The way you make me feel - Chapter 4

Vi satt länge tysta tills Kevin och Rebecca kom ut och frågade ifall jag skulle med hem. Jag nickade och sa hejdå till Justin. När jag kommit ner mot trottoaren hörde jag någon ropa mitt namn, det var Justin.
"Liz! Skulle inte jag kunna få ditt nummer?"
"Jo" svarade jag och gav honom mitt nummer sedan gick jag hem.




När jag kom hem gick jag direkt upp på mitt rum, kastade av mig skorna och gick in i mitt badrum där jag tvättade bort sminket och flätade håret. Jag kollade på min spegelbild ett tag och sedan gick jag ut i mitt sovrum igen och öppnade dörren till min walk-in-closet och röck åt mig min pyjamas.

När jag fått på mig min pyjamas kröp jag ner i sängen och somnade sött.

*PIP* *PIP*

Jag vaknade med ett ryck. Vem kunde smsa såhär tidigt? Jag tröck upp mobilen, okänt nummer.
"Hey, vill du hänga med till stranden idag? /Justin"
Såklart, Justin. Jag la till hans nummer och sedan svarade jag att jag gärna ville följa med. Han skrev att han, Ryan och Chaz skulle komma och hämta mig om en halvtimme, bara jag sa vart jag bodde. Jag smsade adressen och sedan klev jag upp. Klockan var halv två... så tidigt var de väl inte... Jag letade reda på en av mina bikinisar och drog på mig den. Sedan tog jag ett par jeans shorts och ett blått linne över.

Jag gick fram till datorn och slog på lite musik, tänk om alla visste vad jag lyssnade på för musik egentligen. De var nog bara Jenny som visste det utanför min familj. Den låt jag slog på var God save the Queen med the Sex Pistols. Alla trodde att jag var en sån tjej som lyssna på typ Chris Brown, Rihanna och så vidare, men i mitt rum ekade rock och punk.

Jag gick in i badrummet och borstade tänderna och fixade till mig lite, drog ut flätorna jag sovit i och borstade ur håret lite. Jag såg ganska bra ut. Jag hörde hur nån tutade utanför och sprang ner till nedrevåningen där pappa satt.
"Hej pappa, jag ska ut en stund"
"Okej, men var inte borta förlänge är du snäll"
Jag svarade inte utan log bara och gick sedan ut till den svarta Range Rovern som stod utanför mitt hus. Framsätet var ledigt så jag öppnade framsätes dörren och hoppade in. Bakom ratten sitter Justin med solglasögon och ler sitt fina leende. I baksätet satt Ryan och Chaz.
"Hej, jag är Ryan" sa han som troligast var Ryan
"Hej" log jag
"Jag är Chaz" sa den andra sedan
"Liz" sa jag med ett leende

När vi kom till stranden som var halvt öde satte vi oss på våra handdukar. Killarna tog av sig sina T-shirtar och la sig sedan ner. Jag kollade åt deras håll när dom slutit sina ögon, dom alla tre hade varsitt sex-pack... Självklart skulle dom vara snygga hela högen.

Efter ett tag tog jag av mig mitt linne och la mig ner för att sola jag med. Min röd/svarta bikini satt perfekt! Jenny hade valt ut den åt mig.
När jag legat i den varma solen och blundat känner jag hur någon glor på mig. Jag öppnar ögonen och ser hur Justin och Ryan sitter och kollar på mig. Jag började självklart le.
"Vad glor ni på?" frågade jag sedan efter en stund
"Ehm.. Eh... Alltså..." började dom
"HAHA sisten i!" skrek jag medans jag sprang ner mot vattnet och kastade av mig jeans shortsen samtidigt. Jag var först ner i vattnet med Justin och Ryan tätt där på, efter en minut eller så kom Chaz efter oss. Vi alla börjar skratta och stänka vatten på varandra.

När vi satt på våra handdukar igen frågade killarna ifall jag kunde berätta nått om mig själv. Jag kollade lite osäkert på dom...
"Som vadå?" frågade jag sedan
"Din livs historia" sa Chaz som fick mig att skratta
"HAHAHA ehm... okej. Jag föddes i LA och bodde där tills jag var 5 och då flyttade jag hit till ATL med mamma, pappa och Kevin, min storebror. Jag vart jätte bra kompis med Jenny, bff you know. När jag var åtta dog min mamma och min pappa började jobba allt mer. Jag och Kevin nästintill bor helt själv under veckorna för pappa åker runt i landet och jobbar väldigt mycke, men han är oftast hemma under helgerna. Vad finns det mer att berätta?"

Killarna kollade på varandra och sedan på mig igen.
"Berätta dom den där Jenny, alltså ifall du vill..." sa Justin efter en stunds tystnad.

"Okej... Jenny var den som var snäll emot mig när jag kom hit från LA. Hon och jag har hållt ihop sedan vi var fem. Vi har gjort allt tillsammans, när vi började i high school vart vi populära ganska snabbt för min brorsa är sjukt populär och dessutom footboll capten, jag och min brorsa är väldigt tighta, sedan min mamma dog, så han fick in oss i det populära umgänget i skolan... Jenny och jag har gått på alla fester och sånt tillsammas, så en kväll efter en fest, vi var helt nyktra. Jag, Jenny, Josh och Eric var påväg därifrån när det kom förbi en bil, kvinnan som körde var stupfull, och hon körde över Jenny..." Jag kände hur tårarna började tränga sig fram.

Jag lät tårarna rinna, jag saknade Jenny och de var inget jag ville dölja.
"förlåt..." härde jag Justin säga
"förlåt för vad?" frågade jag
"För att jag bad dig berätta om Jenny..."
"De är lugnt..."
"kvinnan som körde... är hon fast?" frågade Ryan
"Ja, förra veckan fångade dom in henne"

Jag tog tag i mitt linne och drog på mig det sedan drog jag på mig shortsen.
"Jag skulle vilja åka hem nu" sa jag och kollade på Justin som nickade till svar. Dom släppte av mig hemma och jag gick in i huset och upp på mitt rum där jag kastade mig i sängen.

*KNACK* *KNACK*

Antingen så var det pappa eller Kevin...
"Kom in" ropade jag
Det var Kevin som stack in huvudet, såklart de var Kevin...
"Hej" log han
"Hej" svarade jag nedstämt
"Vad gjorde du på stranden då?" frågade han med ett leende

Jag berättade allt för honom och vi hade en riktigt trevlig konveration, som alltid. Vi snackade länge innan vi bestämde oss för att se på en film, det blev "from Paris with love" med John Travolta. Rolig actionfilm... Vi skrattade åt filmen och hade trevligt.
Rebecca kom när filmen var slut, hon och Kevin gick in på Kevins rum, och jag kände på mig att jag inte ville störa dom nu... då skulle jag troligast få se nått jag intee ville se.

JAg la mig på min säng igen och sedan hörde jag hur min mobil ringde...



DEL FYRA! YAY!

KOMMENTERA OM NI VILL HA MER! :D

Kommentarer
Postat av: linn

Jättebra blogg, kika gärna in min och släng gärna in någon kommentar!

http://storiesaboutjustin.blogg.se ;]



Kram.

2011-02-15 @ 19:07:01
URL: http://storiesaboutjustin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0