The way you make me feel - Chapter 7

"varför är vi här nu då?"
"jag ville att du skulle veta att, det här är jag, den här musiken är jag"
"Åh... så du är en rocker undercover?" frågade han och log lite ironiskt
"kanske man kan säga" log jag
"fett coolt ju"


1. Liz Outfit  2. Bieber och Liz första kyss (tänk att tjejen på bilden har likadana kläder som på bild 1)

Nästa dag var det måndag, vilket betydde skola. Men de var nu sista veckan innan sommarlovet! Jag beslöt mig för att inte bry mig om vad folk skulle säga ifall jag kom som mig, alltså i klädväg. Så jag drog på mig en svart
T-shirt med ett tryck, en paljettkjol som slutade alleles under rumpan och sedan ett på strumpbyxor.

Jag gick in i mitt badrum och sminkade mig som jag gjort i junior high och sedan smyckade jag armarna, halsen och öronen med smycken.
När jag kom ner stod frukosten på bordet. Kevin satt och åt bacon. Jag satte mig på min plats och tog för mig av bacon och omeletten. När jag börjat äta kollade Kevin upp och såg en aning chockad ut.
"Vad fan Liz?" sa han sedan
"Vad?"
"Ska du gå tillbaka till det där?"
"Ja?" sa jag långsamt "Jag släppte de liksom aldrig, jag bara... dolde de lite" fortsatte jag sedan.

Han sa inget mer utan fortsatte äta sin frukost. När jag ätit ställde jag in min disk i diskmaskinen och gick upp på mitt rum igen.
Jag borstade tänderna och sedan ruffsade jag till håret lite. Min spegelbild visade något som faktiskt såg bra ut. Jag log för mig själv. Sedan drog jag mig till min garderob och till skohyllan, det fick bli mina svarta skor med kilklackar.

Jag gick ner där Kevin väntade på mig. Han log faktiskt en aning när han såg mig. Jag visste väl att han egentligen skulle gilla att jag klädde mig som jag ville igen.

I bilen tryckte Kevin igång en skiva med Aerosmith, min favorit låt med dom är helt klart rag doll. Kevin tryckte igång den låten och vi sjöng på den hela vägen fram till skolan. Vi skrattade som vanligt, skrattandet hade inte försvunnit när vi klev ur bilden så vi gick skrattandes in till skolan där vi alla tystnade när vi kom in.

Josh och Eric kom fram till mig och drog med mig till mitt skåp, varför fatta jag inte.
"Vad?" frågade jag när vi var vid skåpet
"1. vad har du på dig? och 2. Vart har du vart hela helgen?"
"kläder, med en kompis" svarade jag så nonchalant jag kunde.

Jag öppnade mitt skåp och tog mina grejer och drog mig till klassrummet där jag skulle ha engelska. Jag satte mig på min plats där jag oftast satt och log igån min iPod. Jag lyssnade på musik hela lektionen och sa inget till någon.

Efter lunch hade vi matte. Klockorna ringde och alla gick till sina lektioner, även jag. Jag satte mig och skulle precis ta upp min iPod när jag kände att jag fick ett sms. Jag tog upp telefonen och kollade, det var från Justin. Jag log lite smått för mig själv.

*Hey, jag är på din skola. Lust att smita från din lektion?*

Jag log ännu mer när jag läst de. Jag kollade på klockan. Det var 30 minuter kvar på alls lektioner. Jag reste mig upp och sa att jag skulle på toa. När jag kom ut ur klassrummet ser jag Justin gå omkring och snoka. Jag log.
"Hey" sa jag och han kollade upp
"Hej" sa han och ett leende spred sig över hans läppar.

Jag gick fram till honom och gav honom en kram. Han besvarade kramen. Vi snackade i kanske fem minuter. Sedan märker jag att han kollar lite skumt på mig
"Vad?" frågade jag osäkert

JUSTINS PERSPEKTIV

Herregud. Liz måste vara en utav det vackraste människor jag någonsin sett. Jag gillade hennes kläder otroligt mycke. Hon klädde verkligen i rockiga kläder. Jag tror hon märkte att jag stod och glodde på henne, för hon kollade nervöst på mig.
"Vad?" sa hon sedan väldigt osäkert
"Inget, du är bara otroligt vacker" sa jag lite nervöst

LIZ PERSPEKTIV

"Inget, du är bara otroligt vacker" svarade han.
Han såg en aning nerövs ut. Jag hann inte mer än le, innan han närmade sig och tog sin hand runt min nacke. Hans ansikte närmade sig mitt, de var bara några centimerter ifrån mig nu. Han slöt ögonen och jag gjorde detsamma. Sedan kände jag hans fuktiga läppar emot mina. Känslan var obeskrivlig. Jag hade aldrig varit med om någon bättre känsla.

När vi avslutade kyssen kollade vi varandra djupt in i ögonen, båda bet sig i läppen.
"wow" sa han sedan...



Vad tycks om historien so far?
Kommer dom bli tillsammans eller är det bara en engångs händelse?

Dramat kommer lite längre in i historien! LOVAR

4 kommentarer??? snälla? :D

Kommentarer
Postat av: Caspergry

This is a very interesting website, I have added it in my favourites. Keep up the good work.

2012-01-13 @ 07:35:33
URL: http://caspergry.blognext.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0