Chapter 10 - Are You Hungry? I Know I Am

När vi avslutat kyssen gick han tillbaka till sin bil och körde iväg. Själv gick jag in och föll dirikt på sängen med världens leende.



Jag måste ha somnat för jag vaknade till av att solen lyste rätt in i mitt rum. Fredag. Jag kollade på klockan, tjugo över nio. Sen som vanligt. Men den här gången hade skolan redan börjat.

Jag klev upp ur sängen och sedan bytte jag från kläderna jag haft dagen innan till vanliga skolkläder. De fick bl väldigt simpelt. En kjol och ett linne och sedan en svart kofta till det.

Snörade på mig mina converse och sedan tog jag skinnjackan och gick. När jag kom till skolan var klockan tio. Jag låste upp mitt skåp och kollade när den nuvarande lektionen skulle sluta och vad jag hade sen. Nästa lektion skulle börja om fem minuter, vilket betydde att lektionerna som pågick just nu skulle sluta nu.

Klockorna ringde och ut från klassrummen kom det en hel massa elever. Jag mötte upp DD som verkade en aning nere. Jag skämtade lite med honom och fick honom att skratta. Vi gick tillsammans in på historian.

PIP

Jag kollade mig omkring innan jag insåg att det var min telefon. Jag tog upp mobilen ur fickan och kollade. Sms från Justin. Hoppas att du inte ska göra nått idag. Jag vill ta med dig på restaurang! Jag kunde inte låta bli att le. Jag svarade att jag gärna ville följa med. Han skrev då att han skulle hämta upp mig klockan sju.

Dagen flög iväg och jag gick hem. Jag tog en dusch och började fixa mig. Jag började med håret. Jag torkade det och sedan plattade jag med för att sedan locka det. Jag plattade de alltid innan jag lockar det för att lockarna ska bli jämna och fina.

När jag äntligen lyckats fått till lockarna började jag sminka mig. Det fick bli, mascara, puder, en aning eyeliner och lite ögonskugga för effektens skull.

När jag skulle välja kläder kom jag fram till att det kunde bli ett problem. Jag hade en hel del fina klänningar och så men det känndes som om dom skulle bli alldeles för mycke.

Efter att ha letat ett tag hittade jag en söt svart klänning som inte var alldeles för mycke. Sedan tog jag på mig ett par svarta pumps och smyckade mig med lite smycken.


(Hannahs Outfit)

Jag blev nöjd med resutlatet. Inte för mycke men ändå inte för lite, om ni fattar vad jag menar? Jag kollade mig ett tag i spegeln innan jag kollade på klockan tio i sju. Justin borde komma när som helst nu.

Efter bara fem minuter ringde han och sa att han var utanför. Jag gick ut i hallen och tog min svarta 'kapp' aktiga jacka och gick. När jag kom ner såg jag Justins bil och satte mig i framsätet.

Vi åkte under tystnad till restaurangen. Det var otroligt fin. Måste kosta en förmögenhet att äta där. Jag kollade på Justin som bara tog min hand och sedan gick vi tillsammans till ett avlägset bord för att äta.

När vi ätit skjutsade Justin hem mig och han kysste mig även den här gången. Var något påväg att hända mellan oss..?


Vad tycks?

Kommentera?

Kommentarer
Postat av: någon

den är jättebra!

2011-03-23 @ 20:20:08
Postat av: Johanna

mermer :D

2011-03-23 @ 21:56:48
URL: http://johannaviveca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0