Chapter 5 - I'll Have Fun

Barney var glad över att jag var på bra humör och det verkade Theresa också vara.
Jag och Chaz tävlade om vem som först kunde komma till sjön, vi sprang. Jag vann! När vi kom dit såg vi Justin och Ryan stå och fiska. Vi hälsade på dem sedan hade vi en underbar dag, vi fick även mycket fisk!


Katie Clark

Det knackade på dörren, jag reste mig från skrivbordsstolen och gick fram till den och öppnade. Där stod Chaz och log med Ryan bakom sig. Jag kollade på dem och suckade. Vad ville dom för något den här gången då?
"Justin har också kommit nu! Vill du se på film med oss?" frågade Ryan. Jag skakade på huvudet och stängde sedan rumsdörren igen.

Jag gick tillbaka till skrivbordet och fortsatte läsa på datorskärmen. Jag höll koll på mina gamla vänner från LA genom bloggar, facebook och twitter. Ett tweet från Chrissie fick mig att börja spekulera runt. Hon hade skrivit; 'Never had so much fun! Thank you @Korbin23Holmes'. Korbin är inte direkt typen som någonsin kollat åt Chrissies håll... Något stod inte rätt till? Jag hade letat igenom, Chrissies, Karrie och Jennas bloggar. Och alla mina twitter och facebook kompisar men inte hittat nått...

Jag beslöt mig för att ringa till Chrissie och fråga. Jag är 100% säker på att hon skulle svara. Singnalerna gick och tillslut svarade hon.

"Chrissie" hörde jag henne säga
"Hej, det är Katie" sa jag stelt
"Hej Katie, vad gör du?" frågade hon
"Spekulerar runt, kan du göra något klart för mig?" frågade jag och bet mig i läppen
"Visst, vadå?" frågade hon och jag kunde höra röster i bakgrunden
"Du och Korbin?" frågade jag
"HAHA, ja vi umgicks på en fest. Vi hade riktigt kul"
"Åh... Sen när började du gå på fester?"
"Sedan du flytta"
"Åh.."

Vi konverserade vidare ett tag, fram till att det knackade på mig dörr... igen. Jag sa hejdå till Chrissie och gick mot dörren och öppnade. Jag var berädd på Chaz men där stod självaste Justin Bieber. Jag suckade lite lätt och kollade på honom med en frågande blick.
"Är det säkert att du inte vill komma ner och kolla på filmen med oss?" frågade han och log sådär som bara Justin Bieber kan.
"Jag är säker" svarade jag och började smälla igen dörren men han satte sin fot emellan så att det tog stopp.. "vad?" fräste jag.
"Hur du något emot mig?" frågade han och såg nervös ut
"Nej.."
"Säkert? För det känns så?" sa han och tittade rätt in i mina ögon.
Jag suckade och sa igen att jag inte hade nått emot honom och sedan slog jag igen dörren och satte mig vid datorn igen.

Jag loggade in på twitter och kollade runt lite. Chaz hade nyligen skrivit 'ZOMBIE NIGHT with @justinbieber and @itsryanbutler' Jag klickade in på Ryans twitter. Han hade bara  skrivit en massa skit på sin twitter. Jag gick vidare in på Justins twitter och kollade. Han hade väldigt många RT från både kändisar och andra typer. Jag orkade inte gå igenom det så jag tröck ner internet och gick till min säng. Varför var jag så envis för. Jag hade bestämt mig redan när Chaz sa att Ryan och Justin skulle komma att jag inte skulle gå ner.

Nu såklart ville jag gå ner... Jag smög ner och gick ut i köket för att ta ett glas vatten sedan planerade jag att gå upp igen.
"Katie!" hörde jag Justin säga och jag vände mig mot dom
"Jag visste att du skull komma ner" sa Chaz och såg nöjd ut
"Ledsen grabbar, jag skulle bara hämta vatten. Nu ska jag sova. Godnatt" sa jag och började gå mot trappen
"Godnatt" svarade alla tre i kör.

Jag gick in på rummet och placerade glaset på sängbordet och gick sedan in på badrummet och borstade tänderna. Sedan drog jag på mig min pyjamas och kröp ner i sängen. Min sista tanke innan jag somnade var "Varför är jag så envis om att deppa sönder, då kommer jag ju aldrig ha roligt igen" efter det somnade jag.

Jag vaknade av att nån sprang förbi min dörr och bankade på den. WOW, killarna är uppe. Jag klev upp och kollade mig i spegeln. Som jag såg ut... Jag suckade och satte upp håret i en knut på huvudet och sedan gick jag ner till köket där Justin, Chaz och Ryan satt och åt frukost.

"God morgon" sa Chaz när han fick syn på mig
"God morgon" svarade jag och log.

Jag satte mig bredvid Ryan mittemot Justin eftersom att det var den enda platsen ledig.
"Vad ska vi göra idag" frågade Ryan
"Vet inte" svarade Chaz
"Inte jag heller" sa Justin och flinade
"Vi kan väl dra och bada?" frågade jag
"Vill du hänga med oss?" frågade Chaz chockat
"Ja, varför inte?" sa jag och log.

Efter frukosten gick Justin och Ryan hem för att hämta sina badkläder och sedan skulle vi träffas om en timme för att dra till sjön och bada. Jag drog fram min blåa bikini och drog på mig den sedan tog jag på mig en jeanskjol och ett svart linne. Chaz knackade på och jag röck åt mig min solglasögon och flip flops. Vi började gå mot sjön där vi skulle träffas. Ryan var redan där men inte Justin. Vi väntade in Justin innan vi alla hoppade i vattnet och spenderade säkert hela dagen i vattnet.

När Barney ringde och sa att det var mat sa vi hejdå till grabbarna och gick. Theresa hade gjort hemma gjort pizza som vi åt. Chaz och jag tävlade om vem som kunde äta mest. Jag vann eftersom att Chaz tryckt i sig en massa godis påvägen hem från sjön.

Sedan började vi kolla på en film, och jag kände äntligen att jag passade in. Jag trivdes verkligen.

Chapter 5

Kommer inte kräva nå kommentarer eftersom att absolut ingen egentligen verkar vilja kommentera :p

Men kommentera ifall ni vill :)

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Jätte bra :) meer =D

2011-07-18 @ 12:02:59
Postat av: aalexandra

En annan ALexandra :D

Men 7kt bra del.

Hoppas på att nästa del kommer så snabbt som möjligt :D

2011-07-19 @ 01:23:12
Postat av: Fanny

läs gärna min nystartade novell blogg :D

2011-07-19 @ 21:40:50
URL: http://myjdbstory.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0