mig och klädde mig. Jag drog bara på mig ett par leggins och en stor t-shirt.

Jag undrade vad jag skulle göra. Justin skulle troligast inte vakna än på ett par timmar och jag var praktiskt taget hemma själv. Så jag slog igång datorn och började kolla på lite gammla bilder på mig och Jenny. Jag hittade en bild på mig och Jenny som alltid fick mig att skratta. När Jenny levde brukade hon bita i min tumme på bilder. Fast på vissa gjorde gon det inte, men på de flesta.

Jenny var en sån typ som bytte hår färg ofta. Ena dagen kunde hon vara blond och andra svart hårig. När jag kollade på bilderna kände jag hur jag bara ville ringa till henne och snacka med henne. Jag var nära att trycka på ring. Jag hade inte orkat ta bort hennes nummer ur telefonen än... dessutom kunde jag det utantill... inget plus direkt.

Tiden måste ha flygit iväg för rätt som det var ringde Justin.
"Hallå?" svarade jag
"Hej" hörde jag honom säga från andra änden
"Vad gör du?"
"Jag vaknade nyss. Själv?"
"Kollade på gammla bilder"

Vi snackade lite och sedan bestämde vi att han skulle komma till klubben runt nio för jag skulle tydligen ha spelning där så. Philip skickade ett sms där det stod att jag skulle komma runt tre för att köra igenom lite. Jag packade min väska och sedan gick jag ner och ryckte åt mig bilnycklarna och körde iväg.

På klubben var det dött, bara jag, Toby, Philip, Lucas och Henke var där. Ibland tycker jag verkligen synd om Henke för han verkar jobba hela tiden...

Vi körde lite lätt igenom låtarna så att allt satt bra. Sedan drog vi ut och käkade, och sedan tillbaka till klubben. De skulle tydligen komma ganska många, vilket alltid var kul.

Runt 19 började folk droppa in. Toby och jag satt i lougen bakom scenen medans Philip och Lucas bara sprang omkring och larvade sig.

När klockan blivit åtta gick jag in på toaletten och bytte om till kläderna jag packat ner i väskan. Jag drog på lite mer smink och fixade till håret sedan gick jag ut och satte mig vid killarna, Lucas och Philip hade äntligen lyckats varva ner.


(Liz på scenen)

Nio drog vi ut på scenen och började köra låtarna. Det gick så grymt bra. Allt var perfekt förutom att Justin inte var där...

Vart fan var han?


Bara så att alla vet så kommer Liz att spåra ut lite grand, hon kommer att bli helt knäpp. Men det är bara för att uppnå den drama jag vill ha. Men allt kommer bli bra. Jag ville bara varna er!

By the way, skulle ni kunna göra mig en tjänst?

Kommentera exakt vad ni tycker om novellen? Snälla :)

Tack!

Grattis igen Bieber! 17 år!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0