Chapter 5 - The Concert After Party

Justin började sjunga för mig och flirta, vad i hela friden? Låten tog slut och han kramade om mig och sedan nästintill sprang jag av scenen.


1. Hannah och Justin efter konserten   2. Bilden på Hannah och DD som fotografen tog

När jag kom av scenen satt DD och små fnissade. Jag gav honom en mördar blick och sedan satte jag mig brevid honom. Det var ett par stolar kring ett bord där vi satt och små lekte med pennorna som låg där.

Det kom fram en man med en kamera till oss och fråga ifall han fick ta en bild av oss. Vi kollade på varandra och nickade sedan mot mannen. (bilden ovan). När mannen gått började vi leka med pennorna igen.

Efter ett tag kom Justin in bakom scenen. Konserten var slut. Justin kom fram till oss och frågade om vi ville hänga med till hans hotell och spela TV-spel eller nått. Vi tackade ja och sedan började vi dra oss mot Justins hotell.

Han bodde i ett utav de lyxigaste svitarna. Såklart att han gjorde. Varför skulle han inte? Jag och DD slog oss ner i soffan som två döda... någonting. Justin frågade ifall vi ville ha nått att dricka, och de tackade vi inte nej till. Vi satt och spelade TV-spel länge.

Men efter ett tag tröttnade jag och frågade DD ifall vi inte kunde åka hem. DD som var ett stort TV-spels fan var inte speciellt lätt att få med sig. Men efter ett tag lyckades jag få honom att gå med på att åka hem. DD var snabb ut genom dörren. Själv var jag en aning långsammare.

"förlåt för alla gånger jag fällt dig" sa Justin innan jag skulle gå ut
"lugnt. Tack för att vi fick gå på konserten och komma hit efter"
"det var de minsta jag kunde göra. Hoppas jag kan gott göra dig på riktigt"

Jag log bara till svar och sedan kramade Justin om mig och efter det gick jag till hissen där DD stod och trippade på tårna. Justin hade kramat mig... Han ville gott göra mig på riktigt? Vad menade han med det? Allt Justin sagt snurrade runt i mitt huvud. Vad menade han egentligen?

DD släppte av mig utanför min port och jag gick in. Jag kollade klockan på mobilen som visade att klockan var hela halv ett. Undra om mamma skulle bry sig om att jag kom hem så sent. Jag låste försiktigt upp ytterdörren och gick in. Det var kolsvart i hela lägenheten. Mamma sov antingen eller så var hon inte hemma. 

Jag sög till hennes rum för att se ifall hon sov. Vilket hon gjorde. Jag smög mig sedan in på badrummet och tvättade bort mitt smink och borstade tänderna. Sedan gick jag in på mitt rum och drog på mig min pyjamas för att sedan släcka lampan och sova.

Dagen efter vaknade jag runt två. Jag klev upp och åt frukost, samt läste jag lappen som mamma lämnat på köksbordet. Det var ungefär som lappen dagen innan. Jag beslöt mig för att göra absolut ingenting idag. Jag orkade verkligen inte.

När jag ätit tog jag fram några filmer som jag satt och kollade på tills mamma kom hem strax efter tio på kvällen. Då sa jag hej och godnatt för att sedan gå till sängs. Imrogon var det måndag, skolbalen skulle planeras.


Kort och tråkig del, jag vet.
Men jag har lite problem med hur jag ska uttrycka mig idag.

Kommentera!

Kommentarer
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-03-14 @ 06:46:54
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: någon

det var inte tråkigt , du har för mycket press på dig



den var jätte bra

2011-03-14 @ 16:52:55
Postat av: sofie

ta det lugnt ingen del är dålig :)

men kommer det komma mera drama ? (Som är låångt) ?

2011-03-15 @ 17:08:07
URL: http://sofieschilcher.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0