Chapter 13 - Get Out There

Bussen stannade framför ett 'diner' där vi klev av och gick in. Vi möttes av Pattie, Scooter och resten av Justins crew. Vi satt och åt våran frukost. Det var chafför byte så att dom som kört hela natten skulle få sova. Sedan åkte vi vidare. Vi skulle vara framme i Belgien klockan 12 om allt gick som beräknat. Nu var klockan halv nio. Jag och Justin gick in i hans turnebuss igen. Och Justin fortsatte upprepa - Det var inte ditt fel!




Katie

”Jag har fattat det nu!” sa jag tillslut riktigt less på hans tjat.
”Jag vill bara inte att du ska skylla på dig själv över det som hänt”

Han kollade på mig från andra sidan bordet och nickade nervöst. Egentligen är det ganska roligt att pojken blir nervös runt tjejer men inte innan sina konserter. Jag kunde inte låta bli att börja skratta. Han kollade förvånat på mig och sedan log han, fast att han fortfarande inte fattade vad jag skrattade åt.

”Om jag får fråga... vad skrattar du åt?” klämde han nervöst ur sig efter en liten stund
”Dig” svarade jag och log
”Mig?” frågade han och såg förvånad ut
”Ja, dig”
”Men varför?” frågade han mer förvirrat än någonsin
”För att du är så nervös” sa jag och log lite retfullt
”Åh... Du la märke till det?” sa han och verkade nervös igen
”såklart” svarade jag och log.

Efter det satt vi mest tysta och fipplade med vårat eget. Jag loggade in på twitter med min iPhone och kollade ifall nått nytt hänt där. När det inte gjorde det så beslöt jag mig för att skriva nått som kunde liva till stämningen lite grand. Jag skrev; 'On tour with @justinbieber' och loggade sedan ut. Eftersom att både Justin och jag följde varandra på twitter så skulle nog inte många misstänka att jag ljög. Efter ett tag hörde jag Justin börja skratta, jag kollade upp och han log emot mig.

”Försöker du skryta eller?” frågade han
”Skryta?” frågade jag, nu var det min tur att vara förvirrad
”On tour with @justinbieber?” sa han och log
”Jaha, jaså det. Jag var bara ärlig” svarade jag och log tillbaka.
”Okej” sa han och log

JUSTINS PERSPEKTIV

Jag kollade mot Katie. Hon satt med huvudet i sin telefon igen. Jag log och beslöt mig för att svara på hennes tweet; '@katieclark ready 2 perform 2nite?' Jag undrar jag hur hon skulle reagera på det. Jag log och kollade mot i hopp om att hon fortfarande var inne på twitter.

”VA?!” utbrast hon efter bara några sekunder och kollade snabbt upp på mig. Jag log och kollade vänligt tillbaka på henne. ”vad menar du?” frågade hon chockat
”Ja, jag har hört dig sjunga och du är ju med på min turne nu så varför inte jobba lite också?” sa jag lugnt.
”Vad menar du med det?” frågade hon nervöst
”Ja, du är ju på turne med mig, så varför inte sjunga overborad med mig?” frågade jag och log
”Jag kan inte texten” svarade hon
”Du kan lära dig den” sa jag och log
”nej...”
”jo”
”nej”
”jo! Sluta säga emot, det står på internet nu. Du ska ut på scenen”
”Nej”
”Jepp”
”Måste jag?” frågade hon nervöst
”ja”
”okej då... Men då behöver jag texten” sa hon och pressade fram ett leende

Jag sa att vi hade tid att öva på texten påväg till Belgien. Så alltså skulle hon nog kunna den till i kväll. Hon såg nervös ut men hon kämpade sig igenom den och lärde sig den väldigt snabbt. Jag hade slagit igång låten några gånger innan. Sedan slog jag på karaoke versionen så att det bara var vi som sjöng.

Medans vi sjöng som galningar i bussen passade jag på att kolla twitter igen. Herregud vad många det var som frågade vem Katie var. Det skulle faktiskt bli kul att ha henne ute på scenen.

KATIES PERSPEKTIV

Kvällen var här. Jag hade på mig en väldigt fin och glittrig klänning som var väldigt fin men väldigt obehaglig. Jag hade svarat på Justins tweet; '@justinbieber what if I can't do it?' Det hade varit roligt. Chaz hade skickat ett sms till både mig och Justin. Han hade verkligen klagat. Ryan hade gjort detsamma.

Eftersom att Justin fått Scooter att gå med på att jag nu skulle vara med och köra låten på alla konserter som jag skulle vara på så hade dom till och med special beställt en klänning som jag skulle ha på mig från och med nästa show. Men nu fick jag nöja mig med denna obehagliga klänning som får mina bröst att se ut som om dom håller på att ramla ut ifrån sidan. Great.

Jag skulle ut om ungefär 30 sekunder på scenen. Min mage ville inte att jag skulle gå ut, det ville inte jag heller för den delen men nu kunde jag inte backa ur heller... Vilket SÖG! Jag tog ett djupt andetag och klev ut på scenen samtidigt som jag började sjunga. Jag sjöng och glömde då bort tid och rum. Jag gillade verkligen känslan av att stå på scenen. Justin kom ut och sjöng med mig. Sedan sprang jag av scenen och Justin skrek ”Give it up for Katie Clark” och alla började skrika.

När jag klev av scenen kom Pattie fram och kramade om mig. Sedan berömde hon mig tillsammans med resten av Justins crew. Läskigt var det verkligen måste jag säga.

Kommentera?

Kommentarer
Postat av: Melina

Jätte bra! :)

2011-07-28 @ 03:16:47
Postat av: emma

Meeer! :D <3

2011-07-28 @ 09:01:22
Postat av: Lisa'

Grymt!, men varför var justin så nervös? :)

2011-07-28 @ 10:57:39
Postat av: aalexandra

7kt bra :d

2011-07-28 @ 14:52:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0