Chapter 4 - The Justin Bieber Concert

Det fick DD att få ögon stora som hus. Jag kunde verkligen inte hålla mig från att skratta, han såg så sjukt rolig ut. DD skjutsade mig hem. Jag bytte om om snabbt efter som att jag hade frozen yogurt över hela mig. Sedan kastade jag mig i sängen och slumrade till.



Bilder från konserten

Jag måste verkligen ha varit trött, för jag vaknade inte fören elva morgonen efter. Jag gick och la mig när jag kom hem vilket var runt halv sex. Jag har alltså sovit i 17 timmar. Okej det är verkligen inte normalt. Jag lyfte upp mobilen för att kolla om väckarklocks klockan ljuger eller om den är sanningsenlig. Klockan var verkligen elva.

Jag klev upp ur sängen och drog på mig ett par mjukisbyxor och en enkel kofta. Jag drog mig ut i köket för att finna en lapp från mamma. Kommer hem sent ikväll, varför inte gå ut och roa dig? //mamma. Såklart skulle hon vara borta hela kvällen. Men då slog det mig att jag skulle gå på en Justin Bieber konsert. Han hade till och med fått mitt nummer.

Jag måste alltså hitta något att ha på mig. Sedan tänkte jag faktiskt tvinga DD att följa med också. Jag gick in på mitt rum och ringde DD.

"Hallå?" svarade han
"DD, skulle du kunna komma över till mig, vi ska på Bieber konsert ikväll"
"men va?"
"Ja, vi vart ju bjudna av självaste Bieber" sa jag en aning sarkastiskt
"okej, kommer om en timme"

När vi lagt på plingade de till i min telefon, sms. Okänt nummer? Vem kan de vara? Jag öppnade smset och fattade direkt att de var från Justin. Hey, konserten börjar 19.00 kom runt 18.00 jag släpper in dig bakvägen! Jag log lite för mig själv och svarade enkelt; fine, jag tar med mig min kompis DD också. Sedan kastade jag telefonen på sängen och öppnade mina gradeborbsdörrar.

Jag kollade bland alla kläder jag hade men kunde verkligen inte bestämma mig. Tillslut hittade jag en svart glittrig klänning som jag drog på mig. Sedan tog jag på mig ett par strumpbyxor, svarta söta små pumps och massa smycken. En snabb titt i speglen och jag var nöjd.

Det plingade på dörren så jag sprang och öppnade. Det var såklart DD. Han hade dragit på sig en vit t-shirt och ett par svarta jeans. Han hade även en svart skinnjacka.

Vi snackade och fördrev tiden fram till klockan halv fem då jag började sminka mig. Jag var klar runt fem och då gick vi ner till DDs bil. Det var mycke trafik så det tog tid innan vi kom någonstans.

fem minuter i sex kom vi fram till baksidan av den stora arenan. DD parkerade väldigt fint och sedan gick vi mot bakdörren där Justin stod. Han log som en dåre. Ett leende som gjorde att det var omöjligt att inte le tillbaka. Han hade vita kläder på sig. Troligast scen kläder. Det var snyggt, han passade i dom. HANNAH!!!! SLUTA TÄNK SÅ!

Han släppte in oss och DD pratade konstant, Justin mest mm;ade eller aa;ade. Jag kunde faktiskt inte låta bli att flina. När vi kommit till alla andra som tillhör Justins crew blev vi presenterade, det var så många att jag inte ens kunde komma ihåg hälften av allas namn, de enda jag kommer ihåg är Kenny. Men jag har dock ingen aning vem det är.

Konserten började, jag och DD satte oss på golvet lutad mot väggen för att bara ta det lugnt. Musiken var helt okej enligt mig. DD däremot vart som galen. Han har troligast fått den där Bieber Fevern som sprider sig snabbt.

Justin började prata på scenen om nån one less lonely girl. Jag förstod verkligen ingenting. När Justin pratat lite kom det en kille i lila tröja och bad mig följa med honom, jag gjorde som han sa och följde efter honom ut på scenen vilket gjorde mig en aning nervös. Han ledde mig fram till en stol och bad mig sätta mig.

Justin började sjunga för mig och flirta, vad i hela friden? Låten tog slut och han kramade om mig och sedan nästintill sprang jag av scenen.


Del fyra.

Vad tycks?
Kommentera!

Kommentarer
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-03-13 @ 08:58:42
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Stina

Jätte bra meer meer

2011-03-13 @ 11:24:56
URL: http://novelljustin.blogg.se/
Postat av: någon

den är jättebra , jag satt och var taggad för chapter 3 jättelänge både 3&4 var bra!

2011-03-13 @ 19:03:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0