You and I - Chapter 30

"God morgon" sa jag
"God morgon sötnos" svarade han
"Vad ska vi göra idag?"
"Vad sägs som att ligga i sängen och prata hela dagen?"
"Det låter bra!"

Vi pratade exakt hela dagen liggandes i sängen.






MARYS PERSPEKTIV
(Dagen innan Egypten)

Jag höll på att packa och packa upp... Jag visste inte vad jag skulle ta med mig? Jag hade packat tre bikinisar... De känndes som lite mycke... Men två veckor? De skulle nog behövas. Underkläder för två veckor hade jag packat, det var när jag kom till kläderna som det blev svårt...

Jag hade lagt två par jeans, ett par mjukisbyxor och ett par leggins på sängen som gick som varmarre kläder. Jag tog de svarta jeansen och vek ihop dom och packade ner dom, jag vek ihop legginsen och la dom vi väskan. Mjukisbyxorna var ett måste!

När långbyx fronten var klar tog jag mig an shorts, kjolar och klänningar. Det var svårare än jag trott. Jag tog ett par ljusa jeans shorts och ett par svarta. En svart jeanskjol. två klänningar, en blommig och en hel röd. Sedan kom vi till tröjorna. De blev sju par linnen dom var alla väldigt djupa i armarna. Två långärmade tröjor en röd och en svart. Sedan tog jag en tjock kofta och två cardigans. Det var mycke kläder tänkte jag för mig själv och gick vidare till skorna...

Jag valde mina svarta converse och mina röda, sedan tog jag ett par svarta klackstövlar och ett par pumps och två par sandaler. Sedan kände jag att jag var tvungen att packa ner mina vita converse också.

Min väska var full. Jag hade packat exakt allt jag skulle ha med mig. Tillochmed tandborsten... Fast jag hade en extra i mitt badrum.

Jag stängde väskan och ställde den på golvet, sedan gick jag ner i köket och satte mig vid mamma som läste tidningen som vanligt.
"Hej gumman" sa hon och kollade upp från tidningen en snabbis
"Hej" log jag och gick till kylen.

Jag hittade ingenting jag ville äta där så jag tog ett äpple ur fruktskålen på bänken. Jag gick till vardagsrummet och satte mig bredvid Sarah som satt och kolla på svampbob fyrkant. Jag suckade lite lätt och tog en tugga av mitt äpple.


SARAHS PERSPEKTIV

Mary skulle åka imorgon, jag skulle sakna henne så otroligt mycke... Mary kom in i vardagsrummet med ett äpple i handen, hon suckade lite när hon såg vad jag kolla på och tog en tugga av sitt äpple. Typiskt Mary, den nyttiga i familjen, att komma med ett äpple medans jag sitter med en påse chips i handen...

Det plingade till i min mobil, jag tog upp den och kollade vem de var från Pete, det är ju ganska ironiskt att killen jag är dökär i heter samma sak som min pappa.
"Hey, vill du göra nått idag?" stod de i smset
Jag kunde inte låta bli att le. Jag svarade såklart att jag ville. Jag reste mig upp och ställde ifrån mig chipsen, jag fik ett till sms av Pete där det stod att vi skulle ses om en timme vid sjön. Jag svarade och kollade på klockan, halv fyra på eftermiddagen, jag hade fortfarande pyjamas på mig.

Jag sprang upp på mitt rum och försökte hitta kläder, min garderob var ett skämt... Fanns inget i den som ens var värt att ta på sig när jag skulle träffa Pete. Jag sprang ner till Mary i behov av hennes hjälp. Mary log mot mig och reste sig upp från soffan och gick upp på sitt rum med mig hack i häl. Hon öppnade garderoben och drog fram ett par röda jeans och ett vitt linne, hon gav mig kläderna och gick vidare in i mitt rum och sedan öppnade hon min garderob där hon tog fram en svart sjukt gammal kofta.

När jag duschat och sminkat mig lite lätt och lockat håret drog jag på mig kläderna. Jag ställde mig och kolla på min egen spegelbild. Mary visste vad hon snacka om. Hennes intressen är musik och kläder, medans mitt är sport. Jag drog på mig ett par svarta tygskor. Jag såg bra ut.

Jag kollade på klockan, jag skulle precis hinna till sjön i tid.


MARYS PERSPEKTIV

Sarah vart otroligt fin i kläderna jag tog fram åt henne. Jag satte mig och zappade runt lite på TVn innan jag gick upp till mitt rum och drog på mig ett par jeans och en t-shirt, sedan gick jag ner och hjälpte mamma med maten. Justin och Pattie skulle komma över på middag.

Mamma hade börjat med att marinera köttet och skulle precis börja steka det när jag kom ner till köket och fråga om hon ville ha hjälp. Hon tackade och pekade på salladen som behövde göras. Jag tog sallad, tomat, gurka och lite annat sallads aktigt som jag kunde ha i. Jag blev nöjd med resultatet.

När pappa kom hem efter jobbet hade klockan hunnit bli halv åtta. Justin och Pattie kunde komma vilken sekund som helst. Mamma bad mig ringa Sarah.

*Ringer Sarah*

"Hallå?"
"Hey, du ska komma hem o äta typ nu"
"Men jag är med Pete"
"Han kan komma o äta om han vill han också" svade jag med ett leende även fat Sarah troligast inte kunde de det.
"Okey, vi kommer om fem minuter" sa hon och la på

När Pattie och Justin kom kysste jag Justin på munnen och sedan viskade jag i hans öra "Jag älskar dig" han kysste mig på kinden och sa att han älska mig med.

Jag och Justin gick in i vardagsrummet medans Pattie gick in i köket där mamma och pappa var. Efter ungefär fem minuter kom Sarah in med en väldigt söt kille i rummet. Jag log och hälsade på honom, Justin gjorde detsamma och sedan kom pappa in i vardagsrummet och sa att maten var helt klar. 

Vi satte oss vif bordet, jag kollade lite på Pete som såg väldigt nervös ut. 

Vi åt och sedan gick jag och Justin upp på mitt rum. 


JUSTINS PERSPEKTIV

När jag och Mary kom upp på hennes rum kunde jag inte låta bli att kyssa henne. Vi kysstes mer och mer passionerat, vi la oss på sängen och kysstes mer och mer. Det blev jobbigt att hämta sig mellan andetagen. Vi vart båda anfådda, tillslut la sig Mary bredvid mig och vi höll bara om varandra istället.

Imorgon skulle vi åka till Egypten i två veckor alldeles själva. Bara hon och jag. Jag skulle sova hemma hos henne inatt för imorgon skulle vi upp tidigt till flyget.

Vi gick ner och sa godnatt, jag kramade mamma extra länge och Mary kramade sina föräldrar sedan gick vi upp och och gjorde oss iordning för att sova.

När vi la oss i sängen kände jag hur mycke jag spänt mig under dagen och kunde äntligen slappna av. Jag somnade snabbt med Mary i min famn.


Vad kommer hända i Egypten? Vem är det som kommer dyka upp? Det får ni se. Ledsen för den hemskt dåliga uppdateringen. Kanske kommer bli bättre. *Hobbit kanske skriver imorgon, jag kommer troligast inte göra det men man vet aldrig. Godnatt :)

Kommentarer
Postat av: Sofia

Åh! Vad braaa :D ÄLSKAR den här novellen! Fortsätt hihi! :D

2011-01-15 @ 19:39:38
URL: http://www.sofiai.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0