Chapter 15 - I'm Falling

Katie, hallå?” hörde jag Justin säga
Ja?” svarade jag frånvarande
Vad tänker du på? Jag har försökt få kontakt med dig dom senaste fem minuterna”
Oj, förlåt” svarade jag och återvände till verkligheten igen.


Katie & Justin

Innan konserten i Danmark alldeles efter souncheck gick jag och Justin ut för att se oss omkring i Danmark. Det var ganska fint, men ingen utav oss hittade så vi gick såklart vilse. Tillslut gick vi fram och frågade ett ungt par – runt 30 – vart den stora arenan var och hur vi tog oss dit. Alla vi frågade förklarade men vi lyckades inte hitta ändå. Ingen av oss hade numret till en taxi och vi ville inte ringa till Pattie eller någon annan. Så vi fick alltså nöja oss med att försöka leta.

Danmark var förvirrande. Men tillslut lyckades vi hitta till arenan. Det var faktiskt inte så svårt. Under tiden hade jag och Justin pratat om allt emellan himmel och jord. Det känns som om jag känt honom föralltid. Allt var enkelt när det gällde honom.

Vi gjorde oss i ordning för konserten. Jag drog på mig min klänning och kollade mig i spegeln innan jag gick ut för att få mitt smink påsatt. Efter det fixade dom mitt hår, med en locktång. Vilket fick mig att små fnissa lite. Varför hade dom en locktång med sig? Brukade dom locka Justins hår?

Dom körde igenom det vanliga talet och tackade Gud innan Justin gick iväg ut på scenen. Han körde riktigt bra. Vilket gjorde mig nervös för snart var det min tur...

Jag gick ut och började sjunga. Hela publiken skrek och sjöng med. Jag kunde inte hjälpa att le som en galning. Men när nervositeten släppte blev jag mer seriös och fokuserade mer samtidigt som jag släppte loss och lät musiken och min sång övervinna allt.

När Justin kom ut kramade han om mig och sedan fortsatte han sjunga eftersom att det var hans vers som var nästa. Han gjorde det verkligen bra. Jag kunde inte hjälpa det längre. Jag höll verkligen på att falla pladask för honom. Han är så underbar och han behandlar mig bra.


Katie & Justin On Stage

När vi var klara och jag skulle av scenen igen kramade han om mig igen och kysste mig VÄLDIGT diskret på kinden. Det fick mig att bli alldeles varm inombords. Mina kinder hettade till och jag var troligast alldeles illröd i ansiktet när jag kom in bakom scenen igen. ”Åh vad duktig du är Katie, bra jobbat” sa alla när jag kom in bakom scenen. Vilket gjorde mitt ansikte ännu rödare.

”Pattie” sa jag när jag såg henne
”Katie vännen, vad duktig du var” sa hon när hon såg mig
”Tack, men vart är det vi ska nu efter idag?” frågade jag glatt
”Sverige” svarade hon och log
”Åh... Okej” svarade jag glatt

Jag gick in och bytte om ifrån klänningen till mina jeans och min tröja jag haft på mig tidigare idag. Sedan sa jag att jag skulle ner till turnebussen. Eftersom att jag gillade duschen i den mycket bättre än den inne i lougen. Jag duschade snabbt och drog på mig en grå hoddie och sedan ett par mjukisbyxor innan jag satte mig vid datorn och loggade in på twitter.

Chrissie hade skrivit en tweet åt mig. '@katieclark OMG I knew you were good, but that good?! OMG you did great! BTW I MISS YOU <3' Jag log och skrev tillbaka '@chrissie234b Thank you! Miss you 2! <3' sedan loggade jag ut och började kolla på videos på youtube tills Justin kom.

”Herregud vad du var duktig ikväll” sa Justin så fort han kom in i bussen.
”Tack” sa jag och log.

Sedan satt vi och pratade fram till fyra på morgonen om konserterna och vad vi kunde göra för roligt på scenen i Sverige. Vi båda skrattade åt vara galna idéer. Strax efter fyra gick vi till våra sängar och kröp ner. Tänka sig att vi hade varsitt rum i en buss. Justin skrev godnatt på sms halv fem. Jag svarade godnatt. Fast att han sagt godnatt personligen för bara en halvtimme sedan.

Jag vaknade morgonen efter av att jag kom på att chauffören måste verkligen kunna höra exakt allt jag och Justin säger till varandra och det måste vara svårt för honom att hålla sig för skratt, stackarn. Jag klev upp, klockan var sju. Jag hade alltså bara sovit i två och en halv timme, och jag var pigg. Jag satte mig vid bordet och beslöt mig för att ringa till hem till Barney.

”Hallå?” svarade Chaz. TUSAN OCKSÅ!
”Hej, det är Katie” sa jag nervöst
”Hej, hur går kändis livet?” frågade han och lät elak
”Va? Vad menar du?” frågade jag förvirrat.
”Du blir skickad till Justin som straff och istället går du och blir kändis”
”Det är jag ju inte alls. Det var bara en utmaning, sen ville dom att jag skulle vara med på resten av konserterna också” sa jag nu lika irriterad som Chaz verkade vara.
”Mhm visst”
”Kan jag få prata med Barney”
”Visst”

Jag hörde honom ropa på Barney i bakgrunden. Jag kunde också höra hur Barney kom gående mot telefonen.

”Hallå?” sa han glatt i luren
”Hej, det är Katie” sa jag glatt
”Hej Katie, inte visste jag att du var en sådan sångerska”
”Tack”
Jag pratade ett tag med Barney och sedan gick jag in till Justin och väckte honom. Han log när han fick syn på mig och sedan reste han sig upp och drog på sig sina kläder. Och då fick jag syn på hans mage. Wow, jag visste inte att han var så vältränad. Innan han fick syn på att jag stirrade på hans mage så kollade jag bort och började gå ut ur rummet.

”Wellcome to Sweden” sa Justin när han kom ut bara någon minut efter mig. Jag log emot honom och kollade ut igenom fönstret.


Feedback?

Kommentera?

 



Kommentarer
Postat av: emma

Asbra :D du skriver så bra...det blir så verkligt på nåt sätt :D

2011-07-28 @ 22:10:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0