Chapter 24 - I Know Your Little Secret

Vi fikade och pratade om film permiären igår kväll och sedan litegrand om mig och Justin, men inte så mycke eftersom att jag och Justin båda blev lite röda om kinderna...


Nästa dag vaknade jag av att jag mådde illa. Höll jag på att bli sjuk kanske? Nej, de fick inte hända! Jag vill verkligen inte vara sjuk. Inte nu. Jag beslöt mig för att kliva upp och gå en promenad. Jag kanske skulle må bättre av lite frisk luft?

Jag drog på mig ett par leggins och en 'tunika', bekväm klädsel, och sedan gick jag ut. Solen lyste och det var varmt ute. När jag gick gick jag förbi en kisok som hade hela tidning hyllorna fyllda med mig och Justin... Vad i helvete?

Jag röck snabbt åt mig en tidning och läste vad som stod. Herregud... Varför var det här tvungen att hända? Vad fan? Jag ställde tillbaka tidningen och gick hem igen. Varför, varför, varför? Imorgon i skolan skulle folk säga jätte mycket om det + att dom skulle snacka om Never Say Never premiären....

Men för att de det hela positivt så mådde jag inte dåligt längre. Jag gick hem igen. När jag kom hem liktade det pannkaka i hela huset och jag hörde mammas och Calebs skratt ifrån köket. Jag började genast le och gick in i köket. Där inne stod mamma och gjode pannkakor och Caleb satt vid bordet som var dukat för tre.

"Hej gumman" sa mamma och log emot mig
"Hej" sa jag och log

När mamma stekt klart pannkakorna så satte vi oss vid bordet och högg in. Bästa familje söndagen på länge måste jag säga. Jag, mamma och Caleb, perfekt, precis som det ska vara.

"Föresten jag gillar Justin" sa Caleb efter ett tag
"gör du?" sa jag och log
"Ja"
"Justin, är det han ddu pratade om för ett tag sedan?" frågade mamma
"Ja"
"När ska jag få träffa honom då?" frågade mamma och log vänligt mot mig.

Vi började genast skratta alla tre och jag lovade mamma att hon snart skulle få träffa honom. Vi åt resten av pannkakorna under skratt och en massa skämt. Sedan så tog vi igen all tid vi missat med varandra genom att prata och berätta mer om oss själva. Det var länge sedan mamma visste något om mig och Caleb.

Efter en hel härlig förmiddag ringde min telefon plötsligt. Det stod Miley på skärmen. Miley ringde mig? Wow.

"Hallå?" svarade jag
"Hej, de är Miley" sa hon vänligt i luren
"Hej"
"Har du kanske lust att gå ut och äta middag med mig?"
"Gärna"

Vi bestämde att vi skulle gå på en restaurang som hette Golden Fish, ett sushi ställe. Vi skulle ses klockan sju. Klockan var redan halv sex så jag beslöt mig för att fixa till mig litegrand.


Miley and Hannah out for dinner

Jag mötte Miley på restaurangen och vi åt och babblade på om allt mellan himmel och jord. När vi sedan skulle gå insåg jag att Miley var en riktig paparazzi magnet. Det kryllde av dom runt oss. Det var riktigt läskigt! Dom var i stort sett överallt!

Det kom upp människor till henne precis som det brukade göra med Justin. Men de jag fortfarande var obkväm med var att de flesta visste vad jag heter. Uscha...

Jag och Miley gick till hennes bil och hon skjutsade hem mig eftersom att jag hade skola imorgon. När jag kom hem tvättade jag ansiktet och borstade tänderna och bytte till pyjamas och kröp ner i sängen.

PIP PIP PIP PIP PIP PIP!

Vaäckarklockan ringde och det var dags att kliva upp. Jag klev upp och duschade. Klädde mig i kläder och sedan gick jag för att äta frukost. Mamma hade gjort våfflor. Oj, hon hade verkligen förändrats. Hon kollade på mina skor och log sedan.

"Vill du ha skjuts till skolan idag?" frågade hon sedan
"Ja gärna!" svarade jag och log.

Jag åt våfflorna och gick sedan tillbaka in i mitt rum för att sätta upp håret och sminka mig. Samt borsta tänderna. Sedan stod jag ett tag och kollade mig i spegeln, nu kunde inte ens Christy få mig på dåligt humör. Jag hade verkligen träffat så många underbara människor den senaste tiden.


Hannahs outfit

När jag kom in i skolbyggnaden kollade de flesta på mig. Innan jag hunnit fram till mitt skåp kom Meg och Karen fram till mig.

"Hur var det att gå på lila mattan?" frågade Karen
"Helt okej" svade jag och började försöka öppna mitt skåp
"Men hur var det att gå en lång promenad med Jutin?" frågade Meg
"Helt okej" svarade jag igen och gick sedan iväg till historia salen.

Där mötte jag DD som satt på sin plats, men min plats var upptagen... av Ella! Jag kollade på DD som gensat såg mig och sedan vände sig om mot Ella och sa något så att hon också kollade upp. Sedan kollade hon ner igen och flyttade motvilligt på sig.

"Så hur var premiären då?" frågade DD när jag satt mig ner
"Bra" svarade jag och log mot honom.

Efter liktionen var slut gick jag in på flicktoan för att kolla så att min smink inte kletat ut sig, vad tjejig jag har blivit... När jag står där och rättar till mitt hår och smink ser jag hur Christy och hennes tre wannabes kommer ingående.

"Hannah, Hannah, Hannah" börjar Christy långsamt
"Vad vill du?" frågade jag
"Lilla vän, först tror du att du kan sno Keith från mig och nu Justin?" sa hon bitchingt
"Sno Justin? Vet han ens om att du existerar?" frågade jag och det fick tyst på henne.

När jag sagt det gick jag ut ifrån tjejtoan och gick stolt igenom korridoren!



Chapter 24. Idag känner jag att jag har uppdaterat bra och mycket!

Snälla kommentera?!

Kommentarer
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-04-01 @ 07:07:58
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Linnea

Jag gillar att du skriver artiklarna!! (Y) helt awesome!! meeeeeeer!!!

2011-04-01 @ 07:28:31
Postat av: Anza.....

Så bra,tycker också du uppdaterat bra.

Gillar när den som har bloggen uppdaterar mycket:D

(Eller vem gör inte?)

2011-04-01 @ 13:24:55
Postat av: någon

asbra!! jag hade inte sett uppdateringen tills nu och jag fick läsa jätte mycket !! du uppdatererar och skriver jäättebra

2011-04-01 @ 14:53:37
Postat av: Stina

as bra meeeeer

2011-04-01 @ 15:26:26
URL: http://novelljustin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0