Chapter 84 - When I First Saw You

Vår bestämmelse var; 'Om vi helt randomly stöter på varandra igen någon gång i framtiden igen och har fortfarande känslor för varandra så är vi Jannah igen annars är det över för alltid'. Vilket betyder att om vi stöter på varandra igen helt omedvetet får vi veta om vi ska vara tillsammans igen.



Bild 1 - Justin
Bild 2 - Justin & Hannah
Bild 3 - Hannah

Bild 1 - Hannah Förut
Bild 2 - Hannah Nu

One Year Later;

Jag hade suttit framför gravstenen varje dag i ett år nu. Jag hade gått till skolan, jobbat bra och efter skolan istllet för att dra in till stan som alla andra drog jag till kyrkogården och satt tills det att jag var tvungen att gå hem till middagen.

DD hade tydligen gått och blivit modell, så han var tillbaka i LA, men han ville inte ha nått med mig att göra längre. Jag hade inte hört eller sett av Justin på ett år. Jag antar att vi gjorde slut eftersom att vi inte orkade hålla kontakten med varandra. En månad efter Calebs död hade vi slutat prata helt och hållet. Antar att det var bäst så. Han hade skaffat en ny tjej, verkade det som i alla tidningar och sånt i alla fall. En riktigt söt flicka. Hon är sådespelare. Inte så svårt att tro sig att han skulle bli tillsammans med en annan kändis faktiskt.

JUSTINS PERSPEKTIV

Flyget påväg tillbaka till LA. Där hade jag inte varit på eget behag sedan Calebs begravning. Ungefär ett år sedan. Jag hade faktiskt haft ett bra år. Jag saknade Hannah men det var mer som att sakna sin bästavän, inte som flickvän. Eftersom att jag har en ny flickvän.

Flygresan var lång och dryg. Jag hade varit hemma i Kanada i ungefär en vecka och bara chillat med kompisarna. Men nu var det dags att dra till LA och kolla till lägenheten och sedan var det röda mattan på onsdag. Jag hade bestämt mig för att gå till Calebs grav också. Jag kände att jag var tvungen visa min respekt till honom och hans familj, speciellt Hannah.

Men först ska jag till lägenheten och sova eftersom att planet inte landar fören 23.14 på LAX flygplats.

Planet landade och Kenny hämtade upp mig. Han såg glad ut och bara allmänt lycklig. Vilket jag tycker är riktigt bra. Han skjutasde mig till lägenheten. Jag klev ut och blev attakerad av paparazzis, men som tur var så var Kenny där.

Vi gick in, Kenny hade med sig fika, så vi fikade och sedan åkte han hem och jag kröp till sängs.

HANNAHS PERSPEKTIV

Efter en lång dag på kyrkogården gick jag hem. Eftersom att mamma jobbade på kvällen idag så hade hon inte sagt ngon middags tid, så alltså hade jag suttit på kyrkogården från tre på efter middagen fram till tio på kvällen. Mamma kom hem strax efter elva. Då åt vi kvälsmat och sedan gick vi båda till sängs.

Morgonen efter vaknade jag och reste mig upp, tog en duscha och fixade mig så gott jag kunde innan jag drog iväg till skolan. Skolan var som vanligt. Alla kollade på mig som om jag var ett freak, jag gjode så bra jag kunde med alla ämnen och konsentrerade mig på lektionerna. Sista året på High School. Visserligen hade skolåret börjat för bara tre veckor sedan, men det var ändå sista året i High School.

Efter skolan åkte jag in till stan och köpte blommor som jag kunde sätta på graven och sedan började jag åka mot graven. Jag parkerade bilen på kyrkogårdsparkeringen och klev ut ur bilen. Jag började gå mot Calebs grav, men det såg inte ut som det brukade göra, vara tomt. Det satt någon framför hans gravsten.

Jag började gå snabbare, när jag var bara tio meter ifrån såg jag vem det var, Justin.

"Justin?" sa jag sätt ut. Han ryckte till och vände sig om. Det var helt klart Justin.
"Hannah" svarade han och kollade på mig.
"Vad gör du här?" frågade jag
"Visar min respekt... Jag har inte varit här på över ett år..."
"Åh... Jaha, okej." svarade jag kort och började gå fram mot stenen.

Jag placerade blommorna på ett bra ställe och satte mig sedan bredvid Justin framför gravstenen. Jag kollade på texten. Det stod, Caleb Joseph Cooper med fet guldig text. Sedan stod hans datum under. * 1987 - + 2011. Jag suckade och sedan blinkade jag bort en tår.

"Hur går det för dig?" frågade Justin efter ett tag
"Med vadå?" frågade jag
"Skolan, Caleb... Allt?"
"Åh, Skolan går bra... Svårare med Caleb..."

Han svarade inte utan la bara sin hand på min axel. Hans hand kändes precis likadan som den gjort ett år innan.

"Jag borde nog åka nu" sa Justin efter en timmes tystnad
"Åh..." svarade jag kort

Han reste sig upp och jag reste mig försiktigt upp efter honom. Han kollade mig djupt i ögonen. Han slickade sig på läpparna och sedan, gjorde han något helt oväntat. Han kysste mig. Rätt på munnen. Jag besvarade hans kyss och allt kändes som förut för en stund. Efter kyssen kollade vi på varandra igen.

"Hejdå" sa han sedan och gick iväg.

Jag stod och kollade efter honom när han gick fram tills att han var utom synhåll. Då satte jag med ner och kollade på gravstenen igen. Då var jag ensam med Caleb igen.


SLUT!!
Vad tycks?

Kommentera ifall ni vill att jag ska börja på en ny novell...

2-4 kommentarer räcker inte.

Jag behöver fler ifall ni vill ha en ny novell!


Kommentarer
Postat av: emma

Jaa vi vill ha en ny novell!!

2011-07-08 @ 07:30:36
Postat av: Lisa'

börja på en ny!:)

2011-07-08 @ 11:20:56
Postat av: J

Jag tycker du ska börja på en ny, du är hel grym ju :)

2011-07-08 @ 12:05:02
Postat av: Anonym

snälla börja på en ny :) den var skit bra =D

2011-07-08 @ 15:35:03
Postat av: Anonym

NY :D

2011-07-09 @ 21:46:01
Postat av: Anonym

vill ha en ny!!:D

2011-07-13 @ 21:38:58
Postat av: Nina

Sluta få mig att gråta!! =P

Skit bra!!

2011-08-09 @ 22:30:18
Postat av: Amanda

Mer 8D

2011-09-16 @ 12:17:05
Postat av: anonym

Jag vet jag börja läsa den nu men den va awsome! Men jag fatta inte sliter var det inte Hannah och Justin mot världen. justin skulle aldrig skaffa en ny flickvän!!:/

2012-07-27 @ 23:51:19
Postat av: Anonym

Grym novell älskade den ända till slutet.Fy fan vad kasst slut.Ursäkta men verkligen kasst.

2013-06-23 @ 21:26:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0