Chapter 20 - The Romantic Date

Han la sig bredvid mig och vi kollade rätt in i varandras ögon. Tills jag slöt mina ögon och somnade.



Efter bara några timmar, tre kanske, så vaknade jag igen. Justin låg kvar bredvid mig. Han sov. Han var riktigt söt när han sov, vilket han var jämt annars också.

Efter att jag kollat på honom i några minuter så vaknade han till och log mot mig.
"Vad gör du ikväll?" frågade han sedan
"Inget tor jag. Vadårå?"
"Vill du kanske gå på en 'dejt'?"
"I'd love to" svarade jag och log

Vi bestämde att han skulle komma och hämta mig runt sju, så att jag skulle ha gott om tid att fixa mig. Sedan åkkte han hem, eller tilll sitt hotell. Själv började jag fundera på vad jag skulle ha på mig. Men jag hittade inget. Så det var lika bra att åka till centrum och köpa en klänning och ett par skor.

Jag drog på mig stövlarna som jag haft när vi var ute och åt pannkakor och sedan tog jag en svart skinn jacka och gick. Skolan skulle sluta om en timme, vilket betydde att om ungefär 1 timme och 10 minuter skulle stället krylla av ungdomar från min skola.

Jag började finkamma alla affärer med klänningar och skor. Jag gick in på en sko affär och hittade ett par rätt snygga pumps liknande skor i vat/rosa färg. Mest vit men de var snyggt. Jag köpte dom och fortsatte leta en klänning. När jag tillslut hittade den perfekta klänningen började det strömma in folk från min skola. JAg köpte klänningen lite snabbt och försökte skynda ut.

Men vid utgången sprang jag såklart på Christy och hennes tre wannabes. Jag orkade verkligen inte lyssna på henne så innan hon hann säga nått öppnade jag min mun;
"Christy, du kan sluta upp nu. Jag bryr mig inte längre" sa jag och log mot henne

Christy såg ut som om hon just sätt ett troll. Men hon sa i alla fall inget. Jag fortsatte gå och kände lättnaden i mitt bröst. Jag klarade det!!

När jag kom hem testade jag kläderna och det såg bra ut. Klockan var redan fem. Så jag hoppade in i duschen och duschade ett tag. Sedan torkade jag mig själv och mitt hår. Jag lockade håret lite grand och sedan satte jag upp det i en låg hästsvans som hängde bakom nacken och sedan fixade jag så att lite av lugg håret var utanför knuten och lät det hänga.

Jag sminkade mig neutralt och fick det hela att gå ihop rätt bra. Vilket faktiskt gjorde mig stolt. Sedan drog jag på mig klänningen och allt satt perfekt. Med skorna till blev det ännu bättre. Jag kände mig faktiskt nöjd.

Halv sju var jag helt klar och satt mig bara och slappade i soffan. Jag satt och kollade på nått på MTV för att fördriva tiden.

Prick klockan sju ringde det på dörren och där stod Justin. Han hade ett par svarta jeans, en skjorta och en väst på sig. Han hade även på sig en slips. Han var riktigt fin. Han kysste mig lätt på läpparna och jag kysste honom tillbaka.

Vi gick ner till bilen och han öppnade dörren till mig och jag hoppade in och satte mig i baksätet. Precis då hörde jag hur någon skrek. På Justin och frågade en massa. Det lät som en paparazzi men jag vågade inte kolla fram. Tänk om någon skulle se mig, de ville jag faktiskt inte.

Justin hoppade ganska snabbt in i bilen och bad chaffören köra iväg. Jag log emot honom och han log tillbaka. När vi kom fram till restaurangen började jag gapa. Det var en undervattens restaurang. WOW!

Vi blev visade till vårat bord och fick menyerna. Allt var ganska dyrt, inget ställe man gick på familje middag till direkt. Vilket kändes bra.

Vi satt ett tag och bestämde vad vi skulle äta. Medans vi satt och åt konverserade vi om lite olika saker. Normala saker. Vi pratade mycket om oss själva och berättade en massa random saker. Vi både öppnade verkligen upp oss för varandra. Det var riktigt roligt. Vi skrattade och hade roligt under hela måltiden.

"Hannah..." började Justin
"Ja?" sa jag och kollade honom djupt in i ögonen
"Jag gillar dig verkligen"
"Jag gillar verkligen dig också" sa jag och log
"Så... vill du... alltså... tycker du att vi ska vara tillsammans?"
"Klart jag tycker de... men funkar de verkligen så bra för dig och dina fans?"
"Klart det gör. Dom är glad så länge jag är glad" sa han och log.

Jag tillsammans med Justin. Inget jag hade kunnat tro för en månad sedan. Han var verkligen den kille som jag väntat på. Han är så snäll och omtänktsam för att inte glömma rolig såklart.

Efter att vi ätit åkte vi till bion och kollade på en gullig och romantisk film. Vi höll varandra i handen hela filmen. Sedan skjutade han hem mig och jag kunde inte sluta le.

Jag gick in i köket och satte mig vid köksbordet. Dags att vänta på mamma...


Chapter 20!

Kommentera?

Kommentarer
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-03-30 @ 16:26:11
URL: http://johannaviveca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0