Chapter 13 - Obsessed

PIP

Jag saknar dig
stod det, och smset var ifrån Justin.


Hannah och Keith

Jag visste inte riktigt vad jag skulle svara på smset förutom sanningen. Att jag saknade honom också. Så jag skrev 'Jag saknar dig med' vilket faktiskt kändes bra efter.

Dagen efter var det måndag och skola igen. Jag hade ingen lust alls att gå till skolan. Jag måste möta Christy, Keith och alla deras vänner vilket inte var speciellt lockande.

Men eftersom att jag måste gå till skolan så klev jag upp ur sängen och klev in i duschen. Sedan valde jag kläder i min garderob. Det fick bli enkelt en svart kavaj, ett vitt linne, och ett par vanliga jeans. Jag smyckade mig lite och sedan gick jag ut i hallen och drog på mig min ballerina skor och gick sedan möt skolan.

För första gången på länge var jag faktiskt i god tid till skolan. Till min förvåning var jag i stort sätt ensam i skolan. Tre fotbolls killar var dom enda som jag såg. Och Keith såklart...

Jag gick snabbt till mitt skåp och kollade på klockan på mobilen medans jag ändå höll på. Klockan var halv åtta. HALV ÅTTA? Hur tidigt hade inte jag vaknat? Lektionerna började ju inte fören halv nio idag? Såklart... Min typiska tur.

Jag stod ett tag och bara stirrade rätt in i mitt skåp. Jag måste verkligen ha varit inne min egna tankar för rätt om det var stod Keith där. Det skrämde mig en aning.

"Hej" sa han och kollade på mig med ett läskigt leende
"Hej" sa jag och smällde igen mitt skåp

Jag började gå mot fiket för att ta de lugnt ett tag. Keith följde efter mig, vad ville han egentligen?

"Hannah!" ropade han
"Vad?" svarade jag vände mig hastigt om
"Jag... Jag gillar dig verkligen. Snälla gå på balen med mig?"
"Glöm det Keith. Jag vill inte gå med dig. Lämna mig ifred!"
"Jag vill inte"
"Keith gå! Lämna mig ifred!"

Jag vände mig om och gick in i fiket för att kunna hålla mig undan tills vi började. Jag satte mig i en utav sofforna och läste en tidning och drack en cola. När jag såg hur Keith stod och kollade på mig in genom ett utav fönstren. Det skrämde mig.

Han såg galen ut. Jag visste nu officiellt inte vad jag skulle ta mig till.


Del 13

Kommentera?

Kommentarer
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-03-26 @ 17:22:33
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Stina

meer meeeer

2011-03-26 @ 18:41:00
URL: http://novelljustin.blogg.se/
Postat av: Anonym

jättebra , men vf skriver alla bara mer på kommentar ska man väl skriva vad man tkr om din novell?som är asbra!

2011-03-26 @ 18:56:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0