You and I - Chapter 24

"Hej vännen" sa hon och log när jag kom in i rummet
"Hej" sa jag och satte mig mittemot henne
Vi satt bara tysta, vi hade väl inget att säga alls till varandra.
"Jag går och lägger mig" sa jag och reste mig upp och gick.

Jag borstade tänderna och la mig i sängen och somnade på en gång.






MARYS PERSPEKTIV


Det var svart i huset och skuggorna hoppade på väggarna. Jag vart rädd för minasta lilla ljud. Jag skulle aldrig kunna somna. Klockan var två på natten och jag var jätte trött men kunde inte sova. Jag beslöt mig för att smsa Justin
"Hey, är du vaken?"
Jag väntade i tio minuter på svar
"yep, vakna för en timme sedan och nu kan jag inte somna om... :("
Vi smsade ett tag och när jag berättade att jag inte kunde sova för att jag var så rädd sa han att han kunde komma över. Sagt och gjort, efter fem minuter knackade det på dörren och jag gick och öppnade dörren.

"Hey Shawty" log han emot mig
"Hey" svarade jag

Vi gick upp på mitt rum för båda var jätte trötta. Jag somnade med Justins armar runt mig. Allt kändes tryggt inärheten av honom.

Jag vaknade nästa morgon av att Justins telefon ringde. Han hade en grymt weird ringsignal. Justin ryckte till och tog med sig telefonen ut ur mitt rum och svarade troligast i den. När han kom tillbaka log han.
"Jag har soundcheck om två timmar, och i övermorgon börjar min tune"
"Åh... okej" sa jag
"Vill du följa med på soundcheck?" frågade han och la sig bredvid mig i sängen igen
"visst" log jag och kysste honom på kinden.

När Justin gått hem gick jag in i duschen och sedan drog jag på mig ett par blåa jeans och ett svart linne. Jag kollade mig i spegeln och satte upp håret i en tofs och sminkade mig lite lätt med mascara och puder. Precis när jag var klar ringde min telefon, det var Justin. Han sa att jag kunde komma över ifall jag ville nu. Så jag drog på mig mina röda converse och en av mina svarta skinjackor. Jag gick över till grannhuset, Justins hus, och knackade på dörren. Pattie öppnade med ett brett leende
"Hej Mary"
"Hej" svarade jag med ett leende

Jag gick upp på Justins rum, han satt och skrev på twitter, "Soundcheck soon and tour after that, I can't wait!" han vände sig om och när han såg mig fick han ett leende på läpparna som spred sig över hela ansiktet.

När vi satt i bilen påväg till arenan där konserten ikväll skulle vara höll han min hand, jag kunde inte låta bli att le för mig själv.


JUSTINS PERSPEKTIV

Jag höll Marys hand hela vägen till arenan, hon satt och log. När vi kom fram släppte jag hennes han och sprang in i byggnaden. Mamma och Mary gick efter och pratade. Jag gick till Scooter som satt på en stol och bara satt. Han log emot mig när jag kom.
"Hey grabben" sa han
"Hej, var är min microfon?"
"den sitter kanske på microfonstativet?" sa han och små skrattade
"Åh" sa jag och gick

Där var microfonen, jag tog microfonstativet och bar ut de på scenen, de var säkert 10 000 personer där inne, och de var bara soundcheck. Konserten var utsåld så ikväll skulle de vara cirka 80 000 människor där. När dom som var i byggnaden såg att jag kom ut på scenen började dom skrika: JUUUSTTTTIIINN. JAg log och sa hej till dom i microfonen.

Soundcheck gick bra, jag körde igenom nå låtar och svarade på frågor. När jag gick bakom scenen såg jag Mary stå och snacka med någon kille. De var en av mina dansare. Jag gick fram till dom och Mary tog min hand.
"Ska vi åka och köpa glass?" viskade hon i mitt öra
Jag log och nickade.

Vi åt glass och sedan återvände vi till arenan. De hade kommit mycket mer folk. Vi satt ett gäng och snackade i min louge.

Efter konserten drog vi hem, jag skulle sova hos Mary inatt, eftersom att hon inte ville sova själv. Undra hur hon skulle klara sig helt själv i två veckor?

Vi kollade på film och bara tog det lugnt. Sedan somnade vi tätt intill varandra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0