Chapter 12 - What Goes Around, Comes Around

Vi satt sedan länge i tystnad innan DD körde mig hem och jag gick in på mitt rum för att vänta på att mamma skulle dra hemifrån så att jag inte behövde ha henne på tankarna.


DD - Ella - Hannah

Idag skulle jag och Justin hitta på något, vilket faktiskt skulle bli riktigt kul. Jag klev upp och duschade sedan drog jag på mig ett par svarta byxor och en rutig tröja. Sedan fixade jag mitt smink och mitt hår. Det fick bli en hästsvans.

Efter att ha varit klar i ungefär en halvtimme ringde Justin och sa att han var utanför. Jag samlade mig och gick ut ur mitt rum, i hopp om att mamma inte skulle vara hemma. Jag måde fortfarande dåligt över allt som hänt igår, eller allt som hänt över huvudtaget.

Jag tog mina vita converse och min jacka och sedan gick jag ut och låste dörren efter mig. Jag kollade efter Justins bil som stod där han brukade hämta upp mig. Jag gick och satte mig i framsätet. Vi kramades och sedan åkte vi iväg.

"Jag åker vidare imorgon" sa han efter ett tag
"åh..." fick jag fram samtidigt som jag vände bort huvudet
"Men jag kommer tillbaka snart igen" sa han och log

Jag visste faktiskt inte riktigt hur jag skulle reagera. Jag gillade honom, han var liksom så snäll och omtänksam men helt ärligt visste jag inte speciellt mycke om honom. Dessutom kanske han inte gillade mig alls. Han kanske fortfarande bara ville gott göra mig efter att ha fått mig att ramla så många gånger?

Jag slutade tänka på det och bara hade roligt istället. Vi åkte först till standen där det var över befolkad så vi åkte igen. Allt slutade med att vi satt oss på en bänk mitt på gatan i brist på annat.

Det var ganska öde och inga paparazzi vad jag kunde se. På något sett tyckt jag att det var konstigt att ingen hade lagt märke till oss än? Jag menar vi har ju faktiskt varit ute ganska mycke tillsammans och Justin är VÄRLDSKÄND!

Efter en lång dag ute med Justin skjutsade han hem mig. Han skulle nämligen till sitt hotell och packa det sista.

JUSTINS PERSPEKTIV

När jag släppt av Hannah och vi sagt hejdå åkte jag fort till hotellet. Jag började faktiskt gilla henne på riktigt. När jag kom till hotellet var det jätte mycke folk där och en hel del av dom som var där var fans och paparazzis. Jag klev ur bilen och skrev några autografer och var med på några bilder. Sedan gick jag snabbt in på hotellet och åkte till min våning.

"De är KAUS där ute" sa jag när jag kom in i mitt hotellrum där jag visste att alla var
"Jo, vi har märkt det. Vi försöker komma på ett sätt att sticka imorgon utan att någon ser dig" svarade mamma

Jag gick och satte mig i soffan och lyssnade på deras planer med ett halvt öra. Men egentligen var hela min fokus på Hannah.

HANNAHS PERSPEKTIV

Morgonen efter vaknade jag av att jag fick ett sms. Klockan var halv elva och smset var från Justin. Det stod att vi snart skulle ses. Vilket jag tolkade som något bra.

Efter att ha stigit upp och fixat mig ringde jag DD.

"D...D" svarde han drygt
"Hej DD, lust att hitta på något?" frågade jag
"Visst varför inte ses om en timme" sa han och la på.

Vad trevlig han var då... Ungefär fem sekunder efter att DD lagt på ringde det. Jag kollade vem det var och till min förvåning så var det Ella.

"Hallå?" svarade jag försiktigt
"Hej, det är Ella" sa hon glatt
"Hej..."
"Lust att göra nått?"
"Ehm, jag ska träffa DD om en timme. Men du kan ju följa med"

Vi bestämde att hon skulle komma till mig och att vi skulle gå och träffa DD tillsammans. Så jag var tvungen att bädda ihop sängen och sedan kasta in kläderna i min garderob. Dom fick ligga på mitt garderobs golv.

När Ella kommit gick vi in på mitt rum och drygade tills vi skulle gå. Efter fem minuter i mitt rum hade Ella lyckats snoka igenom ungefär hela mitt rum. Hon hade öppnat min badrumsdörr och snokat, min garderobsdörr och snokat. Hon fastnade dock i min garderob. Hon sa ungefär 10 000 gånger att hon älskade den.

När hon snokat klart gick vi iväg för att träffa DD. Det första vi gjorde var att gå och köpa frozen yogurt. Min och DDs favorit syssla. Vi gick omkring ett tag i centrum och lite så.

Efter ett tag märkte jag hur lite Ella ville att jag skulle vara med. Hon flirtade nämligen nästan ihjäl sig för att få kontakt med DD. Dock så var DD upptagen att snacka med mig om hans nya action figur. DDs favorit leksak.

Jag sa att jag skulle hem så att Ella fick en chans att få kontakt med DD. Jag gick hem och kastade mig på sängen.

Jobbigare dag hade jag nog aldrig varit med om.

PIP

Jag saknar dig
stod det, och smset var ifrån Justin.


Del 12.

13 kommer upp idag också, jag svär på min tumme!

Kommentera?

Kommentarer
Postat av: Johanna

mer mer :d

2011-03-26 @ 14:44:25
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Stina

meeer meeer

2011-03-26 @ 15:26:24
URL: http://novelljustin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0