Chapter 6 - Planning The Prom

När jag ätit tog jag fram några filmer som jag satt och kollade på tills mamma kom hem strax efter tio på kvällen. Då sa jag hej och godnatt för att sedan gå till sängs. Imrogon var det måndag, skolbalen skulle planeras.




Jag vaknade nästa morgon, måndag, av att jag helst av allt ville ha feber eller nått. Jag orkar verkligen inte planera inför skolbalden idag efter skolan. Men ibland måste man göra saker man inte vill. Jag tog mig upp och dick ner för att äta frukost. Lappen från mamma låg på köksbordet. Samma visa varje morgon. Jag gjorde lite frukost och sedan gick jag och duschade.

Efter duschen torkade jag håret, borstade tänderna och sminkade mig. Sedan gick jag in i min garderob och drog på mig en enkel klädsel och sedandrog jag på mig skorna och min purity ring som jag tjatat på mamma i ungefär ett år att jag ville ha. Sedan bar det av till skolan.

I skolan mötte jag DD och vi gick tillsammans till kemin. Inne på kemin gick allt i stort sett bra. DD gjorde jobbet medans jag satt brevid och fattade ungefär ingenting.

Dagen rusade iväg och det var dags för att planera. Jag gick bort mot rummet där vi varit de två senaste gångerna när vi planerat. Idag skulle vi träffas där och sedan gå till aulan där allt skulle vara.

"Hej alla" sa jag när jag gick in i rummet

Såklart var Keith först med att komma fram till mig. Keith började bli jobbig och klängig.

"Hannah, hur var det nu vi tänkt?"
"Vi ska ju till aulan och bestämma klart nu" sa jag och gjode ett tecken till alla om att vi skulle dra oss till aulan.

När vi kom in i aulan såg jag direkt hur fel vi alla tänkt när det gällde planeringen. Jag suckade djupt och sedan började jag snacka med Ella och Anna om hur fel vi tänkt. Keith kom inte långt efter in i vårat samtal.

"Vadå fel?" frågade han
"Vi har tänkt allt bak-och-fram" började Anna lugnt förklara för honom

Han tog sig en titt ut över aulan samtidigt som hans ansiktsuttryck ändrades snabbt. Han såg det nu också. Vi samlade ihop gruppen och började förklara att allt skulle bli bak-och-fram om vi gjorde som vi tänkt. Därför kom jag med ett nytt förslag, vilket alla faktiskt gillade.

Vi satte oss senare vid scenen och började snacka om hur vi skulle placera allt, vilka färger och vad som skulle bjudas på. Vi kom fram till att eftersom skolans färger var röd och vit skulle vi använda oss av röda och vita saker endast.

Efter ungefär två timmars arbete med hur vi skulle bygga upp allt var vi helt slut i skallen så vi gick alla med på att vi skulle dra till milkshake baren lite längre ner på samma gata som skolan ligger på.


Efter att alla beställt varsin milkshake satt vi oss vid ett utav de stora borden där vi alla 20 fick plats. Det var faktiskt riktigt roligt. Jag skrattade tillsammans med alla och hade riktigt roligt.

*PIP*

"Jag tror att det var din telefone Hannah" sa Anna och log
"åh" svarde jag och tog upp mobilen ur väskan.

Hej, tänkte bara fråga om du ville göra nått nån gång snart? - /Justin

Justin, ville han verkligen göra nått med mig?



Kort.

Ledsen för dålig uppdatering, men jag har nationella prov i NO imorgon och efter det kommer uppdateringen vara bättre jag lovar.

Drama kommer komma. Låt oss bara komma in lite i historien först :)

Kommentera?

Kommentarer
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-03-16 @ 07:09:23
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Stina

meeer meeer

2011-03-16 @ 09:16:33
URL: http://novelljustin.blogg.se/
Postat av: någon

den är jättejättebra och jag tror alla har sina prov och då borde inte någon upptadera:)

2011-03-16 @ 15:46:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0