The way you make me feel - Chapter 6

Han stannade bilen utanför en dansklubb som jag mycket väl kände igen.
När vi kom in kollade jag mig omkring, och vem är det jag ser...?




... Philip Stone.
Såklart att han skulle hänga på ett dans ställe som det här. Vart skulle den tönten annars hänga?

Jag vände mig mot Justin som kollade med ett leende ut över dans golvet.
Han tog min hand och förde mig ut på dans golvet. Vi började sedan dansa vals, tur att de var vals, den enda par dansen som jag faktiskt var någolunda bra på.
Jag och Jenny hade nämligen tagit danskurser hela förra året, vals var min dans och foxdrott hennes.

Efter ett tag på dans golvet känner jag hur någon stirrar på mig, jag vänder på huvudet och ser Philip sitta på en barstol en bit bort och kolla på mig och Justin.

"Ehm, Justin... kan du ursäkta mig ett tag?" frågade jag Justin medans jag kollade honom djupt i ögonen
"Visst" log han

Jag vände mig bort från honom och gick mot Philip. Han fick de där löjliga leendet på läpparna när han insåg att det var honom jag var påväg till. Hans lockiga hår låg ruffsigt som det alltid brukade göra. Hans jeans var trasiga i knäna och hans kängor var halvt knutna. Antagligen hade han hängt upp sin skinnjacka någonstans.
"Philip..." började jag när jag kom fram till honom
"Liz..." sa han mycket långsamt efter
"long time no see" log jag lite sarkastiskt
"yep, när var senaste gången junior high...? Innan du blev populär och dolde vilken musik du egentligen lyssnar på"
"Philip... förlåt..."
"Lugnt, man kan ju inte alltid vinna?"
"Jag skäms över att jag bara dissade dig sådär, men du måste fatta vilken jävla möjlighet jag fick!"
"Lugnt" sa han och reste sig från stolen och gick.

Jag vände på klacken och gick tillbaka till Justin som stod som ett stort frågetecken mitt på dansgolvet.
"Vem va de?" frågade han osäkert men ändå lite nyfiket
"Philip... en... ehm... gammal vän bara" log jag och vi började dansa igen.

När jag lessnat på att dansa slog det mig att Justin borde få veta min musik, ifall vi ändå är vänner nu.
"Du... jag vet ett ställe som jag vill ta dig till" log jag
"Okej" svarade han

Vi hämtade våra jackor och jag även min väska, sedan gick vi till bilen och jag beskrev vägen till världens härligaste ställe.När vi parkerat bilen och klivit ur den såg Justin en aning rädd ut. Han kollade sig omkring. Jag log lite för mig själv och tog sedan hans hand och drog med honom in.

När vi kom in hörde jag The Sex Pistols dundra i högtalarna. Inget liveband ikväll...
Justin såg en aning borta ut. Jag log och drog med honom till Henke som jobbade i baren.
"LIZ!" sa han när han såg mig
"Henke!" svarade jag och fick ett leende på läpparna
"Länge sedan du var här, nästan tre år sedan..."
"Ja, det blev en lång paus, men nu är jag tillbaka igen" log jag och blinkade mot honom.

Jag tog Justin till ett ledigt bord där vi satte oss.
"Liz..." började han lite smått "var är vi?" fortsatte han sedan
"Världens bästa ungdoms rock/punk klubb" log jag
"okej... men... varför?"
"För att jag älskar det här stället, eller jag gjorde har inte varit här sedan... ehm, senaste gången var tre år sedan"
"varför är vi här nu då?"
"jag ville att du skulle veta att, det här är jag, den här musiken är jag"
"Åh... så du är en rocker undercover?" frågade han och log lite ironiskt
"kanske man kan säga" log jag
"fett coolt ju"


1. Vem är Philip Stone?
2. Vad brukade Liz göra på rock/punk ungsoms klubben för tre år sedan?"

2 kommentarer och nästa del kommer upp! 2 kommentarer kan ni väl ge oss? :D

DRAMA KOMMER SNART!

Kommentarer
Postat av: sofie blondie schilcher

ofc om det blir drama snart :)

2011-02-17 @ 14:28:24
URL: http://sofieschilcher.blogg.se/
Postat av: A

azum!

2011-02-17 @ 15:46:49
Postat av: Anonym

BÄST :D<3

2011-02-18 @ 11:39:39
URL: http://jbstoryy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0